anti-virus ohjelmisto kännykkään

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi kumipuu 03.11.2005.

1. kumipuu

kumipuu Guest

kun löydettiin ensimmäinen kännykkävirus, niin itse en asiasta pelästynyt. mulla on nokia 6600 symbian 7.05 käyttöjärjestelmällä, ja tuohon älypuhelimeeni en kuitenkaan itse ole hommaamassa kyseistä ohjelmistoa. haittaohjelmat voivat kasvattaa puhelinlaskua tai sallia asiattomien tahojen pääsyn puhelimen tietoihin ne voivat myös tuhota, vahingoittaa, muuttaa, tai varastaa tärkeitä tietoja. pian tästä asiasta voi syntyä suurikin ongelma, älypuhelimet kehittyvät ja anti-virus tms. ohjelmat voivat pian olla arkipäivää.

2.  
  3. Rusi

Rusi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin no.

4. fkock

fkock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllähän niitä viruksia on esim Windowsissakin. Eihän sekään sen myyntiä estä millään lailla. Joten yksi virus sinne sun tänne ei mitenkään estä puhelinmyyntiä ym.

Ja ainahan niitä suojauksia keksitään miten ne virukset estetään.
    (tulevaisuus = LinuxKännykkä)

;)

5. kumipuu

kumipuu Guest

viruksia on kyllä windows käyttiksessäkin mutta niitä vastaan on palomuurit ja virusohjelmat puhelin on suojaton. tosin ei toi "puhelinvirus" ole äitynyt niin pahaksi että pitäisi kyseistä ohjelmaa ostaa. ja ei kännykkämyynti laske virusten takia, koska ihmiset tarvitsevat puhelimia. kaikkeen löytyy lääke. ja virukset tulevat puhelimeen lähinnä, kun haet softaa tietyiltä (ja ehkä vääriltä sivuilta) jos ongelma menisi pahaksi niin kyllä siitä olisi enemmän keskustelua. uskon että tulevaisuudessa ainakin kalliimmissa puhelimissa on jonkinkaltainen virusohjelma. se olisi ainakin yksi hyvä syy myydä puhelimia kyseisellä ominaisuudella.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.11.2005

Jaa tämä sivu