Tervehdys! Tässä olen saanut budjetin kuntoon joten olisin laittamassa osia tilaukseen. Ainoastaan mietityttää toi emolevy. Mulla on 2v vanha HP:n Pavilionin kotelo (virtalähde ATX-kokoa, emo ilmeisesti mATX-kokoa, ex-emo MSI RS/RX480M2-IL (ms-7093). Mikä olisi paras mikroATX-emolevy lähinnä pelikäyttöön 50-70€ luokassa. Tiedän että budjetti on tiukka mutta asialle en tässä vaiheessa voi mitään. Itse olen ajatellut jotain tällaisia: ASUS M2A-VM ASUS M2N-MX ASUS M2N-VM DVI Gigabyte GA-MA69GM-S2H Abit AN-M2HD Mitä mieltä noista emoista? Ei haittaisi jos emossa olisi jtn kellotusominaisuuksia. Muitavaatimuksia: RAM 8gb, AM2/AM2+. Muita tilaukseen lähteviä osia: AMD Athlon64 x2 5200+ XFX GF 8800 GT 256mb Kingston 2*1GB 800mhz Antec NeoHe 430W on jo itsellä. Onko emolevyjä mATX-luokassa jossa PCIe 2.0-väylä? Onko siitä mitä etua suhteessa PCIe x16-väylään verrattuna? Ehdotuksia vaan tulemaan! Ja myös mielipiteitä mATX-emoista. Kiitos vastauksistanne ja Mahtavaa tulevaa Uutta Vuotta 2008!! Huomasin muuten että laitoin vahingossa, tämän kysymyksen väärään aihealueeseen. Anteeksi siitä! :S
Emosta en osaa sanoa, mutta kotelo kannattaisi kyllä vaihtaa. Itse laitoin 8800gts:n Pavilion koteloon,ei hyvä. Jäähdytys ei toimi niin pienessä kotelossa kun näyttis täyttää koko kopan. Osta joku atx-kotelo ja atx-emo saat paljo tilaa lisää, asentaminen helpompaa ja tilaa riittää vielä uusillekin härpäkkeille. Ite ostin tuon Acase-kotelon kun siinä iso 25cm sivutuuletin, jäähdyttää hyvin koko koppaa, näyttiksen lämmötkin tippui huimasti. (Cooltekin Storm-kotelossa myös 25cm sivutuuletin Jimm`s PC-storessa 49€.)