olen siirtymässä soneran adsl laajakaistaan ja kyselisin mikäs ois paras modeemi! 2000/512 tulis yhteydeksi ja koneessa on ethernet kortti,xp pro
Edullinen niin telewell on semmonen mut jos haluat laadukasta niin cisco on sellainen. Itselläni telewellin tw-ia300c sisäinen adsl-kortti ja toiminut on. Tosin itse tein sen virheen että ostin sisäisen ulkoinen on ehdottomasti parempi esim. netin jaossa.
Joo ulkoinen laite ehdottomasti. Jos rahaa on ja monta konetta taloudessa niin ostaa sellasen mallin jossa on kytkin/hubi samassa. Tai sitten ostaa kytkimen/hubin erikseen. Soneran kaverit varmaan osaa suositella jotain hyvin heidän verkkoon sopivaa mallia.
Siis onko ulkoisessa muita etuja kuin se että saa useampia koneita kiinni suoraan? Olen itse ajatellut juuri tuota TW-IA300C modeemia ja verkon jakaa muille koneille VLANin kautta.
Kyllähän tollanen sisäinen malli käyttää paljon enemmän koneen tehoja, kun pelkkä verkkokortti. Tollanen ulkonen adsl purkki on myös todella tasokas ja tehokas rauta palomuuri, jos vertaa johonkin wintoosan spyware muureihin. Juu toi on ihan totta, että ykskään linux kerneli ei tykkää tollasista adsl-korteista. Eli ehdottomasti ulkoinen!! Itellä on Nokian M5921 käytössä ja oon ihan tyytyväinen ollu, vaikka hubi ominaisuutta ei oo...
Toki edellyttäen, että adsl-boksissa on myös sisäänrakennettu palomuuri. Itse olen siirtynyt käyttämään Zyxelin bokseja. Sonera suosittelee kyllä Telewellin tuotteita laajakaistansa kanssa, mutta Telewellin korteissa on ollut mystisiä netin katkeamisia (hukkaa IP-osoitteen) ainakin heikommilla signaaleilla, ja kun tilalle on vaihdettu Zyxelin boksi, ongelmat ovat usein kadonneet. Zyxelin tuotteet ovat vähän kalliimpia, mutta jos ne todella aiheuttavat vähemmän ongelmia kuin Telehell, niin itse ainakin suosittelen hankkimaan sen vähän kalliimman vaihtoehdon.
Toi TeleWell EA716 on osoittautunu käytössä oikein toimivaks. Toimii soneran ADSL liittymässä ilman confaamista, tosin palomuuri on siinä tapauksessa pois päältä. Mulla on toi EA716 ollu nyt runsaan puol vuotta käytössä eikä mitään ongelmia ole ollu.