APUA KAIVATAAN; HDMI ONGELMA

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi mauski 06.10.2008.

1. mauski

mauski Guest

En tiedä onko tämä nyt oikea kategoria minne naputtelen viestini mutta toivottavasti saisin apua ongelmaani.
    Eli ongelma on sellainen, että en saa vahvistimesta kuvaa HDMI kaapelilla tv:hen.
    Olen kytkenyt vahvistimimeen (Sony STR-DG700) dvd-soittimen rca kaapelilla, samoin digipoksin. Vahvistimesta lähtee kuva tv:hen videoliitännän avulla.
    Digipoksissa on HDMI lähtö, olen kokeillut pelkkää digipoksia suoraan tv:hen ja kuva tulee, muttei millään vahvistimen kautta vaikka kaikki konstit olen jo yrittänyt.
    Mikähän neuvoksi?

2.  
  3. juha_snow

juha_snow Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli olet ilmeisesti kokeillut siirtä kuvaa (ja ääntä) hdmi-kaapelilla digiboksista vahvistimen hdmi-tuloon ja vahvistimen hdmi-lähdöstä hdmi-kaapelilla televisioon.

Onko televisioon liitettävä hdmi-kaapeli varmasti vahvistimen hdmi-lähdössä (hdmi output)?

Kun laite on päälle ja johdot kytketty, onko signaalin tulolähteeksi vahvistimessa varmasti asetettu hdmi-tuloa vastaava ohjelmalähde (minun vanhemmassa Sonyssa esim. video1, video2, dvd tai sa-cd/cd)?

Kuuluuko ääntä vahvistimesta? Tai edes televisiosta ?
    Joissain vahvistimissa hdmi-kuvaa ja -ääntä kyllä kuljetetaan vahvistimen lävitse, mutta vahvistin ei tulkitse niitä itse mitenkään eli toimii ikäänkuin kytkimenä. Tällöin ääni pitää vielä erikseen kuljettaa vahvistimelle muulla kytkennällä, joko tv:stä tai digiboksista.

4. Jake285

Jake285 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla ainaki yamahassa pitää laittaa joku video muunnin asetus erikseen päälle, en nyt muista enempää mutta kannattaa kattoa ne vahvarin asetukset kunnolla.

Jaa tämä sivu