Sain tuossa kuukausi sitten elisan adsl liittymän jonka nopeus on nyt 2m/512. Ongelmana on että muutaman tunnin käytön jälkeen download kaista jää neljännesosaan (n.50k) siitä mihin se pystyisi (vaikka kuinka yritän kuormittaa. Kun käynnistän modeemin uudestaan download on maximi. Eli kysymys on että mikä mättää?. Modeemi ? ajurit? vai elisa?
Kyseessä ei ole upload kaistan käyttö, koska hitaus jatkuu vaikka sammutan p2p ohjelman. Ja normaali nopeus palautuu vasta kun olen resetoinut modeemin...
asenna netlimiter ja tarkkaile ettei koneessas oo mitään ylimäärästä liikennettä ja aja kaikki antivirus ym. skannit..
Itelläni tapahtu sama Elisalla, winmx:n kun olin laittanut päälle niin samantien ilmotti mittari että 512 ---> 338. ei auttanut kun buutti siihen. eli voisko olla että elisasta tuntuu että käytämme liikaa kallista uppikaistaa ni lasketaampa sitä vähäsen hetkoseksi...
Siemens speedstream laitteissa on ollut valmistusvikoja ja esimerkiksi Elisashopit vaihtaa niitä ilmaiseksi toimiviin, mutta ainoastaan jos laite on tullut elisan nettiliittymän mukana. Ja tietenkään toimivia ei vaihdeta. Käsittääkseni muutkin elisan edustajat vaihtavat toimiviin modeemeihin mutta en ole asiasta ihan varma, mutta ainahan kannattaa kysyä.
Niin siis tosiaankin, en ole aloittelija IT alalla. Tunnen netlimiterin, kaistan käytön jne. Konverterin neuvo oli hyvä koska siinä käsiteltiin oikeasti jotain mikä voisi olla syynä minun ongelmaani.Kiitos kuitenkin teille jotka ovat olleet avuksi, mutta voisitte vielä lisätä ratkaisuvaihtoehtoja ilman komponenttien vaihtoa. Toivottavasti löydän tähän hommaan syyn tuosta modeemista, jotta ei tarvitsisi tämän kanssa enemmän painia.
Justiinsa tuon modeemin boottauksen takia niitä on vaihdettu uusiin, et ole ainoa jolla on ollut ongelmia kyseisen purkin kanssa. Eli saattaa toimia esim 30 minuuttia jonka jälkeen netti vaan jämähtää mutta kun käynnistää uudestaan niin se taas toimii vähänaikaa. Jos olet Elisan edustajalta ottanut tuon liittymän niin reippaasti vain liikkeeseen takaisin vaatimaan vaihtoa, ja mukaan tietysti adsl liittymäsopimus. Jos liikkeessä ei ole antaa siemenssiä tilalle niin saatat saada a-linkin modeemin tilalle. Tai sitten pahimmassa tapauksessa he lähettävät sen huoltoon ja se kestää sitten jo jonkin aikaa..
mulla on toi sama speedstream, joka myös jämähtää. Sain takuuta vastaan uuden samanlaisen mutta sekään ei toiminu. Soitin siihen myymälään mistä ostin modeemin ja ne lupas soittaa maahantuojalle tästä asiasta ja lupas myös soitta takas mulle. Tuo xyzel vai mikä olikaa, on osoittautunu kaverin mukaan todella hyväks ja hintaaki löytyy mukavasti enemmä