Huomasin lauantai päivänä, ettei mun kone soita enää Audio CD??? Ajattelin, että olen vahingossa poistanut, jotain "osia" kun olen poistanut useita koodekkeja. Ekaksi menin tarkastamaan, että My computer on tiedostojen linkitykset oikein - no oli. Sitten ajattelin , että ohjelmissa on ,jotain vikaa poistin Real-p ja Easy CD.. Sen tehtyäni asensin ne uudelleen, mutta Easy CD ei tunnistanut mun asemaa(DVD) ennen se oli sen tehnyt, ja Real-p herjasi, että multa puuttuu ASPI, jonka se itsen sitten latasi mun koneelle. No tein Reboot koneelle ja sama ilmoitus, no niin nyt menin itse Adabtecin sivuille ja latasin ASPI paketin itse ja sen ohjelman testi ohjelma ilmoitti, että mulla on se ohjelma - mutta ei!! ja EI. Muuten äänimailma toimii hyvin eli koneen sisällä kaikki kuuluu,leffat,mp3,pelit jne Ettei asi ole liian yksinkertainen niin mun CD-Rw on takuu huollossa ja nyt DVD aseman on ainoa toimiva, mutta mulle ei ollut mitään tämmämöistä ongelmaa vaikka poistin CD-Rw aseman huoltoon.. Mitähän mun pitäs tehdä , että sais äänet taas kuulumaan CD ja pystyis rippaamaan?????? apu olisi tarpeeseen!
katoppa koneen sisältä onko audiokaapeli paikallaan. se on semmonen ohut johto äänikortista cd-asemaan
Hmm ei kai tarvitse katsoa - koska DVD toimii normaalisti - eli ääni kuuluu ja pelit toimii silloin ääni kaapeli on paikallaan - ongelma on kai toi ASPI eli rajapinta CD:lle
LoL alkoi toimimaan Nero ohjelman käynnistämisen jälkeen , ehkä ongelma on sittenkin siinä koska "DVD on slave eikä master" eli mun CD-rw on huollossa... mutta pääasia, että toimii.. en ole säätänyt DVD masteriksi biosista, koska saan CD RW kohta takaisin....