1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee E30, Mediaportal sekä YLE:n tekstitykset

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Ametisti 26.12.2006.

  1. Ametisti

    Ametisti Member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Otin käyttööni eilen uuden vakaan Mediaportalin ja muutoin kaikki toimii ihan hyvin, mutta miten ihmeessä saan YLE:n kanavien tekstitykset näkyviin? yksinkertaiset ohjeet yksinkertaiselle ;-)
    Kuvan laatu vaikuttaa huomattavasti paremmalta kuin ProgDVB:lla ja anyseen omalla ohjelmalla ja häiriöitä näyttäisi oleva vähemmän, joten tuon ongelman ratkaiseminen saisi minusta kohtuullisen uskollisen käyttäjän.
    En ole vielä kokeillut nauhoittamista tv:sta, mutta onko kellään kokemuksia Mediaportalin osalta?
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. Ametisti

    Ametisti Member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos ehdotuksesta, mutta se versio minulla on käytössäni jo ja anyseen omassa ohjelmistossa tekstitykset toimivat kuten myös ProgDVB:ssakin. Mutta ongelma on siinä, että eivät tule näkyviin Mediaportalissa :-(
    En tiedä, onko kyseessä minun taitamattomuuteni eli puuttuuko rasti jostain olennaisesta kohtaa vai pitäisikö löytää jostain joku lisäosa Mediaportaaliin ladattavaksi? Olen kelannut Mediaportaalin asetuksia, mutta en löydä mitään sellaista kohtaa, jossa olisi viitettä tekstitykseen. Jos siihen löytyy apuja niin olen nöyrimmästi kiitollinen. Mediaportaalilla kanavien kuvan laatu on todella hyvä.
     
  5. -Mercury-

    -Mercury- Member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ohjelmahan se ne tekstit kaivaa esiin ja eipä osaa mediaportal näyttää tekstejä. MP:n serveri+VLC niin näkyy tekstit.
     
  6. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä on VLC? En löytänyt ainakaan MP:n kotisivulta mitään siihen viittaavaa,pluginia tms.. Kiinnostaa vaan hiukan etukäteen miten tekstitysten käy,kun ajattelin taas pitkästä aikaa ladata ja kokeilla Portalia.Tilasin eilen Hauppaugen Nova-T500 digikortin toivoen että sopisivat yhteen.Alkuun ajattelin kokeilla tällaista ilmaista systeemiä.Jos ei subien tallennusta saa toimimaan niin sitten on etsittävä jokin muu softa mutta mieluummin ei ProgDVB.Siihen ei tunnu tulevan mitään modernisointia.Lada on Lada ja pysyy ;-)
     
  7. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. Ametisti

    Ametisti Member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia neuvoista. Pääsin hyvään alkuun ja olen ladannut ohjeiden mukaan viimeisimmät tarvittavat versiot kaikesta, mutta ongelma tuli kuitenkin eli...
    Kun käynnistän Mediaportalista TV:ta niin se ei löydä serveriä, vaikka olen käyttänyt oletusnimeä ja myös IP:ta. Kokeilin myös asentaa koko homman uudelleen http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=13641 tulla olevan 24 kohdan ohjeen mukaan, mutta eipä onnistunut. Joten olen edelleen pulassa :-(
    VLC on minulle tuttu ja olen käyttänyt sitä dvd:n katseluun, joten jätän sen koneelle odottamaan aikaa parempaa, jolloin saan Mediaportaalissa kanavat jälleen näkyviin ja Ylen tekstit toimimaan...optimismiako...

    Ja jälleen olen päässyt hieman eteenpäin. Poistin ja latasin kaiken vielä kerran uudelleen yllä olevan ohjeen mukaan ja TV toimii nyt ihan kiltisti, mutta edelleen YLE:n tekstitykset uupuvat. Ei auta vaikka kuinka painaisin sitä kauniisti piirrettyä puhekuplaa ja laittaisin päälle. Mitään ei tapahdu :,,,-( Siis joudun edelleen turvautumaan ProgDVB:hen tai Anyseen omaan ohjelmistoon. Nauhoitusta en edes ole yrittänyt Mediaportalilla, koska ei löydy tekstejä edes tavalliseen katsomiseen. Eli apuja kaivataan edelleen....
     
