Voisiko kukaan neuvoa missä vika, kun uuden koneen CPU nopeus pysyy 802 – 810 MHz:n lukemissa. Kone on kasattu seuraavasti: AMD Phenom II X4 945 ASUS M4A78T-E Bios: 2001 (alkuperäinen) päivitetty 2105:ksi Win Pro 7 64-bit UK Olen seurannut CPU:n nopeutta cpuz:llä ja AMD OverDrive- ohjelmalla. Molemmat nöyttävät samaa. Olen kuormittanut konetta, mutta CPU Speed pysyy vain minimissä. Olen yrittänyt AMD OverDrive:llä muuttaa CPU Core Mulpilier arvoa, mutta se ei anna tehdä sitä vaan palauttaa arvot vähän ajan jälkeen minimiin. ASUS:n TurboV –ohjelmalla tehdyt muutokset jumittavat koneen täysin. Olen disenbled BIOS:sta Cool’n’Quit toiminnan. Mitä avuksi? Onko vika prosessorissa, emokortissa vai Windows7:ssa?
En löytänyt kyseistä kohtaa omasta BIOSista? Mikähän BIOS versio kaverillasi oli? Cool'n'Quiet olen jo disabloinnut.
Onko sama Prossu? Minulla max ja kain normaali nopeus tulisi olla 3.0 GHZ. Mutta anyway, onkohan syy itse prosessorissa, kun esim. ADM OverDrive ohjelma näyttää CPUn Core lämpötilaksi -256C ? Olisikohan lämpötilamittaus rikki?
kyllä se vika on biossissa, kytke se cool n quiet pois päältä ni loppuu se tehojen lasku tai nostat vähän kelloja ni sen jälkeen ne on automaattisesti kaikki pois päältä
Öö.. Luin tätä viestiketjua ja mietin että siis onko tosta Cool 'N' Quietista haittaa jos on päällä? Ku ite laitoin just päivä sitte päällä ku ärsytti toi ku prossucooleri lähti aina täysiä pyörimään. Prossu näkyy tossa alla ja kaikki muutki osat
ei oo mitään haittaa se vaan laskee tehot minimiin sillon ku konetta ei rasita, mut sit ku rasittaa ni se nostaa tehot tappiin.
anteeksi tunkeutumiseni tälle threadille mutta haluaisin pyytää jotain ohjetta vaihe vaiheelta tai jotain kuvaa, miten ottaa cool'n'quiet pois kiitos ja ylistys
Eri emoissa on erilaiset BIOS:t. Joten selaa BIOS:sta, tulee varmasti vastaan. Tai imuroi netistä emolevyn manuaali, siellä kerrotaan usein missä päin BIOS:a on mitäkin.
Selvisi lopulta mikä oli pielessä. Olin jotenkin saannut asennettua prosessorin siten, että kaksi pinniä oli taipunut. Ihme, että prosessori ylipäätänsä toimi? Nyt, kun oikaisin pinnit ja asensin prossun uudestaan kaikki pelaa.