siis ei välttämättä mitään jos ne aktiiviset skannaamiset ei ole käytössä. tosin voi sotkea aika pahasti toisiaan, tosin yleensä kyllä yhdellä skannerilla pärjää ihan hyvin.
Kannattaa varmaan olla 1 kpl virusscannereita asennettuna koneelle (aktiiviscan) ja sit jos epäilyttää niin käydä välillä nettiskannerilla tarkistamassa konetta. Esim. Panda Software tai Trendmicron Housecall -online-skannerit on ilmaisia.
Itse en kyllä pitäisi kun yhtä antivirussoftaa koneella. Yhtäaikaiset aktiiviskannaukset hidastavat koneen käyttöä, ja pahimmassa tapauksessa solmivat koko koneen umpisolmuun. Jos ei luota omaan antivirussoftaansa, kannattaa virusturva kytkeä väliaikaisesti pois päältä käyttääkseen toista virusskanneria koneessa.
Nortonin antivirus-ohjelmaan oon itte ollu tyytyväinen...eikä maksakaan muistaakseni kuin ~50€ eikä kyllä kannata pitää kuin yhtä virustutkaa koneella käytössä, muuten tulee melko varmasti ongelmia
http://www.free-av.com sivustolla on ihmeen hyvä antiviirus ohjelma [bold]ILMAISEKSI[/bold]. Suosittelen tsekkaamaan ja tunnistaa yli 70k viirusta. Niin katsos sitten ei tarvitse olla erikseen toista.
juu.. norton on hyvä.. ja yks riittää.. koneen tehotkin menee jos monta aktiivista scanneria. AntiVir on myös ilmainen ja hyvä softa.
Joo Norton Antivirus 2004 on nyt käytössä ja yleensäkin olen ollut hyvin tyytyväinen Nortoniin...vähän kyllä ottaa päähän kun taas tuli pari uutta prosessia kun päivitti 2003:n -> 2004:een, noh...niin kauan kuin koneen tehot riittää... Pitäis vielä joskus kokeilla tuota Kasperskyä joka on parhaaksi haukuttu...Onko jollain muuten kokemuksia kuinka hidas sen aktiiviskannaus on?