    Viimeksi muokattu: 31.12.2006
  9. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitti vinkeistä!

    VCL toimii ja vaikuttaa monipuoliselta,mutta kyllä vaan sekin on aivan kädetön joidenkin esim. ProgDVB:llä YLEn kanavilta tallennettujen tekstitettyjen mpeg:ien kanssa. Ei ilmeisesti tue Progen käyttämää .srt muotoa.Ja jostain kumman syystä muutamia pätkiä ei avannut lainkaan,tai toisti tunnin ohjelman kahdessa minuutissa ja mustana.
    Vaan ehkäpä tälle löytyy joskus muuta käyttöä.

    Mediaportal vaikuttaa hyvältä ainakin ulkonäkönsä puolesta ja miksei muutenkin.Subeille näyttää olevan puhekupla-painike ruudulla,ja viivettä voi säätää.Mutta en päässyt testaamaan kun ei sekään osaa avata Progilla tallennettuja filuja..Ja pitää odotella että saan uuden viritinkortin ennenkuin saa TV-puolen testattua.
    Epäilenpä vaan ettei tekstit tallennu ilman taikatemppuja.
    On se vaan niin väärin että yksistä DVB-teksteistä elämä taas kiinni.
     
  10. -Mercury-

    -Mercury- Member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostat vain kunnon ohjelman, esim DVBviewer.
     
  11. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi olla että lopulta pitää ostaa DVBviewer meikäläisenkin.Jos oikein muistan niin sen kai pystyi maksamaan ilman luottokorttiakin..Pitää ensin varmistaa että se myös hanskaa tuplaNovan kortin ja tallentaa tekstit järkevästi ennenkuin kauppoja alan tekemään.Luultavasti kokeilen kuitenkin vielä muita vaihotehtoja ensin niin sitten ainakin tietää ettei niistä ole tähän hommaan.
    Vähän kyllä jo arveluttaa että kannattiko vielä hosua kortin hankkimisessa kun ei tämä tuplaNovakaan ole rautapurkava eli vaatinee tehokkaan prossun.
    Vaan ei vissiin edullista tai liekö minkäänlaista rautapurkavaa tupladigiviritintä ole tehtykään vai onko? Terratecin 2400i:stä kun ei selvästi sanota kumpi se on,miksi sekin pitää kuluttajilta pimittää vai minäkö olen huononäköinen tai laiska lukemaan?
     
  12. Ametisti

    Ametisti Member

    Liittynyt:
    26.12.2006
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yaikes! Pitääpä sittenkin ottaa muutama askel taaksepäin ja tunnustaa tyhmyytensä eli en ymmärrä yhtään VLC streamien asettamisesta :-(
    Eli olisiko joku ystävällinen ja kertoisi extrayksinkertaisin ohjein, miten ne streamit laitetaan ja mitä sinne pitäisi laittaa kun on kyse Mediaportaalista, jotta saan ne YLE:n kanavat näkyviin teksteineen VLC:ssä? Kun katselin niitä ohjeita niin totesin, että olen täysin ulkona.... Muilta osin olen pärjännyt VLC:n kanssa kohtuullisen hyvin. Kiitos etukäteen.
     
  13. shande

    shande Member

    Liittynyt:
    24.05.2004
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä en pysty tuohon vielä vastaamaan vaikka olen asentanut molemmat softat,koska ei ole vielä tarvinnut tutkia mutta ehkä lähipäivinä voi joutua samaan tilanteeseen,sitten kun saan sen uuden kortin kiinni.

    Siis aika dorkalta kyllä kuullostaa jos tekstien takia pitää vielä kierrättää toisen softan(VCL)kautta.Mitä virkaa koko Mediaportalilla sitten on jollei se osaa näyttää muuta kuin DVD-filkkojen subit.Onhan siinä kyllä Sudoko ja Tetris:) Vaimoke ainakin pari kierrosta sitä pelasi virne naamalla kun ensin sain sen ylipäätään houkuteltua ruudun eteen.On vähän arka tän tekniikan kanssa vaikka tietsikkaa muuten tarviikin viikottain.
     

Jaa tämä sivu