Minulla on tarkoituksena ostaa vähintään tehoiltaan GF 6600gt-tasoa oleva näytönohjain(n.150e) nykyiseen kokoonpanooni: AMD Duron 1800Mhz, 1024mt muistia, Socket A emolevy, Ati Radeon 9200. Pelkän näyttiksen ostettuani, tuleeko Duronista pullonkaula kyseiseen kokoonpanoon? Riittäisikö kyseiselle konepaketille ostaa käytettynä esim joku amd athlon xp 2800+ tai parempi, vai pitäisikö minun ostaa uusi emolevy(esim socket 939 tai 754) ja prosessori(joku AMD Athlon 64), jotta koneeni olisi laadultaan tasainen kokonaisuus? Eli yritän saavuttaa mahdollisimman hyvän hinta/teho-suhteen ostamalla mahdollisimman vähän eri komponentteja.
Tuskin siitä pullonkaula tulee, ainahan uuden prossun vaihto tuo tehoja lisää mutta kyllä tuolla varmaan pärjää. Jos uutta emo oisit ostamassa niin sultahan menee käytännössa kaikki uusiks ja semmosen suhk hyvän koneen budjetti on noin 500€.
Kiitti vastauksesta. Joo, uudesta emolevystä ja prossusta tulis kyllä mun kukkarolla kova isku. Eli ei ilmeisesti oo isoa eroa tehoissa jollain athlon xp 2800+ tai paremmalla ja duron 1800? Tota duronia myytiin nääs vielä pari kk:tta sitten uutena, että pitäs olla ainakin parhaasta päästä duroneita . Luen mielelläni muidenkin mielipiteitä. EDIT: Vielä semmonen nopeeta, että olisko parempi ostaa 2*512mt ddr 400mhz muistia mun nykyisen 512mt ddr 333mhz tilalle, vai 1*1024mt(paras taajuus??) mun nykyisen 512mt ddr 333mhz seuraksi? Parempiakin ehdotuksia saa esittää. Tarkoitus olisi saada peleistä enemmän irti. Emolevy: http://www.asrock.com/product/product_k7vt6.htm