Auttakaa!! Meinaa hajota pää pikkuhiljaa saman ongelman kanssa. Elikkäs, mp3:t rätisevät ja puuroutuvat kummallisesti. Ongelma ei ole suuri, mutta NIIN ärsyttävä kun sen tajuaa. Ongelma ilmeni heti alussa windowsin asennuksen jälkeen, mutta sitten se itsestään poistui. Asensin windowsin myöhemmin uudelleen ja ongelma palasi, ja taas itsestään poistui. Nyt en ole tehnyt koneelle mitään suurempia muutoksia ja biisit raksuvat ja rätisevät jälleen. Kaikki codecit ja muut ajurit on tietääkseni ajan tasalla. Aiemmin Media player classic toisti tiedostot kunnolla, mutta nyt sekin rätisee. Äänikorttina on integroitu Soundmax. Olen todella epätoivoinen, kukaan ei ole osannut auttaa tässä ongelmassa. Olen valmis harkitsemaan jopa jonkinlaista palkintoa sille kuka keksii mistä raksuminen ja rätiseminen johtuu ja miten sen saa pois, pysyvästi. "Please Obi-wan, you're my last hope..."
Rätisevätkö MP3:t jos niitä toistaa VLC:llä? http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_soittimet/vlc.cfm
Kyllä, ei tosin ehkä ihan niin pahasti. Outoa on myös se että kaikki biisit eivät raksu. Ja tietenkin ne mitkä raksuvat eivät sitä tee muissa tietokoneissa tai levylle poltettuna.
Siis tälläistä ei ole tullut kenellekkään vastaan? Outoa sinällään koska sama ongelma ilmeni myös edellisessä koneessani, jonka jouduin palauttamaan muiden vikojen takia. Koneessa oli muistaakseni sama emo. Raksuminenhan ei tosiaan ole kovin voimakasta, että voi olla että joidenkin koneet raksuvat koko ajan eivätkä he kiinnitä siihen huomiota.
Ei. Olen kyllä kaikenlaista kokeillut, myös tuotakin. Lähinnä mieleen tulisi joku laitteistoristiriita tai vastaava, mutta ei sellaistakaan ole ilmennyt. Ei oikein tunnu löytyvän mitää logiikkaa koko ongelmasta tai sen oireista ja sehän se tässä ahdistaakin.
Jos jaksat jollain Live Linux:illa testata niin selviää ainakin onko vika raudassa vai ohjelmissa/ajureissa.
et ole asian kanssa yksin, alkaa itteäkin ketuttaa toi rätinä ja puuroutuminen, ja mikä parasta ! mulla on samainen integroitu soundmax. pidetään toisiamme ajantasalla jos ongelma ratkeaa !
sen verran tarkennusta mun ongelmaan että kun esim soittaa poppii winampilla tai jollain muulla ni selaimen ladatessa nettisivua puuroutuu täysin toi ääni,eli heti ku kone alkaa työskentelee jotain ni samantien puuroutuu.
ØFlash: käynnistä -> suorita -> msinfo32 hardware ja conflicts/sharing jakaako tuo äänikortti IRQ:n jonkin toisen laitteen kanssa?
No jos 20 euroa on varaa sijoittaa niin kyllähän sillä ainakin mielenrauhan saa noiden äänien suhteen. Olettaen että vika on tuossa integroidussa kortissa (eikä kyseessä ole esim. DMA ongelma).
onneks on vuosien varrella jäänny kaikennäköstä korttia laatikon pohjalle lojumaan, seuraavassa buutissa laitan kortin paikoillee, palataan asialle jos vieläkin rutisee.