Acoden toiminnasta

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Sinttu77 07.03.2006.

1. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tilasin 22.02.2006 Acode -nimisestä nettikaupasta tietokoneen ja oheistarvikkeita. Maksoin tilauksen tilisiirrolla välittömästi. Peruutin kuitenkin tilaukseni 23.02.2006 ja soitin yritykseen sekä ilmoitin sähköpostitse asiasta. Sovittiin yhteistuumin, että he palauttaisivat hetimiten rahani, ennen kuin paketti lähtee ollenkaan varastosta minulle. Näin säästyttäisiin turhalta vaivalta. Kuinka typerä olinkaan...

28.02.2006 sain ilmoituksen kotiini Postista: Acode oli lähettänyt peruuttamani paketin postiin sopimuksestamme huolimatta ja kun soitin yritykseen siellä väitettiin, että oltiin erehdyksessä peruttu jonkun muun tilaus ja he olivat lähettäneet minun pakettini ainoastaan epähuomiossa. En lunastanut pakettia postista, vaan pyysin Postia palauttamaan paketin lähettäjälle. Ilmoitin asiasta myös Acodeen.

Palautus on ollut väkisinkin 02.03. tai viimeistään 03.03.2006 Acodessa. Siitä saakka olen yrittänyt ottaa yhteyttä Acodeen sähköpostilla sekä puhelimitse. Olen laittanut yritykselle jopa yhden säälittävän tekstiviestin vastaajaan jättämieni viestien lisäksi. Puheluni menevät aina vain vastaajaan ja sähköposteihini en saa mitään vastausta. Yrityksen nettisivuilla annetun puhelinnumeron pitäisi olla käytössä Ma-Pe klo 10-16.
    SURKEAA.

No niin. Huh. Sainpa rahani takaisin. Tosin ehdin jo kiivastua firman tyypeille jonkin verran ja tämä myös kävi heille selväksi. On se vaan niin ihmeellistä, että ei sovituista asioista pidetä kiinni ja vetkutellaan. Mutta nyt kaikki on ok.

Viimeksi muokattu: 10.03.2006
  2.  
  3. peex

peex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mene käymään siellä liikkeessä (jos ei ole liian pitkä matka), niin varmasti antavat rahasi takaisin.

4. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Matka on muutama sata kilometriä, mutta jos ei muu auta niin varmasti menen käymään.

5. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja [bold]ilmoittaa asiasta myös sinne liikkeeseen (saattaa rahat vaikka tulla takaisin saman tien)[/bold].

EDIT: niin siis pitää muistaa, että etämyynnissä on aina 14 päivän peruutus oikeus.

Viimeksi muokattu: 07.03.2006
  6. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Teinkin jo kuluttajavirastoon ilmoituksen asiasta.
    Kerroin ilmoituksestani myös sähköpostitse Acodeen, mutta sitäpä ei tiedä kuinka siellä lukevat postejaan ja kuinka valikoidusti lukevat ne mitkä lukevat... en ole ainoatakaan vastausta koskaan sähköpostilla sieltä saanut. Puhelimeen eivät ole vastanneet ollenkaan, puhelut menevät suoraan vastaajaan - olen soitellut maanantaista lähtien.

7. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse suosin yleensä isompia liikkeitä kuten verkkokauppa.comia. Hinnat ei ehkä ole aina halvimmat, mutta on ainakin liike johon voin luottaa. Pari kertaa olen palauttanut tuotteen tai vienyt huoltoon ja hyvin on toiminut.

8. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noh, tästäpä opin minäkin jotakin.
    Soitin kuluttaja-asiamiehelle; tämä kertoi että minun kannattaa lähettää ihan oikea vanhanaikainen kirje yritykseen, jotta on sitten mustaa valkoisella. Yrityksen on palautettava rahat 30 päivän kuluessa peruutuksesta.

9. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mimmosesta summasta tässä hommassa on kyse?
    Paketti cd-levyjä vai uusi kone?

Viimeksi muokattu: 08.03.2006
  10. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähemmäs tonni on tässä kiinni, eli tilasin tietokoneen sekä muuta pientä sälää.
    Noh, tuli juuri äskön sähköpostivastaus vihdoin Acodesta - vastauksena ilmoitukseeni siitä, että olen tehnyt ilmoituksen kuluttajavirastoon. "Olemme tänään hakemassa paketin postista ja saamme laitettua rahat takaisin".
    Toivottavasti tähän voi luottaa.

11. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toivotaan, saattaa olla tietty vain keino viivytellä. Seuraavaksi sanovat, etteivät saaneet pakettia vielä postista :D

Kannattaa varmaan odotella nyt pari päivää ehkä.

12. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jestas, en voi tajuta tällaisia ihmisiä. Luulisi tajuavan, että olisi ihan oman etunsa mukaista vähän asiakasystävällisemmin toimia. Meinaan aika nopsaan se huono maine leviää ja sitten ei tule tilauksia senkään vertaa kuin ennen.

Odottelen tämän viikon loppuun mennessä rahojani. Jos ei ole tulleet, niin sittenpä soitan uudelleen kuluttaja-asiamiehelle ja toimitaan sitten hänen kanssaan jatkossa eteenpäin.

Kiitos vain vastanneille :)

13. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä niitä varmaan vituttaa siellä keräillä pakettiin tavarat ja just kun paketti on lähdössä, niin asiakas peruu tilauksen. Vaikka asiakkaalla on tähän oikeus, mielestäni kannattaisi ensin tarkkaan miettiä, mitä tilaa ja mistä ja sitten suorittaa tilaus.

14. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No ihan varmaan vituttaiskin keräillä tavarat pakettiin, mutta kun nimenomaan he eivät olleet ehtineet edes kerätä niitä tavaroita pakettiin, kun jo peruin tilauksen.
    Kuten ensimmäisessä viestissäni kerroin: Peruutin tilaukseni heti 23.02.2006 ennen kuin ennakkomaksuni oli edes heille ehtinyt ja soitin yritykseen (sekä ilmoitin sähköpostitse asiasta). Pahoittelin tietenkin omaa virhettäni ja sovittiin yhteistuumin, että he palauttaisivat hetimiten rahani, ennen kuin paketti lähtee ollenkaan varastosta minulle tai sitä kukaan on edes pakannut. Näin säästyttäisiin turhalta vaivalta.

15. Sinttu77

Sinttu77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin vielä...
    Että harkittu oli kyllä pitkään ja hartaasti tämän koneen tilaamista. Yllättävistä syistä johtuen minun oli kuitenkin peruttava tilaus. En missään tapauksessa tietoisesti halunnut tällaista sotkua järjestää, enkä aiheuttaa kenellekään ylimääräistä vaivaa toiminnallani.

16. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Outoa toimintaa tolta firmalta ja kun tilanne pääsee "tulehtumaan" on se homma entistä vaikeempaa. Ja kannattaa muuten käyttää tota viestin edit toimintoa, ni ei tule noita viestejä niin paljon.

17. temi

temi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  18. timonsteri

timonsteri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heh, no eipä kovin hyvää palautetta ole saanut toi Acode.

Jaa tämä sivu