Eräs peli ilmoittaa että että Adobe Shocwave puuttuu ja ilmoitaa lataa manuaalisti en onnistu peli ei aukea. Koneella on kyllä valmiina kyseinen ohjema mistähän nyt kiikastaa. Jos saan toivoa nevvot sellällä Suomenkielellä eikä tietokoneslannia. Olen 57 vuotis naisimmeinen. Kiitokset näin ennen Uuutta Vuotta kaikkia minua tänä vuonna auttaneita näillä sivuilla,toivottavasti tähänkin löytyy apu.
Helpottais jos kertoisit pelin nimen. Ne jotka ovat sitä pelanneet ja mahdollisesti kohdanneet saman ongelman, voisivat sanoa mitä tehdä. Jos on cd/dvd:llä se peli, mistä asensit, eikä joku ilmainen netistä ladattu, niin yleensä kun peli tarvii noita lisukkeita toimiakseen, ne löytyy siitä cd:ltä. Oma tietokone ikunassa klikkaat sen Osoite kentän oikeasta reunasta nuolella auki ja valitset cd/dvd-aseman. Tai pidät shift eli vaihto näppäintä (=isot kirjaimet) pohjassa, kun laitat cd:n sisään, ja kun tuplaklikkaat cd/dvd asemaa. Näin ei pelin käynnistys lähde päälle, vaan aukeaa cd:n sisältö. Kansioita selailet ja etsit löytyykö Adobe Shockwave asennustiedosto. Jos tuo peli on kranttu siitä, mikä versio Shockwavea on asennettu koneeseen.
Kyse on nettipelistä King.com sivuilla,JUNGLE BEBBLE. Kone ilmoittaa Shechweve laajennus puuttuu. Järjestelmässä ei ole Macromedia Skockwavea,aloita manuaalinen lataus,jota en saa onnistumaan. Koneessa on Shockweve 10. Miten tästä jatketaan.
57-vuotias eikä vieläkään oppinut kirjoittamaan, huolestuttavaa. Sitten asiaan, mene tuonne, ota täppä pois Free google toolbar-kohdasta ja paina "Agree and install now"-nappia ja seuraa ohjeita. Mikäli ei suostu latamaan, vaan valittaa, että koneella on jo uudempi versio yms. Mene ohjauspaneeliin => Lisää/poista sovellus ja poista sieltä kaikki macromedia flash player (saattaa olla toisellakin nimellä, mutta kyllä se sieltä löytyy) ja yritä tämän jälkeen asennusta uudelleen.
Homma ei onnistu olen tehnyt kaiken ohjeittenne mukaan. Olen poistanut ja ladannut monta kertaa ,vain kyseinen peli tempuilee eikä lähde toimimaan. Lisää viisaita neuvoja kiitos. Lataus hommat kyllä luonnisti neuvojenne mukaan hyvin peli vaan ei käynnisty ja sama lataus pyyntö tulee näkyviin.
Ehkä 57-vuotias ei ole oppinut kirjoittamaan näppiksellä. Huolestuttavaa että SpeechMan ei ole oppinut lukemaan. Jos peli pyytää Shockwavea, niin ei siihen FlashPlayer auta. Ja Adobe ja Macromedia on yhdistyneet, joten molemmat on nykyisin Adoben nimellä. Tässä koneessa on Adobe Flash Player 10 Plugin asennettuna. LOT2912 haluama peli ei vielä toimi, koska haluaa shockwavea. Ihan alkuun samankaltaista peliä löytyy myös Flashillä toteutettuna Bubble Shooter esim. tuosta. Toimii tässä. Bubble Pop Deluxe en tiedä mikä on, nimen perusteella löysin. Vaatii Shockwaven http://www.addictinggames.com/puzzle.html Tuossa 2 Bubble Spinner on mielenkiintoinen muunnos tosta palloammunnasta. 11 Speedy Bubbles näyttää samalta jota haluat. Mutta herjaa tuokin että hae Flash MX, linkki vie sivulle Adobe Flash Player version 10.0.12.36 Onko tässä liian varhainen versio 10 vai onko peli huonosti tehty. Shockwave asennus kun mitään versiota siitä ei ole. Jungle Bubble pelin sivulta linkki vie Adobeen josta lataa koneeseen tiedoston Shockwave_Installer_Slim.exe Tuon kun käynnistää Minä ruksaan pois Include Norton security sacan, koska koneessa on toimiva virusskanneri. Painan Next> hetken päästä ikkuna 'Onneksi olkoon adobe shockwave player 11 on asennettu' Painan Valmis No nyt kait on pakko käynnistää