Moi! Olen tilannut seuraavan tuotteen: AMD Athlon 64 X2 4200+ boxed prosessori, 2.2GHz, 1MB(2x512) Cache, Dual Core, AM2-kantaan.Millainen prossu on kyseessä.Kokonaisuutena! Mulla joka on vielä myllyssäni sisällä,on: AMD Sempron 3400+ Näkyykö tai tuntuuko toiminnassa eroja tähän vanhaan?
Kyllä sitä ihan yli 2.50 Ghz nostaa, että erot huomaa työpöytä käytössä ja pelatessa. AMD ATHLON 64 3000+ (Vanha prosessorini, 1.80 GHz) AMD ATHLON 64 X2 4400+ (Tämän hetkinen uudempi prosessori, 2.21 GHz). Pakko myöntää, että silloin olin todella surullinen kun luulin, että pelkkä tuplaydin riittää antamaan vauhtia, mutta toisin kävi. Ehkä +10% tuli lisää nopeutta käynnistykseen, mutta päätinpä kellottaa ja nyt on ainakin 2 kuukautta pyörinyt 2.80 GHz:lla tuo 4400+
Riippuen hieman koneen käytöstä, siirtymistä yhdestä ytimestä useampaan eron huomaa lähinnä käytön sulavuutena, useamman raskaan ohjelman yhtäaikainen käyttö sujuu mukavammin, mutta toisaalta ohjelmat joita ei ole tehty tukemaan useampaa prosessoria/prosessoriydintä ei nopeudu ollenkaan varsinkaan tässätapauksessa kun yhden ytimen kellotaajuus ero on vain 200MHz millä ei ole juurikaan minkäänlaista käytännön vaikutusta. olihan sulla entinen kokoonpano socket AM2 prosessorikannalla?