Apua m(!)ATX emolevyn valintaan :)

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi jarikahe 25.12.2007.

1. jarikahe

jarikahe Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys!

Tässä olen saanut budjetin kuntoon joten olisin laittamassa osia tilaukseen. Ainoastaan mietityttää toi emolevy. Mulla on 2v vanha HP:n Pavilionin kotelo (virtalähde ATX-kokoa, emo ilmeisesti mATX-kokoa, ex-emo MSI RS/RX480M2-IL (ms-7093). Mikä olisi paras mikroATX-emolevy lähinnä pelikäyttöön 50-70€ luokassa. Tiedän että budjetti on tiukka mutta asialle en tässä vaiheessa voi mitään.

Itse olen ajatellut jotain tällaisia:

ASUS M2A-VM

ASUS M2N-MX

ASUS M2N-VM DVI
    Gigabyte GA-MA69GM-S2H
    Abit AN-M2HD

Mitä mieltä noista emoista? Ei haittaisi jos emossa olisi jtn kellotusominaisuuksia. Muitavaatimuksia: RAM 8gb, AM2/AM2+.

Muita tilaukseen lähteviä osia:
    AMD Athlon64 x2 5200+
    XFX GF 8800 GT 256mb
    Kingston 2*1GB 800mhz
    Antec NeoHe 430W on jo itsellä.

Onko emolevyjä mATX-luokassa jossa PCIe 2.0-väylä? Onko siitä mitä etua suhteessa PCIe x16-väylään verrattuna?

Ehdotuksia vaan tulemaan! :) Ja myös mielipiteitä mATX-emoista.

Kiitos vastauksistanne ja Mahtavaa tulevaa Uutta Vuotta 2008!!

Huomasin muuten että laitoin vahingossa, tämän kysymyksen väärään aihealueeseen. Anteeksi siitä! :S

Viimeksi muokattu: 25.12.2007
  2.  
  3. KustaaIII

KustaaIII Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Emosta en osaa sanoa, mutta kotelo kannattaisi kyllä vaihtaa.
    Itse laitoin 8800gts:n Pavilion koteloon,ei hyvä. Jäähdytys ei toimi niin pienessä kotelossa kun näyttis täyttää koko kopan.

Osta joku atx-kotelo ja atx-emo saat paljo tilaa lisää, asentaminen helpompaa ja tilaa riittää vielä uusillekin härpäkkeille.

Ite ostin tuon Acase-kotelon kun siinä iso 25cm sivutuuletin, jäähdyttää hyvin koko koppaa, näyttiksen lämmötkin tippui huimasti.
    (Cooltekin Storm-kotelossa myös 25cm sivutuuletin Jimm`s PC-storessa 49€.)

Jaa tämä sivu