En tiedä onko tämä nyt oikea kategoria minne naputtelen viestini mutta toivottavasti saisin apua ongelmaani. Eli ongelma on sellainen, että en saa vahvistimesta kuvaa HDMI kaapelilla tv:hen. Olen kytkenyt vahvistimimeen (Sony STR-DG700) dvd-soittimen rca kaapelilla, samoin digipoksin. Vahvistimesta lähtee kuva tv:hen videoliitännän avulla. Digipoksissa on HDMI lähtö, olen kokeillut pelkkää digipoksia suoraan tv:hen ja kuva tulee, muttei millään vahvistimen kautta vaikka kaikki konstit olen jo yrittänyt. Mikähän neuvoksi?
Eli olet ilmeisesti kokeillut siirtä kuvaa (ja ääntä) hdmi-kaapelilla digiboksista vahvistimen hdmi-tuloon ja vahvistimen hdmi-lähdöstä hdmi-kaapelilla televisioon. Onko televisioon liitettävä hdmi-kaapeli varmasti vahvistimen hdmi-lähdössä (hdmi output)? Kun laite on päälle ja johdot kytketty, onko signaalin tulolähteeksi vahvistimessa varmasti asetettu hdmi-tuloa vastaava ohjelmalähde (minun vanhemmassa Sonyssa esim. video1, video2, dvd tai sa-cd/cd)? Kuuluuko ääntä vahvistimesta? Tai edes televisiosta ? Joissain vahvistimissa hdmi-kuvaa ja -ääntä kyllä kuljetetaan vahvistimen lävitse, mutta vahvistin ei tulkitse niitä itse mitenkään eli toimii ikäänkuin kytkimenä. Tällöin ääni pitää vielä erikseen kuljettaa vahvistimelle muulla kytkennällä, joko tv:stä tai digiboksista.
mulla ainaki yamahassa pitää laittaa joku video muunnin asetus erikseen päälle, en nyt muista enempää mutta kannattaa kattoa ne vahvarin asetukset kunnolla.