Vuonna 05 ostettu HP:n pakettikone (Pavilion t3149.fi) alkaa viimein tuntua hieman liian vanhalta. Toista kertaa en valmista konetta ruokakaupasta osta. Tämän Acerin AL1714 näytön pidän kyllä kunnes se pimenee lopullisesti. Uusi kone tulisi selailuun ja pelailuun. Ajattelin tilata Multitronicista, siellä ei näkynyt olevan mahdollista tilata Matkahuollon kautta, enkä usko että posti kovin hyvin pakettia käsittelisi. Kellään tästä kokemusta? Prosessori: INTEL CORE 2 DUO E8500 3,16GHZ TRAY + OCZ VENDETTA 2 CPU COOLER Näyttis: CLUB 3D HD 4870 PCIE 512MB GDDR-5 2X DVI Kiintolevy: WD CAVIAR 640GB SATA2 7200RPM 16MB Emolevy: ASUS P5Q PRO Kotelo ja virta: ANTEC MIDITOWER ATX SONATA III 500W Muisti: 4GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM KIT Vistaksi: VISTA HOME PREM SP1 64B, FI, OEM Ja vielä DVD-asema: SAMSUNG SATA 22X DVDRW MUSTA +NERO Esiasennus ja testaus 50€ Yhteensä 936€ (toimituskulut 20€ eivät sisälly hintaan, patterit myydään erikseen) Jos en kellota prosessoria, riittäisikö siihen boxed versionin tuuletin? Entä riittääkö 500W jos hankin myöhemmin lotossa voitettuani toisenkin 4870:n? Tarviiko näyttikseen lisätuuletusta? Lisäksi kotonani internet on tarjolla vain langattomana, joten pystyykö tämän HP:n koneen mukana tulleen antennin, jonka nimeä tai mallia en tiedä, liittämään uuteen koneeseen vai tarvitseeko sitä edes? Onko mitään muuta lisättävää, huomautettavaa tai pois otettavaa? Kiitos avusta jo etukäteen.
Hyvät komponentit oot valinnut. Poweriksi vaikka 550W 550VXEU ATX V2.2 Virtalähde niin kyllä pitäs riittää crossfiressäkin virtaa. Näyttis ei tarvi lisätuuletusta. Sonatassa pitäisi olla suht hyvä kotelotuuletus valmiina joten pitäisi riittää ilma. Jos siinä sun vanhassa koneessa on erillinen langaton pci verkkokortti niin kyllä sen saa laitettua uutteen masiinaan. Boxed kuuleri pitää meteliä jonkun verran mutta kyllä se riittää pitämään prossun tarpeeksi viileänä, mutta suosittelisin silti ottamaan tuon OCZ vendetan tai sitten xigmatekin 1283. Muuten näyttää paketti erittäin hyvältä.
Itse olen tilannut koneeni tuolta Multitronicista ihan postin kautta ja ehjänä se perille tuli. Tilaa vaan Matkahuollon kautta, jos vähänkään huolettaa. Tuo esiasennus sisältää (tai ainakin minulla sisälsi) kokoamisen lisäksi myös käyttiksen ja näyttiksen ajureiden asennuksen eli se on ihan hyvä jos et halua itse koota tai asennella mitään. Kaiken kaikkiaan olet todella hyvän paketin koonnut, mutta jos ne Crossfiren viemät tehot huolettaa, niin ota vaan tuo muffarin suosittelema poweri ja kopaksi vaikkapa Antecin P182.
Kiitos vain vastauksista. Taidan ottaa boxedin niin säästyy muutama ropo, meteli ei ole ennenkään haitannut. Päätin myös ottaa sen Sonata kolmosen koska en kuitenkaan ole ihan heti, eli vuoteen tai pariin, ostamassa toista näyttistä. Antennista puhuessani tarkoitin tätä http://img181.imageshack.us/img181/1511/antenni0fl8.jpg Olen asian suhteen ihan pihalla, mutta kuten kuvassa näkyy, antennin johto pyöritetään kiinni tuollaiseen koneen takana olevaan ulkonevaan kultaiseen liittimeen, jonka vieressä lukee ANT. Onko siis tällainen koneessa, jonka aion pian tilata?
Uudessa koneessa ei ole tuollaista. Kuten tuossa jo edellä mainittiin vanhassa on erillinen langaton pci verkkokortti (ja kuvakin nyttää kertovan asian) joka pitää irrottaa vanhasta ja siirtää uuteen. Lisäksi tuo kortti tarvitsee todennäköisesti ajurit jotka on myös asennettava. lisäys Jos haluat uuteen koneeseen samanlaisen langattoman kortin se pitää tilata myös. Sitten se tulee asennettua samalla. Se ei ole mukana automaattisesti.
Jaa, nyt ymmärrän. Sillekin on siis oma korttinsa. Pienen hakemisen jälkeen tajusin että laitehallinnastahan ne laitteiden valmistajat yms. näkee. Tässä on näköjään LiteOn WN5401A, jota ei näytä olevan missään enää myynnissä. Itse en ala sitä siirtämään uuteen. Osaatteko suositella mitään muita kortteja, joilla yhteyden vahvuus talon kaukaisimmassa nurkassa olevaan Airport Extremeen pysyisi vakaana? Onko tämä Multitronicin suosituin A-LINK 54MB WLAN PCI ADAPTER hyvä ja sopiva?