Eli en saa asennettua nvidian 20.xx ajureita TNT2:lleni. Sama juttu on niissä uusimmissa. Se asentaa ne koneelle, mutta se ei edes kysy että minne ne asennettaisiin. Kun asennus loppuu ja se käskee käynnistämään uudestaan koneeen niin niitä ajureita ei löydy sitten mistään ja se laukoo jotain erroria. Saan laitettua koneelleni ainoastaan 30.xx ajurin. Missä vika? Olis vähä kiirus jos joku viittis/osais auttaa. Nii ja käyttis on ME
Neljä kertaa sama viesti 22 minuutin aikana.. Taisit siinä samalla pilata mahdollisuutesi apua saada - ainakaan nopeasti.. Lukaseppas siinä odotellessas noita sääntöjä!
Pistin kai neljä ku ei noissa eri alueilla kuitenkaan käý ihmisiä säännöllisesti. Olis sitä voinu auttaakkin eikä vain valittaa säännöistä.
Kokeiles poistaa kaikki laitehallinnassa olevat näyttösovittimet windowsin _vikasietotilassa_ ja asenna sitten käynnistettyäsi uudelleen normaalitilaan haluamasi ajuri ohjaintoimittajan ohjeiden mukaan.
Joo ei toiminu. Siinä on se vika et ne ajurit ei kysy mihin paikkaan ne tallennetaan. Siis mikään muu ei kysy kuin se 3x.xx. Ja jos on yrittänyt asentaa niitä ajureita ja käynnistänyt koneen uudelleen niin se herjaa tämmöstä: "Näytön sovittimen asetukset eivät kelpaa..."
Suosittelisin käymistä nvidian sivulla ja uusien detonator-ajurien hankkimista (versio 40.72). Ja yleensäkään nämä ajureiden asennusohjelmat eivät kysele mihin ne asennetaan vaan ne asentuvat automaattisesti juuri sinne minne pitääkin. Eri asia on sitten zipatut paketit jotka ensin pitää purkaa joko oletuskansioon tai itse määritettyyn, ja vasta sitten suorittaa itse asennusohjelma. -e.
Tämä softa ei välttämättä enää auta, mutta ainahan voi kokeilla... http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=806&cat=28 Sitten buuttaat koneen, annat mennä oletus ajurit, buuttaat koneen uudestaan ja sitten yrität asentaa uusia ajureita.
ebotl, olen käynyt nvidian sivuilla ja tarkastanut että ne sopivat näytönohjaimeeni ja sanoinhan että eivät ne uudemmatkaan ajurit toimi. Vain 3x.xx toimii ja se kysyy mihin asennetaan. On aika omituista jos sitä edeltänyt ja sen jälkeen tullut ajurit eivät kysy minne tallennetaan, mutta keskimmäinen kyllä kysyy. Siis kun ne on asentanut, ei se ole asentanut niitä oikeasti mihinkään ja sitten kun käynnistää koneen uudestaan tulee: " näytönsovittimen asetukset eivät kelpaa...".
Aha, no joo. Minkäs tyyppinen tiedosto se 3x.xx ajuritiedosto on? Jos se on .exe tiedosto niin silloin se nimenomaan asentuu automaattisesti mitään kyselemättä (plus että silloin käynnistyy erillinen asennusohjelma) mutta jos se taas on .zip tiedosto, niin silloin sen pystyy määrittelemään mihin se puretaan. Ja juuri tämä .zip tiedosto vaatii purkamisen jälkeen vielä ajurin erillisen asennuksen sieltä kansiosta mihin se purkautui. Jos kerrot kumpi muoto on kyseessä niin neuvon sitten lisää jos osaan. Ja vielä sen verran että nvidialla on kyllä juuri noissa vanhemmissa ajureissa esiintynyt näiden kahden eri tiedostomuodon käyttöä. Niinkuin tää touhu ei olisi joskus muutenkin tarpeeksi p..seestä... -e.
Mun mielestä ne kaikki on exe. Kaikki olen hakenut nvidian sivuilta. En tiedä missä tökkii, mutta sain asennettua sen uusimman. Tuli jopa se kenttä siihen mihin voi määrittää tallennuspaikan. Nyt on vielä yksi onglema. Kun yritän pelata Half-Lifea, niin se valittaa että puuttuisi muka OpenGl tuki. Mutta eikö se tule siinä uusimassa detossa? (40.72) Sama ongelma on Mohaassa, eli taitaa olla kaikissa omistamissani peleissä joissa on OpenGl- juttu. Tuo on ollut ongelmana aikaisemminkin, kaikkissa detoissa mitä olen tähän koneeeseen impannut. Se on jossain vaiheessa toiminut, mutta ei ainakaan nyt.
Hyvä että onnistui. Kyllä siinä uusimassa on toi openGl-tuki ja sen asetuksia pääsee katsomaan näytön asetusten kautta. Tuo OpenGl on joskus aiheuttanut itsellänikin harmia nimenomaan Half-lifen kanssa, mutta en tiedä mistä se aiheutuu. Muistaakseni sain sen toimimaan kun aikani vaihtelin hl:n näyttö-valikosta Gl:n ja defaultin välillä. Nyt kannattaa vielä imuttaa (jos et jo oo) viimeisin directX 8.jotakin. Se saattaa poistaa vielä noi loputkin ongelmat
Hei juu, mäkin sain joskus sen sillai toimimaan kun räpläsin niitä asetuksia edestakas! Ajattelein että on jossain muussa vika, mutta taitaa olla pelissä. Mutta kiitti kuiteski.