Mulla on sellanen ongelma että kun pelaa jotain nettipeliä(Battlefield 1942, Counter-strike, Medal of Honor) niin n.15/30/40(vaihtelee) pelaamisen jälkeen tulee virheilmoitus "Connection problem detected"(Battlefield 1942) se on siinä n. 30s ja sitte lennän pihalle. Uskon että ongelma on se että ADSL korttini(TeleWell TW-IA300) katkaisee yhteyden, koska kun palaan windowssiin niin kortin 'system tray icon' on punaisena eli ei yhteyttä, mutta minkähän takia se katkaisee yhteyden? Olen ajatellut että se johtuu varman jostain ohjelmasta, mutta en keksi mistä. Käyttöjärjestelmäni on XP Pro ja nettini Netikka DSL 256/256, Virustorjunta ohjelma on F-Secure Anti-Virus 3.07 ja palomuuri ZoneAlarm Pro. Kaverillani ulkoinen ADSL sovitin ja sama netti ja se toimii loistavasti joten ongelma ei voi olla netin tarjoassa(Netikassa). Toivottavasti joku tietäisi mistä ongelma johtuu.
Tohon voi olla monta syyytä. katkeileeko yhteys myös silloin kun et pelaa mitään netissä? Ja päivitä modeemis ajurit uusimpaan versioon.
Itselläni on TeleWell IA300A sisäinen adsl häksätin, enkä ole mitään tuollaista havainnut että yhteys poikkaisisi. haeppas vaikka easytelin sivuilta uudet ajurit, sellaiset mitkä toimii XP:n kanssa.
Ajurien versio on 3.3.1.0 joka on uusin ja toimii XP:n kanssa. XP yhteensopivissia ajureissa se ei voi olla koska vaihdoin juuri XP:n ja sitä ennen minulla oli 98 ja siinä oli sama ongelma. Yhteys ei katkeile jos en pelaa netissä. Ja jos pelaan jotakin peliä samalla kun netti on päällä, se ei katkee. Olisikohan ongelma asetuksissa. ADSL Mode on 'ANSI T1.413 Issue 2'. Kun Laitehallinnasta katsoo kortin Ominaisuuksia ja menee välilehdelle Lisäasetukset, niin mitä se 'Disconnect Timeout(sec)' tarkoittaa? Siinä minulla on 300(max.). Hmm... mikähän siinä sitte on. Harmittavaa vaan perhanasti kun ei voi pelata hyviä nettipelejä.
Se 3.3.1.0 ei taidakkaan olla uusin ajuri, mutta kun minulla oli Win98 niin minulla oli käytössä vanhemmat ajurit ja silloin oli sama ongelma.
Eihän tuohon jää sitten kovin montaa vaihtoehtoa, jos wintoosa on vaihdettu ja ajuritkin siinä samalla; tuo vaikuttais olevan hardware puolella. (ettei ole ristiriitoja jonkun toisen laitteen kanssa?) Kokeile jollain toisella adsl-kortilla, jos mahdollisuutta tai yritä saada vaihdettua jos takuuta, mutta jos tuo ia300a on se korttisi malli niin se on sitä vanhempaa sarjaa, joka ilmestyi ~2 vuotta sitten, uudempi on tämä ia300b. Itse ainakin sain kohtuu hyvää palvelua Järvenpäässä sijaitsevasta easytel firmasta, hetken aikaa tapeltuani sain ihan toimitusjohtajan apuun ja johan alkoi rokkaamaan. Lähettivat jopa postissa uudet adsl-ajurit cd:lle poltettuna. Mikä emo ja äänikortti sulla on? (älä vaan sano abit kt7a ja sb live 1024)
Juu... emolevy on Asus P2B-VM(muistaakseni) ja äänikorttia ei ole, eli "äänikortti"(mikäli sitä voi sanoa siksi) on sisäänrakkennettu emolevyyn. Näytönohjaimeni on muuten Leadtek Winfast GeForce 256(sdr muistilla). No mä en usko että mulla on rahaa sellaseen uuteen korttiin.Perhana jos se VLP:n äijä on menny myymään meille jonkun susi kortin. Mistä muuten sais tietää tuon että onko se ristiriidassa jonkun laitteen kanssa? Nimittäin Laitehallinnasta katsoin ja kortin Laiteristiriidoissa luki että 'Ei ristiriitoja.'
Kellään kamuilla ei oo ADSL korttia, kun harvoilla on edes ADSL:ää. Hmm... tais olla tuossa heinäkuussä kun VLP:n puhelinasentaja tuli meille asenta Netikkaa tajusin vasta sitten että ei mulla ole verkkokorttia joten se kaupitteli sitte tuollaista ia300a:ta ja kun "innoissani" olin niin tietenkin ostin sen(pääsin halvemmalla).
