Aivan muuta...Sotaveteraanit?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kaiasp 02.12.2005.

1. kaiasp

kaiasp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko se tosiaan totta,ettei sotaveteraaneille järjestetä kunnon keräyksiä?PRK...Ite vanhana Hiukkavaaran(Oulu-91 2.Jk)=R.I.P, käyneenä sanon, laittakaa rahaa veteraanien tilille.Me kuitenkin voitaisiin olla nyt jonkun Venäjän,tai USA perke...alaisia nyt...Miettikää!!!(No,en oo selvä nyt...)En nyt tarkoita mitään veteraanikeräystä,mania voi laittaa ihan muutenkin.Lahjoittakaa rahaa miehille,miettikää mitä ne on tehnyt...

Viimeksi muokattu: 03.12.2005
  2.  
  3. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei voi muuta todeta ku :)

4. spertti

spertti Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kyllähän sinulla perää tuossa jutussasi on. Ja nyt etenkin, kun veteraaneja on joka vuosi vähemmän, pitäisi näille muutamille vielä keskuudessamme oleville järjestää hyvät oltavat ja kunnioittaa aidosti heidän tekemäänsä työtä meidän hyväksemme. Itse olen ainakin ihan tyytväinen, ettei äidinkieleni ole venäjä, ja että saan itse ajatella asioista vapaasti ja joskus jopa ilmaista mielipiteeni julkisesti. "Nostaa hatun päästään ja kumartaa syvään"

5. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asia on kyllä aivan oikea, hieman vaan tosiaan myöhäistä sotaveteraanien kannalta, kun kuulemma sotaveteraanien järjestöjen tileillä on edellisten keräysten seurauksena rahaa niin paljon että jäljellä olevat veteraanit eivät niitä ehdi enää elinaikanaan käyttää.
    Siinä ilmeisesti suurin syy siihen miksi suurimittaisia keräyksiä ei ole enää katsottu tarpeelliseksi järjestää.
    Luultavasti parhaiten veteraanien 'työtä' voisimme kunnioittaa pitämällä huolen tästä itsenäisyydestä ja järjestää keräyksiä maanpuolustuksen turvaamiseksi.

Muistakaa myös olla itse ylpeitä itsenäisyydestämme tämän kaiken eu ja nato vouhotuksen keskellä, me olemme itse itsenäisyytemme tienanneet taistelemalla ilman yhdenkään nykyisen eu-valtion tukea.

Armeijan koulutukseen olisi syytä panostaa edelleen kunnolla, tämä viimeisinkin onnettomuus on aivan selkeästi seurausta huonosta koulutuksesta ja johtamisesta ja asenteiden lepsumisesta, kalustoa on turha syyttää jos hutiloimalla saadaan kranaatinheitin räjähtämään.

Rahaa lisää myös armeijalle, siellä sitä tarvitaan edelleen...

6. kumipuu

kumipuu Guest

olen aina ollut sitä mieltä että kun kaikki sotaveteraanit ovat kuolleet, niin silloin ollaan jälkiviisaita. mietitään mikä/mitä olisi voitu tehdä paremmin. mielestäni on noloa jo suomenhallitukselta että rahaa pitää esim. kerjätä ovelta ovelle. vuosikymmeniä on ollut aikaa hoitaa asia kuntoon, mutta niin ei ole tehty. heillä oli monella hyvä nuoruus jonka sota pilasi ja siihen ei korvausta voi saada edes rahalla. mutta kun raha on se paras vaihtoehto niin miksi sitä ei ole saatu vuosikymmenien saatossa kuntoon. jos rahaa nyt on, niin sitä olisi pitänyt olla jo vuosikymmeniä sitten. ja jos veteraaneilta kysytään pitääkö maata puolustaa? niin tiedättekin jo vastauksen! eli armeija tarvitsee rahaa. tosin sen puolen hoitaa valtiovalta.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.12.2005
  7. Anga

Anga Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Todellakin, pitäisi arvostaa enemmän. En usko, että nykysukupolvi pystyisi tekemään saman. Vielä kun tuohon yhdistetään armeijan säästökuurit missä joukko-osasto per vuosi lakkautetaan niin voidaan sanoa hyvästit seuraavan sodan voittamiselle.

