Asensin tuolle modeemille uuden bios:in ja kone meni mykäksi, eli siinä ei pala enään tuo ADSL merkkivalo joten laite ei ole "linjalla". Miten saan tuon taas pelittään vaikka sillä vanhalla bios:lla? EDIT: "reset" nappikaan ei auta!
Oletko koittanut virtajohdon irtiottoa hetkeksi asetusten nollaamiseksi (parempi kuin reset-nappi =) )? Menikö joku vikaan biossin päivityksen yhteydessä? Et sattunut tekemään backuppia vanhasta biossista? Voit myös koittaa saman uuden biossin uudelleen pistämistä...
1.Olen kokeillut irroittaa virtajohdon,ei auta! 2.Meni pieleen ku kävi sähköt poikki! 3.En tehnyt Backuppia! 4.En voi asentaa uudestaan biossia ku sanoo vaan että ei yhteyttä! Nyt olen modeemin (56) kautta netissä, tää menee viiminen päivä kiinni... että ennen sitä pitäis yrittää jotaki ku vielä pääsen nettiin... Joihinkin on olemassa Bios päivityksen purku ohjelma. ku löytäs vaan semmosen! Ohjeessa sanotaan nuista valoista näin: SYS-valo vilkkuu.... laite on toiminnassa. (mulla ei vilku, palaa koko ajan) ADSL valo palaa... laite on linjalla. (mulla ei pala) EDIT: Eihä kovon formatointi/wintoosan uudelleen asennus auta asiiaan, eikö se bios päivitys ole tuolla TeleWellissä itessään?
Jos kerran biossin päivitys on mennyt mönkään ja uudelleen fläshääminen ei onnistu, on laite käytännässä kaatopaikkatavaraa. Valmistajalla sen nollaaminen varmasti onnistuisi mutta taatusti olisi kalliimpaa kuin uusi. Eikä BIOS päivitykset usein kuulu takuun piiriin jos sellaista on jäljellä.
juu.. telewellin sivulla lukee että takuu ei korvaa epäonnistuneesta biospäivityksestä johtuvaa vikaa.. kokeile päivittää uudelleen..jos joku asia olisi jäänyt huomaamatta.. mulla epäonnistu päivitys kun olin laittanut vahingossa väärän ip:n verkkokortille.. onneksi huomasin asian ja sain päivitettyä.
joo... lähetin tehtaalle... kävin hakeen kaupasta uuden... kaveri ostaa sen ku se tulee... nyt toimii melkein... http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/58412#303592