AllToAvilla muutettu tiedosto ei toimi dvd:llä

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi tonttila 26.05.2009.

1. tonttila

tonttila Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ystävälläni on ongelma ja yritän auttaa.

.mkv tiedostot muutettu AllToAvi ohjelmalla .aveiksi mutta dvd soitin(Sony DVD NS-38, juuri ostettu) löytää tiedostot mutta ei suostu pyörittämään vaan herjaa että data-virhe. Muuten .avit toimivat ja jopa mpg:stä aviksi muutetut ko ohjelmalla.

2.  
  3. merikotka

merikotka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    Itse kokeilin .mkv --> .avi ja huomasin että usein jäi joko äänet tai kuva pois videosta. Latasin jotain codec-packeja ja rupesi toimimaan, oletko kokeillut jollain muulla ohjelmalla tai eri codekeilla?

4. tonttila

tonttila Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Teinpä itse juuri pikku testin ja muutin tuollaisen 62,8 Mt musavideon .aviksi ja siitä tuli 28Mt kokoinen. No poltin sen rw:lle ja heitin soittimeen. Ääni kuului mutta kuvaa ei näkynyt. Alkuperäisessä tiedostossa fps:t oli sen 29.jotain ja laitoin ruksin 24 mut se ei taida auttaa mitään? Eli tarvitseeko alkuperäisen, siis muutettavan materiaalin olla sama fps kuin mitä halutaa ja osaako dvd soitin soittaa 30 kuvaa sekunnissa materiaalia, siis avina? Kait se osaa ntsc dvd:tä pyörittää mutta ei mullakaan siis toiminut ensi yrityksellä. Kodekeiksi olen itse ladannut CCCP paketin.
    Ohjelmassa ei ole juuri säätö mahkuja kun huuttaa mkv (H264) aviksi eli asetuksiakaan ei varmaan saa väärin joten olisikohan niissä kodekeissa sitten...? Mitä muuta ohjelmaa osaisit suositella, mikä siis ei maksa. Tai sit haetaan tpb:stä..

Edit:Testasin juuri ruksi 30 fps ja ei kuva näy edelleenkään dvd:llä.

Viimeksi muokattu: 28.05.2009
  5. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Valitse divx tai xvid kun muunnat ja säilytä alkuperäinen fps.

6. tonttila

tonttila Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Normaalisti se tarjoaa "helpompaa" tapaa kun H264 videosta on kyse, mut menin nyt sen toisen valikon kautta ja laitoin, xvid, 1000kb/s, audio 192 ja sen suositteleman bi-cubic jutun ja ei kun muuntoon. Tuloksena taas 28 Mt avi ja polttoon. No voi hemmetti, SE TOIMII. KIITOKSET. Mitä eroa siinä toisessa moodissa on kun sekin tekee kyllä avin. Ohjelma sanoo jotain että tehdään mkv:stä avi ja sit voit muuttaa sen mihin muotoon vaan mutta avi kuin avi vai eikö kuitenkaan?

Kokeilin tuossa OJOSoftin all video converteria ja niiden mkv converteria mutta ei tuntenut toimivan mun testivideon kanssa oikein. Väitti että tiedosto viallinen. Kerran toimi mut ei sen jälkeen. Outoa..

7. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sulla ei dvd soitin tue kuin divx ja xvid, pelkkä avi ei toimi.

Jaa tämä sivu