apple vs samsung

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi z4kk3 24.02.2011.

1. z4kk3

z4kk3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli olen miettinyt kumpi olisi järkevämpi hankinta iphone 4 vai samsung galaxy s.
    Kännykkää käytän:

Musan kuuntelu (vähän)
    Netti surffailu (aika paljon)
    Pelailu (vähän)
    Videoiden katselu (vähän)

Kertokaa kokemuksii noista puhelimista!

2.  
  3. delic

delic Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    no siis iPhonessa on markkinoiden paras webbisurffaus jos ei lasketa flashin puutettta. Jos paljo nettiä niin iPhone loistaa kyllä siinä osa-alueella. Hienoa kun kaikki sivut toimii yhtä sulavasti, sama sitten onko pieni sivu vai iso, niin skrollaus ei tahmaa, eikä zoomi. Selailu on todella vaivatonta, en voinut kuvitella, että netin selaus voisi edes toimia pieneltä näytöltä niin hyvin. (syy miksi omastakin taskusta löytyy iPhone) Nyt markkinoille on myös vihdoin tullut toinen alusta joka pystyy tuollaisen nettikokemuksen tarjoamaan tai ainakin lähes yhtä hyvän ja se on WP7.

Pelitarjonta on täysin eri sarjassa iPhonelle kuin mitä galaxy s:ssä ja isot pelifirmat ym. vääntää koko ajan hienompia ja hienompia pelejä iPhonelle. Muutama uusin esimerkki (rage/infinity blade/real racing 2/dead space/ Noita pelejä kun katsoo tuubista ni ei voi kun ihmetellä missä mobiilipelaaminen menee tänä päivänä.

Videon katselu menee samsungille, onhan siinä selkeästi isompi näyttö, omaan makuun kyllä jo liian iso luuri, mutta makuja on monia, galaxy s2:ssa vieläkin isompi näyttö 4,3" ja isompi luuri, vaikkakin ohkanen ja kevyt on kyllä.

iPhonelle saa myös hirveän määrän ilmaisia ohjelmia/pelejä ja vaikka sitten haluaisi jotain ostaa niin suurin määrä ohjelmista on 0,79 senttiä, pelejäkin tuohon hintaan saa vaikka mitä, mutta on siellä sitten kalliimpiakin noi isojen firmojen pelit.

Viimeksi muokattu: 25.02.2011
  4. z4kk3

z4kk3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16705
    Hinta vähän iso kakkoses

5. sidrend

sidrend Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Oikeastaan jos noin hintavaa puhelinta katsotaan niin melkeinpä mikä vaan hoitaa jo nettiselailun kunnialla ja muutkin. iPhone varmaankin vielä paras nettiselailuun, mutta kyllä androiditkin hyviä ovat. Ihan kannattaa kokeilla kaupoissa ja valita mieleisensä.

6. sidrend

sidrend Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Täysin mahdollista. Itse taitaisin silti kallistua iPhoneen, jos nettiselailuun puhelinta ottais. Mikäs android luuri oli kyseessä?

7. Sakke88

Sakke88 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    Androidissa on kyllä ollut 2.2 veriosta lähtien iphonea nopeampi selain. Pinch ja zoom on ainoat asiat missä iphone 4 selainta on kehuttu paremmaksi kuin vastaavan android puhelimen.

tuplaydin puhelimet(atrix 4g, lg x2, galaxy s2) ovat aivan omaa luokkaansa vaikka kunnollista tukea useammalle ytimelle ei vielä android 2.3 versiossa ole.

8. delic

delic Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mun mielestä toi flash rummutus on täysin yliarvostettua. Itsekin oletin, että sen puute häiritsisi huomattavasti enemmän, mutta eipä tuo ole näkynyt omassa käytössä juuri mitenkään. Suurin osa videosaiteista toimii nykyään iPhonella ilman flashia ja nämä monilla sivuilla näkyvät upotetut youtube videot toimivat myös.

Tässä esimerkkiä vähän flashista galaxy tabilla: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Nv_ATXchHHQ#t=53s

Onko tuosta nyt sitten iloa? videot pyörii jotain 3 framea sekunnissa, eikä tuosssa videossa nyt mikään muukaan flash materiaali juurikaan näytä toimivan, koko tab täysin tukossa. Tuollainenko pitäisi haluta omaan luuriin, noh skippaan. Mulla tuollaisen näkeminen saisi heittämään laitteen seinään :D nimimerkillä "i hate slow computers"

Tosin kuten olen muuallakin sanonut niin joku KEVYT flashvideoplugari voisi olla jees, kumma, että sellasta ei pystytä kehittämään? Jos taas vertaa html5 videoihin niin eipä ole tullut yhtäkään videota vastaan iPhonella mikä tökkisi, kaikki pyörineet aina täydellisen sulavasti niinkun niiden olettaakin pyörivän. Samaa odotan myös flashilta, eikä niin, että joku video voi pyöriä ja joku toinen ei.

Sitten tosta javasta, se on jostain syystä nokiakäyttäjille tärkeä juttu koska mainitsevat sen miinuksena usein. Ei ole puolentoistavuoden aikana tullut yhtäkään tilannetta vastaan missä olisin tarvinnut javaa. Jos kyse on tärkeästä asiasta luulisi, että olisi edes kerran vastaan tullut jonkun toimimattomuus?'

