Akulla toimiva langaton hiiri?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi LcD 29.04.2005.

1. LcD

LcD Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko siis olemassa markkinoilla langattomia hiiriä, jotka toimisivat akulla. Alkaa meinaan pikku hiljaa risoo kun joka kuukausi ilmesyy näytölle: -Hiiren paristo jännite heikko-, tai kun hiiri sammuu kesken pelin.
    Vai olisiko järkevintä vain siirtyä langalliseen malliin?

2.  
  3. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. QXZ

QXZ Guest

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.04.2005
  5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Itse ainakin suosin noita langallisia malleja ellei todellakin ole tarvetta langattomalle. Langaton signaali kun ei ole koskaan täysin varma ja katkokset ja häiriöt ovat aina mahdollisia. Viivettä tulee myös aina, tosin käyttäjästä ja hiirestä on kiinni onko se häiritsevää vai ei. Lisäksi hiirelle tulee ikävän paljon lisää painoa joko akuista tai pattereista. Ja kun langallisen ottaa niin ei koskaan tarvi murehtia latauksista yms. Oma valintani osui logitechin mx 518 malliin ja ei ole tarvinnut katua. Kaikin puolin loistava hiiri!
    Lisätäänpä vielä linkki sille.
    http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2142,CONTENTID=10121

Viimeksi muokattu: 29.04.2005
  6. QXZ

QXZ Guest

Nykyajan langattomat ovat viiveettömiä. Sillä perusteella ei langallista voi laittaa. Esim. MX1000 painaa noin 90g enemmän kuin MX518. Täytyy olla melko siima kädet että se häiritsee.

Akku kestää himopelaajallakin kauan ja lataa nopeasti esim. 15minsan latauksella pelaa hyvin koko päivän. Eikä ole vaikeaa laittaa hiirtä illalla laturiin.

Minua taas piuha häiritsee julmetusti. Sama kuin kivi kaulassa koittais uida. :D

MX1000:ssa ei myöskään ole optisen "hyppimis" ongelmia. Ei siis tarvitse laittaa mitään järjettömän hintaista hiirimattoa.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.04.2005
  7. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    90 grammaa lisääkö ei muka merkitse mitään.. Elikkä keskiverron kännykän verran lisäpainoa hiireen. Jokainen langallisen omistaja voi miettiä kun heittää kännykän päälle että miten vaikuttaisi. Ei mielestäni kuulosta pieneltä. Ja varmasti on miellyttävämpää pelata kevyellä hiirellä kuin painavalla.
    Ja ei se mx 1000:kaan kaikilla alustoilla toimi joten maton osto voi silläkin tulla eteen.
    Ja paljon on ollut keskustelua juurikin siitä että onko viivettä tuossa mx 1000 hiiressä. Eräskin omistaja väitti kiven kovaa siihen asti kun otti lainaan kaverinsa razerin. Meni hiiri vaihtoon kun pelit alkoikin menemään huomattavasti paremmin. Tajusi että viive oli haitannut pelaamista, mutta ennen kokeilua ei vaan ollut tiedostanut sitä.
    Piuha ongelman kyllä ymmärrän esteettisistä syistä mutta riippana sitä ei mielestäni voi pitää. Jos se tuntuu painavan hiirtä niin teippaa tai kiinnitä jollain muulla se johto vaikka pöytään niin loppuu se ongelma. Ja paljon vähemmän se siinä vaiheessa jarraa kuin langattomuuden tuoma lisäpaino.

Viimeksi muokattu: 29.04.2005
  8. Askoapina

Askoapina Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    Hyvä kommenti JARTAR samaa mieltä.

9. QXZ

QXZ Guest

Ei minun mielestä merkitse mitään keskiverto kännykän paino, koska se ei tosiaan paina käytännössä mitään se kännykkä. Niinkuin sanoin saa olla melko siima kädet että se tuntuu.
    No jos siitä on ollut paljon keskustelua niin varmaa postaat muutaman linkin keskusteluihin? Jos MX1000:ssa on viivettä se on viallinen ja sen voi viedä takuuseen, koska valmistaja lupaa ettei siinä ole viivettä. Minä en ole huomannut minkäänlaista viivettä.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.06.2005
  10. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    No mä kyllä suosittelen kans että hommaat ihan langallisen optisen, niin ei tarvii olla lataamassa tai vahtamassa pattereita joka päivä :p

11. QXZ

QXZ Guest

Joka päivä on melkoista liioittelua. Akku kestää himopelaajallakin toista viikkoa ja mikä sinä nyt on niin vaikeaa laittaa hiiri telineeseen esim. yöksi tai työ-/koulupäivän ajaksi??
    Enemmän vaivaa siitä piuhasta on.

