AGP:n aktivointi

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi polanna 25.01.2009.

1. polanna

polanna Guest

Eli tuo pitäisi saada aktivioitua ja olisi hyvä saada tietoon, kuinka sen saisi aktivoitua, koska aina pelin käynnistäessä, tulee heti samaninen varoitus:

"The game not be consistant because AGP is deactivated. Please active AGP for consistancy"

Moni varmaan saisi traumat kuulessaan koneeni tiedot, mutta hyvin tämä vielä online pelit pyörittää esim. lineage 2.

Joku sanoi, että biosin kautta, mutta en ole vuosiin käyttänyt biosia, niin muistinkertaus olisi hyvä, jos joku osaisi neuvoa miten se saatiin nyt auki.

Koneessa on suomi XP, kone on 3-4 vuotta vanha.
    Ja Näytönohjaimena (jos musitin oikein) RADEON 9600 PRO (laatikkossa vieläkin pyörii sama, mutta 9800)
    Koneeni on muistaakseni liian vanhaa arkitehtuuria, ettei siihen pahemmin uudet käy. Emolevy kun on: ASUS K8N.

Joten kiitän tiedoista, jos joku olisi ystävällinen neuvomaan.

2.  
  3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Nopean googletuksen perusteella ASUS K8N:ssä ei olisi integroitua grafiikkapiiriä, eli jos AGP-väylä ei toimisi, et näkisi lainkaan kuvaa etkä esim. ko. virheilmoitusta. Eli ainakaan koko AGP-väylä ei oikein voi olla de-aktiivinen. Vai onko koneessasi näyttis PCI-kortilla?

Ilmoitus voisi siis käsittääkseni mieluumminkin johtua siitä, että peli ei tukisi näyttistäsi tai että koneellasi on joku softaongelma, esim. piirisarjan - tai näyttiksen ajuri ei ole ajantasalla/kunnossa, jotain ongelmaa DirextX:n kanssa jne..

Nopea googletus virheilmoituksella tuo muuten aika usein esiin myös juuri tuon Lineage 2 -pelin. Ettei tosiaan olisi kyse vain siitä, ettei peli tue näyttistäsi ja siksi antaa tuollaisen vähän oudon ilmoituksen.

4. polanna

polanna Guest

Itse asiassa tämä varoitus alkoi hyppiä minun koneelleni, kun laitoin koko XP:n uusiksi tuossa vuoden vaihteessa. Ennen sitä kyseistä varoitusta ei ollut ollenkaan.

Ennen sitä olen pelannut vuoden peliä ja ei ole tullut sitä varoitusta, joten varmaan sen aktivointi auttaisia asiassa?

Jaa tämä sivu