Rupesin tuossa miettimään, että onko mitään väliä mitkä ajurit näytönohjaimelle asentaa? Siis siinä tapauksessa, että on valittava ATI Catalyst/Nvidia Forceware tai kortin valmistajan (sanotaan vaikka esim. ASUS, MSI) välillä. Sitten on kai näitä "viriteltyjä" ajureita tyyliin Omega. Itse olen aina ladannut ja asentanut ATI/Nvidia vaihtoehdon, mutta tuli mieleen että voisiko nuo valmistajan ajurit olla optimoiduimmat juuri kyseiselle kortille? Vai onko todennäköisempää että ne sotkevat Windowsin tavallistakin tehokkaammin, aiheuttavat yhteensopivuusongelmia peleissä jne..? Mitä te ihmiset yleensä suositte?
Itse olen yleensä käyttänyt ATI:n (tai nVidian silloin joskus muinoin) tarjoamia ajureita. Tuntuvat päivittyvän useammin kuin kortin valmistajan omat ja ovat toimineet hyvin.
"Vanhojen" koneiden kanssa on joskus väliä joidenkin pelejen kanssa, mitä ajureita käytät. Itse en saa GTA S-A peliä pyörimään (Atin kortti) kuin dna:n ajureilla (=>pystyy pelaamaan täysin normaalisti ilman nykimisiä). Catalyst- ajureilla peli kaatuu huonoimmillaan 10s kuluttua ja parhaillaan 1 min päästä riippuen catalyst- versiosta... Omegankin ajurit toimivat virallisia ajureita paremmin. Lisäksi DNA:n ajureilla saan selvästi paremmat 3d markit. Konetta modatut ajurit eivät ole sotkeneet minkään vertaa eivätkä ole aiheuttaneet lainkaan yhteensopivuusongelmia.
Itsellä Xtreme-G ajurit ja hyvin toimineet. Markeissa tullut lisää pojoja ja paremmin tuntuu pelatessakin toimivan.
Tuossa AOpen GeForce 2 MX 400:ssa ei saa nauhotusmahdollisuutta näkyviin (koneen tehokaan ei kyllä riitä siihen, mutta anyway) ellei asenna Aopenin omia ajureita, TV-Out toimii normaalisti perusajureilla kuitenkin.
Veljellä on käytössä MSI:n modaamat ajurit (nvidia). Sen avulla saa sotilasarvojen mukaan klikkailtuna lisää kelloja korttiin ja jotain muuta sälää. Pisteissä ei jää alkuperäisten nvidialaisten jalkoihin.
kertokaapa mullekkin muuten että nouseeko fps esim cs:sourcessa jos ottaa modatut ajurit. itelläni on x1600pro 256mt agp