Langalliset hiiret vähenee muutenkin koko ajan kun langattomat valtaa markkinoita. Näin siksi, että langallisella ei nykyään saavuteta merkittävää hyötyä korkeintaan haittaa.

Mutta jokainenhan tietysti valitsee itse mikä parhaalta tuntuu.

Triidin aloittajalle: Joissain liikkeissä saa testata hiiriä ennen ostoa. Kaikilla liikkeillä ei tietty mallikappaleita ole, mutta soittele liikkeisiin ja kysy onko mahdollisuutta.

12. Mr.Mister

Mr.Mister Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen kanssa ollut tyytyväinen langalliseen hiireen (ei kylläkään ole pallohiiri ollut käytössä yli vuoteen)...

http://www.topmicrousa.com/logop.html
    tuollasen olen yli vuoden omistanut...

13. Samidz

Samidz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ennen mäkin suhtauduin aika negatiivisesti langattomiin hiiriin, mutta kun ostin ton mx 1000 niin se kaato kaikki ennakkoluulot. Viivettä ei todellakaan ole ja paino ei haittaa jos on liukas hiirimatto.

14. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tossa puhutaan mx1000:sta

Slow Laser

Meanwhile, Logitech came out with its Laser Mouse, with which it got the upper hand for accuracy and responsiveness. Here again, a comment is in order. Some of our gamer readers had pointed out that the mouse had a latency time for repositioning when you lift it off the mouse pad and put it back. We hadn't noticed that (mea culpa), since none of our test players is really in the habit of picking up his mouse. But it is a real problem, and if you're among those people who reposition by lifting the mouse clear off the pad, you may be bothered by it. Logitech is aware of the problem and says they're working on a solution.

http://www6.tomshardware.com/consumer/20041202/

15. Pete-74

Pete-74 Guest

Itellä ollu käytössä jo jonkin aikaa logitechin mx 700 ja ultimat hiiri matto.Tyytyväinen oon ollu!Välillä laittaa uudet skatet ja taas luistaa.

16. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tosta mx1000:sta ollaan puhuttu että kyllä se on tarkka mutta on liian kova viive, ja nopeissa liikkeissä hidas. Monet sanoo että paras hiiri markkinoilla, graafiseen työskentelyyn, mutta ei suinkaan pelaamiseen.
    oon kyllä todella tyytyväinen mx518 omistaja ja oon "kellottanu" sen toimimaan 1000Hz, kuitenkin käytännössä reagoi jopa 1700hz:llä! normaalisti usb-väylä on auki 250hz ja sillon viive on muistaakseni 8ms.
    kun väylän nopeuden tuplaa niin viive puolittuu, viive on siis 1000hz:llä 2ms, mulla vähän reilu 1ms. en kyllä väitä tota viivettä huomaavani, mutta useat kaverit sano että ero on selvä, itse pelaan todella vähän joten johtunee siitä. jos haluaa hyvän langattoman pelihiiren niin kaikkien testie mukaan parhaat hiiret on mx700 ja mx900, niissä ei samaa viivettä kuin tonnissa, ja muutenkin kehuttuja hiiriä ja sanotaan ettei langattomuudesta mitään haittaa [itse epäilen, koska tuli ostettua langallinen :) ]

17. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    en voi ite ainakaa haukkua tätä mun mx1000 hiirtä, toimii moitteettomasti ja en ny tiedä tuosta viiveestä.. en ainakaa ite oo huomannu sitä ainakaa pelates.. pelaan ainoastaan cs.. akku kestää n. 2-3vk ja käyttöä löytyy joka päivä, joskus enemmän joskus vähä vähemmän. miten hiirtä 'kellotetaan'? :D

EDIT: vähä korjailua..

Viimeksi muokattu: 10.06.2005
  18. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nostetaan usb-väylän nopeutta jossa hiiri on kiinni... siit löytyy kyllaä googlettamalla tietoo, jotkut ohjeet tosi vaikeita, yks suomalainen sivu on joka on helppo mut en nyt löytäny sitä, kerron kun löytyy...

19. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    pystyyköhän tätä mun mx1000 'kellottaa' vai onnistuuko se vaan jollai muulla..??

20. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
  21. DjBj

DjBj Guest

Langallinen hiiri vain käyttöön. Itsellä Microsoftin semmonen 20€ langallinen hiiri ja kyllä on aivan tarpeeksi mitä voi tarvita. Ei paljoa huvittaisi enää hiirtä latailla, kännykän latailu saa riittää minulle. Onhan se joskus että voi se hiiren johto takertua johonkin tai tulla tielle. :p

Jaa tämä sivu