8. timonsteri

timonsteri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiittää voi aina sanomalla kiitos.

9. kaiasp

kaiasp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis tämä nyt on ihan p:stä kun on alettu karsiin esim.Kertausharjoituksia...Tosiaan voisi ohjata tuo nykyinen johto rahat oikeaan "Tarpeeseen",Eikä nyt vaikka turhiin ostosmatkoihin Amerikkaan...Nyt on muuten oikeasti keräysaika,eli laittakaa nyt jokunen euro veteraaneille ...Ja jos he eivät pääse kuluttamaan nykyisiä varoja,niin eipähän ainakaan lopu kesken.Ja myös nuo lakkautukset voisi järkiinnyttää.(Jos Keisari oisin,nii johto vaihtuis...)

Ps.Tosiaan,ainoa keräys mihin aina laitan rahaa.On oikea veteraanikeräys.Kerrankin menee oikeaan osoitteesen.

Viimeksi muokattu: 03.12.2005
  10. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Joo eli sotaveteraanien keräykset loppuu tänä vuonna ja syy on se että ne ei ehdi tosiaan käyttää kaikkia rahoja..

11. Viljam

Viljam Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Otan kantaa keski-ikäisenä;45v.res.kersanttina.Mun isäni meni jatkosotaan v.-41 vapaaehtoisena 17-vuotiaana.Itse tuskin faijjaa muistan kun kuoli ollessani 1.5v.Anyway mun mielestä kuitenkin nykymaailmassa isänmaallisuus pitää kasvattaa jo lapsesta lähtien,riippumatta siitä mitä ulkomaailma syytää,ja sitähän riittää!Eli lapsille oikea asenne,sitä kautta syntyy oikeaa isänmaallisuutta(toiv.ei lipsunut liikaa alkup.aiheesta).

12. kaiasp

kaiasp Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen aivan samaa mieltä.(Kasvatus...)

13. koju

koju Guest

joskus tulevaisuudessa sitten niiden veteraanien taloudellinen muistaminen on myöhäistä. kaikki ovat kohta haudassa.

14. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Noista viimeisimmistä viesteistä päätelleen tuntuu, että kohta se uusi sota alkaa täällä suomessakin?
    Viljamin viestissä palasi kyllä 100 vuotta taaksepäin, silloin viesti olisi sopinut paremmin kuin tänä päivänä.

Kunnioitusta veteraaneille kyl.

Viimeksi muokattu: 04.12.2005
  15. Viljam

Viljam Regular member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    En ala kinaamaan mistään,alue on: Muut keskusteluaiheet.Sitäpaitsi vanhat kasvatusmetodit toimii tänäpäivänäkin,ja jos tuntee historiaa,voi paremmin ymmärtää nykypäivää!

16. oxygenol

oxygenol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    totta kai sotaveteraanei kunnioitetaan...nyt taas tätä mun vakituista rasistista juttua: Heitetään ulkomaanpellet pois suomest (kaikki muut paitsi pitsan vääntäjät, pitäähän sitä krapula safkaakin olla ^^) ja annetaan nekin rahat sota veteraaneille/opiskelijoille niin ei tarvita keräystä :)

17. jhvisto

jhvisto Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    veteraaneille kiitos, ei onneksi olla vietetty lapsuutta pioneerileireillä, eikä lippussa ole punaista pohjaa...

18. Xanadu

Xanadu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Näin itsenäisyyspäivän aattona kannattaa muistaa sotaveteraanien lisäksi Yhdysvaltoja joka antoi monelle talvi- ja jatkosodassa taistelleelle upseerille turvapaikan kun punainen valpo alkoi metsästää itsenäisyytemme takuumiehiä.

19. kumipuu

kumipuu Guest

viljam: sulla oli viisas kanta asiaan. ja ei se lipsunut liikaa aiheesta, on vain hyvä että asiaa käsitellään laajemmin. jos kaikki viestit tulevat kuin samasta kurkusta, niin mielellään lukee erilaisia näkökantoja. keskustelu on vapaa, vaikka siitä kirjoittaisi laajemminkin. niin on ollut aina ja tulee olemaan.

Jaa tämä sivu