selain uudestaan joten, jatkuu... Lisää/poista sovellus adobe shockwave Player 11 on nyt. King.com:ssa ruutu on musta, ohjeet lukee peliin. Bubble Pop Deluxe pelissä lukee 'Adobe Shockwave Player is now installing' Palomuuri kertoo että Shockwave Helper haluaa Internettiin. Lupa on annettava Lähti latauspalkki Bubble Pop Deluxe:ssa ja nyt lähti se peli toimimaan. King.com:n Jungle Bubblessa on vaan musta ruutu. Jotain vikaa pelissä tai King.com:ssa. Vai onko homma niin, että tuo vaatii rekisteröitymisen? Mä en rekisteröidy. Googlatenhan tuota löytyy monessa paikassa, mutta king.com vilkkuu kaikkialla ja Siis rahaako tolla saa, jos tarpeeks hyvin pelaa? Toivottavasti tästä mummolle jotain apua. Jos vaan omaksi iloksi tuon kaltainen peli kiinostaa. Puzzle osastolla pelisivustoilla tuommoiset taitaa olla. Flash games tai shockwave games hakusanoiksi googleen, niin sivustoja joissa pelejä selaimella voi pelata löytyy. Monessa paikassa on ristiin molempia, vastaan voi tulla peli joka laajennus, flash tai shockwave, mahdollisesti puuttuu koneesta.
Oikein arvelit peli vaatii rekisteröimisen niin pelejä voi pelata. Rahaakin voi voittaa vain jos itse sioittaa peliin(minä en laita peliin rahaa) Kyseinen peli on ilmainen. Olen pelannut sitä naapurissa ja peli toimii hyvin. Olen tehtyt teiltä saamieni ohjeiden mukaan ja nyt kone ilmoittaa että jokin Flash laajennus osa puuttuu ja yrittää ladata sitä automaattisesti huonolla mesestyksellä.Joku mainitsi palomuurin jos se estää toiminnon niin mitä pitää tehdä. Pitääkö mennä Ohjauspaneeli-Suojaus ja salli ohjelma palomuurin kautta. Ihmetyttää vaan kun naapurilla peli toimii ja meillä on samat koneet ja samat ohjelmat noin pääpiirteittäin. "Että kuinka homma etenee"
Vaikea sanoa mistä kiikastaa. Pelin sivulta klikaten (tai Quiten viestin linkistä), Adoben sivuilta se lataa Shockwave_Installer_Slim.exe:n Jos olet Ohjauspaneelin Lisää/Poista sovellus poistanut vanhemmat versiot Shockwavesta, niin silloin ainakin luulisi, että viimeisin versio siitä asentuu koneelle. Minulla tuo toinen Peli lähti toimimaan, kun olin palomuurin antanut ladata jotain lisää. Tuo sinun halumasi ei muuttunut, tuon latauksen jälkeen. Jo Shockwave_Installer_Slim.exe:n jälkeen siinä katosi ilmoitus Shockwaven puutumisesta. Oli musta ruutu ja peli ohjeet. Eikö se osaa kertoa, että pitää rekisteröityä. Vai olisiko rahan takia tullut niin suosittu, että pelin palvelin ei pysty itse peliä kaikkille jakamaan. Kokeilitko koskaan pelata sitä ennen rekisteröintiä? Jos tunnus ja salasanasi ei ole talletettu selaimeen, vaan syötät sen aina ennen pelaamista, niin tuleeko sullekkin musta ruutu ja sen alla pelamisohjeet? Ennen tunnuksen antoa. Kaverin koneella, jossa toimii. 'Rekisteröityneet pelaajat voivat pelata täysversiota ilmaiseksi'. Aika tylsä peli on tuo kokeiluversio, jos ei rekisteröidy. Toisella koneella, just ennen joulua asenneltu käyttis, myös Flash Lisäosa. Firefox 3:ssa näyttää versio 10.0 r12 (Siinä eilisessä Firefox 2, niin en löydä liitännäisen tietoja. On yli vuoden vanhat asennukset) Samalla tavalla toi Speedy Bubbles peli näyttää Flash MX, get it now, ja adoben sivuilla on version 10.0.12.36. r12 se tuokin on. Palomuurista. Windowsin mukana tuleva ei tietääkseni valvo ollenkaan koneesta lähtevää liikennettä, niin se ei mitään sano, kun joku ohjelma yrittää nettiin yhteyttä. En sitten tiedä miten siinä voi sallia ohjelmille paluuliikennettä, jos se on ne estänyt. Muuten kuin