Apua kotiteatterivahvistimen kytkemisessä?

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Tarppi 26.08.2012.

1. Tarppi

Tarppi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro.

Eli ongelmana on että en saa kotiteatterivahvistinta tekemään yhteistyötä TV:n, Xboxin ja Blu-ray soittimen kanssa. Ainut laite jolla olen saanut ääntä kaiuttimiin on ollut läppäri joka on kytketty vahvistimen CD-IN tai DVD-IN kohtaan 3,5mm-RCA piuhalla.

Tarkoituksena olisi siis saada television, xboxin sekä Blu-ray soittimen ääni vahvistimen kautta kaiuttimiin, ja tämän lisäksi Xboxin ja Blu-ray soittimen video vahvistimen kautta televisioon. Xbox ja soitin on kytketty vahvistimen HDMI-IN paikkoihin, ja vahvistimen HDMI-OUT kohdasta lähtee piuha televisioon. Tämänhän pitäisi olla jo tarpeeksi että saisin molempien kuvan televisioon ja äänen kaiuttimiin?

Television äänen saamiseksi olen kytkenyt television RCA kaapeleilla vahvistimeen siten että kaapelit lähtevät television "Variable Audio Out" paikoista vahvistimen TV/SAT IN -kohtaan. Tämän lisäksi olen kytkenyt television vahvistimeen tolla keltaisella RCA piuhalla jotta saan vahvistimen asetusvalikon näkymään telkkarissa(toimii).

Osaisiko joku neuvoa mitä olen tehnyt väärin ja miten saisin laitteet toimimaan? Olen kokeillut eri tulolähteitä ohjekirjan mukaan mutta mikään ei tunnu toimivan. TV on 4+ vuotta vanha LG:n 37" LCD, vahvistimena toimii Pioneer VSX-521-K ja kaiuttimen virkaa toimittaa 2kpl Wharfedale Diamond 10.1. Ohessa pari kuvaa kytkennöistä.

2.  
  3. ISOimage

ISOimage Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sulla kaksi eri liitäntää kuvalle, joten toinen veks. Nakkaa tuo RCA piuha heti pois niin päästään alkuun. Sulla on telkkarissa antennipiuha sisään ja ulos, miksi näin? Ootko saanu vahvarin valikkoa näkymään telkkarissa pelkällä HDMI piuhalla? Sulla oli tuolla scart johtokin liitettynä, oletko muistanut telkkarista valita oikean sisääntulon?

Tuossa nyt muutamia mitkä tuli heti mieleen.

4. Tarppi

Tarppi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vahvistimen valikkoa ei saa näkyviin muulla kuin tuolla keltaisella johdolla, näin kerrotaan vahvistimen käyttöohjeessa.
    Toinen antennipiuha menee DVD-soittimeen joka toimittaa ohjelmien tallentimen virkaa. Scart menee samaiseen DVD soittimeen kulkematta mitenkään vahvistimen kautta joten tämän ei pitäisi olla ongelma.

5. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    näkyy olevan telkkarissa optinen lähtö äänelle ulos, laitappa sillä kulkemaan tv:stä ääni vahvariin ainakin alkuunsa.

Jaa tämä sivu