Nyt kun kohta kopiosuojattujen ( vuoden päästä ainakin 90 %) romppujen kopiointi on laitonta niin mitä teette ? MP3 ojaan ? Oletteko 100 % lainkuuliaisia ? Onko Tarja Karpela kingi ? Miten aiotte myydä levyjä ETA:n eli Euroopan ulkopuolelta koska se on laitonta ? Levyjä maailmalta ei saa myydä Suomessa. Jne.Laki on yli 200 s. pitkä joten asiaa riittäisi viikoiksi. Kiittäkää ministeri Tanja Karpelaa tästä. Hän olisi ministerinä voinut lain kumota.
Aionko rikkoa lakia? Olkoon miten P:stä tahansa, koitan uskoa lakeihin. Siihen voi aina lähteä hakemaan muutosta. Toisaalta, tämänpä tulee näkemään, miten tulen tekemään.
Eiköhän tuota tule jossain vaiheessa rikottua, pykälää jos toistakin. Kuten ministeritkin ovat sähköpostiviesteissään sanoneet: "...vaikka laki kieltää, ei siitä kannata välittää..." (jotenkin tuohon tyyliin se oli). Joten elämä jatkuu kuten ennenkin. Ainut muutos on, että nyt on sitten virallisesti rikollinen. Pitäisiköhän aloittaa kampanja, jossa jokainen kopioi yhden suojatun levyn vastalauseena "laille"(siis eihän tämä oikea laki ole) ja ilmoittaisi asiasta sitten jaa-äänestäneille/teostolle yms, pienen viestin kera.
Minusta ainakin tulee rikollinen kunhan taas on jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi ottaa kopioita omista levyistä. Toisaalta minulla on ohjelmia joilla voin ottaa kopioita kopiosuojatuista levyistä joten joo... minusta tulee rikollinen heti kun laki astuu voimaan. Mp3 on edelleen jees, vaikka laki tekeekin osasta Mp3sistani laittomia, ne kun on ripattu kopiosuojatuilta levyiltä. Tuomari Wuori on sanonut hyvin : "Jos laki on oikeuden vastainen on kansalaisvelvollisuus rikkoa lakia". Olen siis lainkuuliainen niinkauan kuin laki=oikeus. Karpela on Karpela, eikai hänkään itselleen mitään voi : kun on lusikalla annettu niin turha sitä on kauhalla vaatia. En aio myydä levyjä ETA:n ulkopuolelta mutta aion sensijaan ostaa. Ja sitten voin myydä niitä, esim. kirpputoreilla tai nettihuutokaupoissa koska omaan käyttöönhän minä ne olen tuonut. Pitää vaan olla varovainen ettei tule (HUI!) tilattua piraattituotetta. Ennen kun kauppiaani tilasi levyt puolestani hän huolehti siitä että ne olivat OK, oma aikani ei siihen riitä. Joten jos joskus tulee vahingossa piraattituote niin minkäs teet, kai sen tuotteen (ja maksun siitä) sitten menettää. Mutta tyhmästä ministeristä kärsii koko kansa, myös minä. Joo, pitää kiittää Karpelaa. Kiitti ihan hirveesti että saan asua natsimaassa! Muistathan lähettää minulle semmoisen ihanan gestapo-asun isolla g-tunnuksella niin tunnen kuuluvani eliittiin... Ai niin. Eihän se Karpela tänne eksy kun ei se tunnu tietävän lain epäkohdista mitään. Hmmm... Pitänee lähettää itse itseäni masinoiden sähköpostiviesti ja kiittää siinä henkilökähtaisesti.
Onneksi ei hyllyssä ole kuin yksi (sekin lahjaksi saatu) kopiosuojattu CD. Kaikki levyni, n. 300 vinyyliä ja pari sataa CD:tä, ovat siis omaan käyttöön ripattavissa vielä lain voimaantulon jälkeenkin. Mutta jos uusissa levyissä on kopiosuojaukset, niin pakkohan ne kappaleet sitten on hakea netistä, kun periaatteesta en moisia osta.
Ei sitä lakia pysty noudattamaan kukaan täydellisesti. Sen pitäisi olla järjestyslaissa että musiikkia saa kopioida/ripata omaan tarkoitukseen. Musiikki se tiellä pitää!
Jos jossakin ostamassani levyssä nyt tulee olemaan kopiointisuojaus, mutta haluan sen silti esimerkiksi mp3-muodossa tietokoneelleni -> laitan sen mp3-muodossa tietokoneelleni. Enkä usko tämän olevan hirveän kauhea rikos.
tää kopiosuojaus laki on vähän samantyylinen ku se mikä kieltää puhelimeen puhumisen ajaessa... kukaan ei noudata sitä.
Saas nähdä tuleeko tämän uuden lain perusteella koskaan kenellekkään rangaistuksia jaettua. Jos itse ostan kopiosuojatun levyn ja haluun samat biisit koneelle niin tuskin rupean niitä erikseen MP3:na netistä ostamaan. Ei muuta kuin rikoksen tielle...valtiovalta pakottaa moraalittomaan käytökseen.
Kivoja kuvia... eo tohon voi muuta sanoa. En kyllä jaksanut lukea sitä lehtijuttua läpi, mutta jos jokupäivä...