Hei, elikkä. Olen todellinen amatööri jolla on nämä laitteet Tv : Lg 60px950n Bluray soitin / Kotiteatteri setti : LG HB905PA Playstation 3 Tietokone. Eli siis, ongelmani on tämä : Kotiteatterilla olisi tarkoitus kuunnella _KAIKKI_ äänet ! Eli TV äänet, ps3 äänet, tietokoneen äänet. Miten tämä onnistuu ? Bluray soittimessa on Hdmi IN 1,2 liitännät, sekä yksi OUT liitäntä. Tv:ssä on 4 Hdmi paikkaa, ja kaikki muut herkut joista en tajua hölkäsenpöläystä. Miten nämä HDMI piuhat pitäisi laittaa ? Entäpä miten kaapeli johto ? Pitäisikö se sysätä bluray- soittimeen vai televisioon ? Ja anteeksi todella paljon jos kysymys on tyhmä, tiedän että näillä palstoilla ei näin tyhmiä kysytä ilman rangaistusta, mutta olen todellakin aloittelia näissä. Kiitos kuitenkin jos jaksat nähdä vaivaa vastaamisessa !!
On näköjään taas menty markkinonnin ehdoilla ja uskottu innokkaiden myyntimiesten puheita! 1.) Erilliselle bluray:n sisältävälle kötiteatterille EI OLE tarvetta, koska PS3 sisältää erinomaisen BD-soittimen. 2.) Oikeampi laite tuon ns. "kotiteatterin" paikalle olisi esim. tuo, muitakin toki löytyy ja muistakin kaupoista esim.... 3.) Siihen (kohtaan 2.)) sitten kytketään HDMI:llä ja optisilla muut laitteet 4.) jotta vielä telkkarin äänet tulisivat "kotiteatterin" kautta, tarvitaan ehkä erillinen digiboksi. tämä siksi, jos töllöstä ei löydy arc-ominaisuudella varustettua HDMI:tä... T: Vesku
Juu, kiitos "avusta". Tiedän todellakin että ps3 on bluray soitin, tiedän sen mainiosti, mutta kerrostaloon minulle riittää tälläinen "marketti paketti" kotiteatteriksi, ei näitäkään voi pitää juuri edes päällä hiljaisuuden jälkeen. Olisi myös ollu vaihtoehto että alan ostamaan kaiken erikseen ja yhdistelemään jotain ammattilais kaijuttimia, mutta sehän minua ei kiinnosta pätkääkään. Kaikki äänet tosiaan toimii tällähetkellä paitsi TV ääni.
Täytyy kyllä ihmetellä sitä, että kaikki perustelee aina samalla tavalla. "Ostin tämän marketti sydeemin siksi koska asun kerrostalossa ja täällä ei voi kuunnella". Mitä ihmettä se vaikuttaa kotiteatteri laitteistoon missä asuu? Itsekin asun kerrostalossa ja usein katson leffoja kahdentoista jälkeen yöllä. Koskaan ei ole naapurit tulleet valittamaan liian kova äänisestä elokuvien katselusta. Vahvari on erikseen ja kaiuttimet ovat laadullisesti omaan makuun sopivat. Subi huolehtii matalista äänistä. Vaikka kasaa kotiteatterin laadukkaista osista, niin eihän sitä tarvitse huudattaa, riittää että on itse tyytyväinen. Noita marketti bullshit härpäkkeitä pitääkin ehkä soittaa todella lujaa mikäli niistä haluaa edes jonkinlaisen äänen kuuluviin, tiedä häntä. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.
Totta, siinä vaiheessa kun on kohtuuliset/laadukkaat kaiuttimet ja ne on suunnattu oikein, sitä ääntä ei tarvitse paljoa ja kuuntelutilan ulkopuolle tuleva häiriö jää vähäiseksi.
Ja tämä keskusteluhan ei auta aloittajaa sitten mitenkään... Eikö teatterissa ole muuta sisäänmenoa?? Esim. optista?? Itsellä on nyt telkkari "kytkimenä" josta vien kaikki äänet optisella vahvariin (ps3, pc + dvr). Tosin en ole kokeillut telkun omaa viritintä meneekö, mutta uskoisin...