laskemalla suojaustasoa tai ottamalla se pois päältä. Jotka ei ole mun suositukseni. Koneet joita käytän on ilmainen ZoneAlarm palomuuri. Erillisen palomuuriohjelman kanssa windowsin oma palomuuri pitää ottaa pois päältä, muuten ne sotkevat toisensa, estävät liikenteen tyystiinsä. ZoneAlarmissa noista ohjelmien yhteydenotoista tulee ponnahdusikkuna, jossa yhteyden voi kieltää (deny) tai sallia. Sitten niiden paluuliikenne on sallittu. Mutta ei enään ainakaan, kun windows on uudelleen käynnistetty. Ellei siihen ikkunaan ruksaa 'muista tämä asetus' (remember this setting). Sen kanssa huomaa, että moni ohjelma haluaa nettiin yhteyden, vaikka sen hetkisen käytön kanssa se ei ole tarpeellista. Saattavat lähetellä ties mitä keräämiään tietoja koneesta ja käytöstä. Jos tuo ZA kiinnostaa, niin hyvä asennusohje suomeksi on tämä http://www.markusjansson.net/fza.html Tuossa se on mainittu, mutta kerron, ohjeen kuvat ovat vanhempaan versioon, kuin mitä nyt on ladattavissa. Ohjeen avulla kyllä uudemastakin löytää samat asiat ja osaa asetella asetukset järkeväksi. Muistaakseni tuon asennus kytkee windowsin oman palomuurin pois päältä. Asian voi tarkistaa Tietoturvakeskuksesta. Ylhäällä Palomuuri käytössä ja lisätietona Zone Alarm käytössä. Alhaalta Windowsin palomuuri, täppä pitää olla 'Ei käytössä (ei suositella)'. Sitä en takaa että auttaisi tuon pelin ongelmaan, mutta parantaa sun yleistä tietoturvaa. Ei tuo Windowsin palomuuri, Poikkeukset välilehti,[Lisää ohjelma...], siellä ei listassa näy Flash tai Shockwave vaikka ne näkyy Lisää/poista sovellus. Asennus tuon yhden pelin kohdalla oli käynnissä ja Shockwave Helper halusi nettiin. Kokeile toimiiko tämä Bubble Pop Deluxe joka myös on shockwavella toteutettu. Siinä tetrismäisesti ne pallot valuu alaspäin, erikoispallot jyrää kaiken alleen ja ties mitä muuta. Jos sulla nyt myös Flash Player on asennetu, niin tuo Bubble Shooter on perinteinen versio tosta pelistä. Mietit ja sihtaat ja ammut. Bubble spinner flash peli, muunnos jossa kuuskulmiona keskellä, pyörii kun siihen ampuu palloja kiinni. p.s. Flash ja Shockwave on samankaltaisia mutta 2 täysin eri asiaa. Ihan kuin windows, linux ja mac. Kaikki ovat tietokoneen käyttöjärjestelmiä, tekevät tietokone juttuja. Jos sulla on jollekkin niistä ohjelma, pitää koneessa kyseinen käyttis. Kolmas, jolla noita nettipelejä tehdään on Java. Jos se on selaimeesi asennettu, niin javana Bubble shooter Ja sitten löytyi tämmöiset, jossa voi ladata koneelle pelin. Ei siis ole selaimessa pelattava. Eivät vaadi noita lisäosia. Ovat ohjelmia. Maksavat tosin nuo täysversiot. Paljonko hupia saa ilmaisella, riisutulla, kokeilu versiolla. Ovat ainakin graafisesti näyttävämpiä. http://www.bubble-bobble-games.com/bubble-odyssey.htm http://www.bubble-bobble-games.com/puzzle_bobble.htm Tämä ei jotenkin lataannu loppuun asti, joten ei käynnisty ohjelman asennus. http://www.bubble-bobble-games.com/bust_a_move_download.htm
Kiitos kaikista vinkestä. Poistin ja latasin ohjelmat vielä kerran niin kuinka olakkaan peli lähti toimimaan. Nyt se toimii hienosti. Sen tiedän tiedän että peli on ilmainen ja joskus on jonotusnumerot silloin joutuu odottamaan vuoroa,ei yleensä yli minuuttia. Palaan asiaan jos jotain tämän tapauksen johdosta ilmenee.
Hyvä homma että lähti toimimaan. p.s. Mua ei kiinnosta rekisteröityä tonne. Niin siksiköhän se ei etusivun lupauksistaan huolimatta näytä mulle mitään versiota tosta pelistä. Tältä erää kaikki oli tässä.