eli olisin hankkimassa uutta prossua socket am2:seen ja kumpikas noista kannattaisi hankkia, ja kone on fifty-fifty hyötysofta ja pelikäytössä. Ja mitä hintaseurannasta katselin nii about samahintaisia ovat nuo prossut. N
opteronissa on paremmat L2 välimuistit mutta kellot ovat pienemmät. itse ainakin ottaisin opteronin välimuistien takia vaikka kellot ovat pienemmät mutta kelloja saa aina nostettua
joo itekki kattelin tossa että opteronissa parempi välimuisti mut pienemmät kellot, että ihan kahen vaiheilla vieläki oon tässä
tossa on tosiaan AMD Opteronissa 2MB L2 välimuisti ja AMD Athlon 64 X2 4600+:ssa on 1MB L2 välimuisti Opteronissa taas 1.8 GHz kellotaajuus ja Athlon 64 X2:sessa 2.4 GHz kumpikin suurinpiirtein samanlaista hintaluokkaa. en sitten tiedä että kumpi on parempi. kahden vailla tässä olen
siitä on sitten vähän vaikeampi sanoa kumpi näkyy käytännössä, jos jotain testi vertailuja netistä löytää niin ois apua. kummassakin on aika iso ero ku 600 MHz ja 1 MB L2 välimuistia lisää.
Ota Opetron... Opetronit on kuiteskin sen takia suosiossa että ne kellottuu hyvin ja eiköhän tonkin saa puskettua jonnekkin 2.6ghz helposti ilmalla ja vedellä jonnekin 3.0ghz hujakoille >
tosiaan kyllä opteronia kellotettua sais sinnekkin missä tuo Athlon XP X2 on mutta kellottamisessakin on pienet riskinsä vaikka itselläni pyörii prossu 1800 MHz sijaan 2200Mhz no eipä se oo siitä välittänytkään. lämmöt on ja pysyy korkeintaan 45C. jos sitä kellottaa haluat niin osta opreroni L2 välimuisti on isompi ja kellotaajuudet saa nostettua
600MHz ero ei taida kyllä tasoittua tuolla suuremmalla välimuistilla joten vakiona Opteron 1210 häviää reilusti ja kellotustakin haittaa 9 lukittu kerroin. käytännössä jotta tuolla Opteronilla päästäisiin samoihin tehoihin 4600+ kanssa pitäisi emolevyn väylää nostaa vähintään 240MHz Opteronien hinnat näyttävä lähteneen viime päivinä laskuun joten ei noiden enää pitäisi saman hintaisiakaan olla.
kyllä 600 MHz aika paljon tuo lisää mutta minkälainen muutos on isommalla välimuistilla sitä en tiedä.