Eli oon ajatellu laittaa näiden sivujen bannerin omille kotisivuille. Ongelmana on vaan se et kun haluisin laittaa sen isomman kuvan sivuilleni, mutta se on vähän liian iso. Haluaisin pienentää sitä, mutta en oikein tiedä millä sitä saisi pienennettyä, ku se on .gif. Sanokaas mil ohjelmal pystyis muuttaa .gif-tiedostoja. Ainakaan se ei tietääkseni onnistu esim. IrfanViewil, ku sillä vaa voi muuttaa esim. jpg-tiedostoja.
No mutta eikö toi ongelma ole hyvin nopeasti ohitettu... Avaat kuvan vain jollain ihan millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla ja tallennat sen muotoon jpg. Tallennuksen voit tehdä myös irfanview:illä. Sen jälkeen vaan muokkaat. Myös perus paint:illa muokkaaminen onnistuu.
Niinpä muuten. Olinpas tyhmä, ku en tuota heti hoksannut. [bold]EDIT:[/bold] Hmm, ku koitin tallentaa tota afterdawn-banneria jpg-tiedostoksi, nii ku avasin ton kuvan irfanviewil, nii sieltä ei pysty valitsemaan sitä save as. Mites ton ny sais tallennettuu jpg:ksi? Paint ei mun mielest ees taida tukea .gif-animaatioita. Ainakin mulla tulee ku yritän avata gif-tiedoston, nii "Paint can not read this file" tjv.
Noh, sain ny muutettuu sitä bannerin kokoa ja se onnistui paint shop pro 8-ohjelmalla. Mutta osaisko joku auttaa pienessä kuvanmuokkauksessa? Pitäisi saada muutettua yhen google-logon taustaväriä haluamakseni. Mites sellanen mahtais onnistua tuolla [bold]Paint Shop Pro 8-ohjelmalla?[/bold] Koitin tuota kyllä sillä Flood Fill-työkalulla vai mikä olikaa, mutta se täytti koko kuvan.
Ota värinvalintatyökalu, klikkaa logon taustaa jonka haluat vaihtaa, ota värinkorvaustyökalu (samassa napissa kuin valitatyökalu), valitse [bold]toisella[/bold] napilla haluamasi väri paletista, koita joko ensimmäisellä tai toisella napilla maalailla logon päälle => taustan pitäisi muuttua valitun väriseksi ...tarvittaessa säädä toleranssia yläpalkista.