Mikä on kun ADSL-yhteyden kanssa lankapuhelin pitää kauheaa suhinaa [bold]vaikka suodatin on kiinni[/bold]? Oikeastaan ihan sama, onko siinä suodatinta vai ei, samaa suhinaa kuuluu silti. Yksi puhelin on talossa ja siinä pistokkeessa se suodatin on, joten kaikki pitäisi olla kunnossa. Apuva!?
Vasta äskettäin tuli taloon ADSL eli siitä lähtien on suhissut. En ole kyllä toisella suodattimella kokeillut, onko niissä jotain sellaisia eroja että tietäisi etsiä oikeanlaista?
siis asunnossahan on useita tele-pistokkeita. etsi niistä se oikea, joka on ensimmäinen.elikkä (ulkoa sisään tuleva)/yleensä lähinnä sisäänkäyntiä/ /eteisessä/,keittiössä/. Siitä otat ADSL:ään suorana, etkä liitä puhelinta samaan pistokkeeseen. Vois olla kokeilemisen arvonen juttu. Itselläni autto, eikä mulla oo edes mitään suodattimia. Onko muuten kone tösähelly joskus ja katkonu yhteyksiä?? tai muuta vastaavaa.
Suodatinhan tarvitaan yleensä jokaseen puhelinpistokkeeseen, jossa on analoginen puhelinlaite (puhelin, faksi tms.) eli jos yhessä töpselissä on vaan adsl kiinni, siihen ei tarvita suodatinta, vaan niihin, missä on puhelin...
semmonen juttu oli mulla. kun vedin adsl:ään väärästä pistokkeesta, alko puhelin suhiseen ja kuulu jos minkalaista ääntä. katko puhelin-yhteyksiä ja daatta yhteyksiä. oireet loppuivat tällä yksinkertasella menetelmällä.
ADSL piuha on vedettävä siitä ns. pääpistokkeesta, mutta kyllä jokaiseen pistokkeeseen voi kytkeä normaalin lankapuhelimen...suodatin on välttämätön joka pistokkeessa, jossa on puhelin, ja niissä suodattamissi saattaa tosiaa olla vikoja...
En viitsinyt aloittaa uutta threadia, kun tässä käsiteltiin vähän samoja asioita... Joo, elikkä olen miettinyt pitäisikö vaihtaa tavalliseen ADSL: ään, nykyään vielä surffailen welhon kaapeliyhteydellä... Ainakin Saunalahdella näyttäs olevan aika halpoja... Eli kysyisin, että pitääkö tuo piuha vetää pääpistokkeesta, vaikka meillä ei ole lankapuhelinta, ja tarvitseeko noita suodattimia?
Jos ei ole lankapuhelinta ei noita suodattimia tarvitse, asunnosta kiinni että tarviiko vetää päärasiaan, osassa toimii kaikissa, osassa ei, puhelinasentaja pystyy varmaan tuonkin muuttamaan.