Mikä on tilanne missä javan puute voisi tulla käyttäjälle vastaan?

Viimeksi muokattu: 01.03.2011
  9. Anestic

Anestic Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en huomaa häiritsevää eroa iPhone 3gs:n ja ZTE Bladen nettiselauksessa. Ero on hiuksen hieno, eikä varmasti sen rahan ja vaivan arvoinen.

Kokeile kumpi miellyttää, erot on oikeasti pieniä puhelimien kesken :) Makuasia. Myös se onko Apple sellainen yhtiö jota haluaa tukea...

10. Bluejack

Bluejack Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ota samsung..(toki muitakin laadukkaita valmistaja on)
    android antaa sinulle huomattavasti vapaamman mahdollisuuden valita

Mutta toki jos ☠ ekoihminen olet niin kannattaa viljellä yhtä kasvia :)

11. sidrend

sidrend Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No joo, ei ihmekään että veti netissä nopeemmin kun iphone. Tietty 2 ydintä on aina parempi kuin yksi. :)

12. z4kk3

z4kk3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko totta että iphonessa on jtn estoja ettei vaikka pysty koneelta siirtää tiedostoja
    kyll se varmaan toi android alusta taitaa olla hyvä kun tulin ajatelleeksi androidia pystyy koristeleen ja sääteleen paremmin kun iphonee

13. joonas151

joonas151 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samsungista ei niinkään ole kokemuksia, mutta voin sanoa, että iPhone on kyllä erinomainen. Nettisurffaus on myös aivan omaa luokkaansa. Näyttökin on maailman tarkinta.

Käyttiksistä puheen ollen. Android saattaa tuntua mielenkiintoisemmalta, koska se on hiukan monimutkaisempi iOS:ään verrattuna. IOS kuitenkin loistaa käytettävyydellään ja on erittäin yksinkertainen.

IPhonea kuitenkin vaivaa iTunes sidonnaisuus. Kännykästä ei voi asettaa soittoääneksi suoraan muuta kuin valmiiksi asennettua musiikkia (ääntä). Myöskin musiikin poista on tehtävä iTunesin kautta. Vielä yksi puute, joka liittyy bluetoothiin. Bluetooth on olemassa, mutta sillä ei voi lähettää tai vastaanottaa kuvia tai musiikkia. Se on periaatteesa suunniteltu vain langattomille kuulokkeille.

14. ProfaneX

ProfaneX Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Osta apple jos haluat lelun.

15. HurDur

HurDur Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä minä sanoisin että samsung vie tässä voiton.

16. kata13

kata13 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla ei ole kokemuksia omppuluuriusta, mutta Galaxy S on ollut puoli vuotta. Se on erittäin helppokäyttöinen (olen tumpelo) ja tällä hetkellä olen ladannut siihen 104 ohjelmaa, joista iso osa on ilmaisia. Pelejä on jokunen, mutta enimmäkseen aivan muuta. Puhelin on ladattava joka yö. Kun tämä vanhakin on erinomainen niin uusi versio täytyy olla super.

17. Tepsu9

Tepsu9 Active member

Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
  18. _mane_

_mane_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Galaxy s löytyy itseltä, ja kaikki alun tahmaukset ovat poistuneet tuon 2.2.1 päivityksen myötä(2.3:n tulossa takaisin jakoon jossain vaiheessa). Eli Galaxy S toimii lagimatta ihan virallisellakin firmwarella eikä tarvitse leikkiä minkään Odinin kanssa. Pelejä en pahemmin pelaa, koska ei kosketusnäytöllä pelaamisesta tule mitään, jo peukalot peittävät puolet näytöstä. Ihme ettei puhelinvalmistajat ole lähteneet kehittämään mitään puhelimeen kiinnitettävää ohjainta, onnistuisi monimutkaisempienkin pelien pelailu paremmin. Itse kuitenkin pelaan pleikkarilla tai pc:llä, ja luen mieluummin kirjaa kuin hakkaan pikkupelejä kännykällä.
    Flashvideoiden toisto tahmaa, kun vastaan tulee suuren bittivirran tavaraa. Esim. NHL:n videocenterin ottelukoosteet eivät pyöri nykimättä, mutta tämä saattaa toki olla ihan tarkoituksenomaista, sillä marketistä löytyy maksullinen ohjelma jolla noi koosteet saa näkyviin(esim. areenan ja nelosen ruudun videot eivät nyi).
    Itse käytän tuota lähinnä nettisurffailuun ja musiikin kuunteluun. Myöhemmin toivottavasti myös navigaattorina, jos vain ilmainen ja toimiva softa löytää tiensä markettiin. Toimii myös HTPC:n kaukosäätimenä ilman suurempia kikkailuja(wifin tai bluetoothin kautta).
    Hintalaatusuhde on toki se tärkein asia, mitä kannattaa miettiä mallia valitessa. Itse ostin tämän viime kesän kytkykampanjasta 350€:n hinnalla ja olen ollut ihan tyytyväinen ostokseeni. Akun kesto riippuu miltei ainoastaan näytön käytöstä - joskus menee viisikin päivää yhdellä latauksella, kun käyttää pelkästään puhumiseen, tekstaamiseen, spostien manuaaliseen tarkistukseen ja musiikin kuunteluun.

Jaa tämä sivu