Sanoinhan jo että se ei voi olla yhteyden tarjoajassa koska kaverillani on sama netti(eri kortti) ja hyvin toimii. Mutta kortin myyjään voisi hyvinkin ottaa yhteyttä tai sitten Easytel:in.
itselläni on sama telewellin kortti ja yhden megan yhteys, minulla katkoo myös mohaassa ja battlefieldissä ja myös muissa peleissä. ja syykin on selvennyt! (naurettava sellainen) meidän omakoti talo on sähkölämmityksellä nyt ja aina kun pannuhuoneesta masiina pukkaa sähköpumpun päälle niin yhteys katkeaa. eli tulee sähköinen piikki puhelin linjaan joka katkaisee yhteyden. sen erottaa myös siitä kun esim kaiuttimista alkaa kuulua sellainen rätinä(kun lyö sähköpumpun päälle) ja muutaman sekunnin päästä katkeaa yhteys! eli mukavaa pelata battlefieldiä netissä. olisi ilmeisesti sähkömiehelle töitä. mutta taitaisi tulla liian kalliiksi remontti. onneksi muutan kohta toiseen taloon. jos on öljylämmitys päällä niin ei ole mitään probleemaa eli ei katko.oletteko kenties kuullut tälläisesta ongelmasta ennen? keskustelun aloittajalle vinkiksi että tsekkaa onko sähkölämmitys päällä vai öljy lämmitys!!?? ja siitä kaiuttimen rätinästä kuulee milloin katkeaa. eli aika wierdo probleema. pitää vissiin ostaa lisää öljyä kun on päässyt loppumaan.
Mitenhän tuo mahtanee vaikuttaa kun käytät normaalia puhelinta? (saat tällin korvaan?, voipi olla pitemmän päälle epäterveellistä telehellin kortille...) Olisko ratkaisu tuohon joku häiriönpoistaja väliin tjsp.?
ei ole lankapuhelinta enään käytössä, aikaisemmin kun oli niin sieltä kuului vaan se rätinä aina kun sähköpumppu käynnistyi. eli ei tullut sähköiskua korvaan(naurua).häiriöpoistaja on käytössä(jatkoroikka) josta myös adsl modeemin piuha kiertää lävitse mutta ei ole auttanut.
Meinasinkin häiriönpoistajaa kortilta seinään menevän piuhan väliin, en virtapiuhan... Jotain suodattimiahan ainakin on että voi käyttää lankapuhelinta samaan aikaan... Dumble: Kokeile saada takuuna uusikortti ja kokeile sillä jos toimisi.
kyseessä on safewayn tekemä jatkoroikka johon saa myös puhelin piuhan/adsl piuhan kierrätettyä. eli siinä on häiriön/virtapiikin poistaja puhelin johdolle, myös sulake jos tulee tajuton virtapiikki. ettei losahda kompuutteri. eli ei ole edelleenkään auttanut.
Mä en nyt ihan varma edes ole mikä lämmitys meillä on =D mutta sähkölämmitys eikä öljylämmitys se ei ole. Eikä muuten kaiuttimistakaan kuulu mitään rätinää ennen kuin yhtyes katkee. Pitää varmaan sitte soittaa VLP:lle ja kysyä josko takuuseen sais uuden kortin. Eikös siltä kysytä joka myi sen? Menin kortin kanssa vähän tappelemaan niin se ei suostunu muutamaan päivään enää toimimaan mutta onneksi sain sen nyt jotenkin toimimaan. Vaihdoin virustorjunta ohjelmankin Norton Antivirus 2003:seen ja palomuurin poistin kun se alko pöpöttää siitä että kokeilukäyttö menee umpeen. Mitä palomuuria muuten suosittelisitte?
nyt ei enää katko netti kun ostin uuden adsl piuhan ja kierrätän sen safewayn roikan kautta. kokeilin ilman kiertämistä mutta ei toiminut. eli kannattee ostaa jatkoroikka jossa on häiriön poisto virtajohdoille ja adsl modeemille. dumblelle tiedoks ei siitä välttämättä kuulu rätinää kaikilla kaiuttimista. sukulaisella on sama probleema kuin mulla mutta vaan ei kuulunut ääntä kaiuttimesta mutta katko silti. ja nyt hän osti saman roikan kun minulla niin johan pelittää eikä katko.
Nortonin Palomuuri on ihan hyvä ja muokattavissa haluamakseen, ZoneAlarm on myös hyvä, mutta se hälyttää liian usein turhasta eli liian herkkä... Suosittelisin tuota ZA:ta, jos ei ole kokemusta "reikien poraamisesta palomuuriin". Dumble: Eräs vaihtoehto on tietysti tuo mitä konverter ehdotti... eräs vaihtoehto on myös pelien päivitys?