Acer TravelMate 6000 akku sökönä?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi jansku83 06.07.2007.

  1. jansku83

    jansku83 Member

    Liittynyt:
    27.01.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terppa!

    Minkäslaisia kokemuksia teillä on Acerin TravelMate 6000 akusta? Itselläni kone on ollut ihan susi. Ensin pamahti takuun jälkeen emolevy, joka vielä onneksi meni takuuseen, pamahti uudestaan puolen vuoden jälkeen, jolloin Acerilta sanoivat, että takuuosassa ei ole takuuta. Ko. vehje makasi noin vuoden verran kuolleena laukussaan, kun en uutta emoa sillon viitsinyt ostaa (hinta-arvio 700 eur + työt). Innostuin kuitenkin hommaamaan uuden korjatun emon Acerilta ja kone pelittään nyt ihan mukavasti. Ainoa ongelma mikä tällä hetkellä on, että akku on tainnut tyhjentyä lopullisesti vuoden tauon aikana eikä suostu latautumaan ollenkaan. Latausohjelma näyttää 0% latausta ja johdon kun nappasee irti vehje kuolee siltä istumalta. Voisikohan tuota akkua saada hereille jollakin keinolla? Eipä tekisi mieli lähteä ostamaan uutta, kun näyttäisivät maksavan sen 100 euroa, kun ei emolevyn kestävyydestä voi olla varma.
     
  2.  
  3. Peppi_

    Peppi_ Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2006
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    acerit yleensäkkin on paskoja. ja kannettavien akut on nykyisin surkeita.
    takuuosalla ei ole takuuta? johan on. samoja emoja ne pistää uusiin ja takuuvaihtoihin. ihan yhtä hyvin se takuuvaihdettu voi olla susi kuin uusikin.
    Tuo ongelma meni nyt sinulta vähän ohi. oikeasti sinun ei olisi pitänyt ostaa uutta emoa omalla rahalla. Nuo takuut on valmistajan määräämiä ja huoltofirmat toimivat valmistajan sääntöjen mukaan ja kertovat asikkaalle ne ehdot mitkä valmistaja on määrännyt. Suomessa kuitenkin on hyvät kuluttajasuojalait ja ne määräävät tuotteelle käyttöiän. sen käytöiän sisällä on korvattava laitteistoviat. Näitä paikallisia lakeja on maahantuojan noudatettava koska he toimivat suomessa. Takuu- ja huoltofirmat on valmistajan ulkoistettuja pelveluita (valmistajat myy koneita ympäri maailman, huollot ja takuut lakeineen on maa kohtaisia ja paikalliset lait pätevät), niillä ei ole mitään velvollisuutta kertoa asiakkaalle mitä oman maan laki sanoo, ainoastaan mitä valmistajan takuu kattaa.

    Tällaisissa tilanteissa, kun mainitsee suomen kuluttajasuojalain, muuttuu asenne yleensä. Jos ei muutu niin seuraava soitto on kuluttajasuojaviranomaiselle. (onko se sen niminen?) Kuitenkin. tietokoneille, televisioille, mikroaaltouuneille, pölynimureille.... keikille on suomessa määritelty vuosimäärä jonka niiden on tarkoitus toimia. tänä aikana on maahantuoja velvoitettu korjaamaan viallinen tuote.

    Jos kiinnostaa olla aktiivinen niin voit ehkä jopa saada rahasi takaisin tuosta itse maksamastasi emolevyn vaihdosta. en tiedä, mutta kuluttajasuojaviranomainen kertoo kyllä.


    Ja siitä akusta kannattaa ainakin tarkistaa onko takaisinkutsua. Akunvalmistajilta on tullut muutamaankin otteeseen takaisinkutsuja akuista, joita on mennyt monen merkkisiin kannettaviin ja ne vaihdetaan veloituksetta. Akkuja valmistaja joskus vaihtaa myös takuun päätyttyä jos tiedossa on huono erä akkuja.
     
  4. jansku83

    jansku83 Member

    Liittynyt:
    27.01.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näin mäkin olin asian ajatellu, että takuuseenhan se menee, mutta jostain syystä, kun soitin Acerin takuupalveluun mulle sanottiin, että takuu osalla ei ole takuuta ja, että ottakaa yhteyttä lähimpään huoltoon. En käsitä miten tää on mahdollista, mutta näin se vaan meni. Pitää kyllä vielä harkita tuota kuluttajansuojalakihommaa. Miehen täti tietää näistä asioista, joten hän voisi auttaa asiassa.

    Akku on edelleen kuollut vaikka olen mitä yrittänyt. Pitääkin tutkaista tuo valmistaja ja katsoa, olisiko heillä tätä vaihtojuttua.
     
  5. 161203

    161203 Member

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    89
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Neuvoisin kennottamaan akun uusiksi,on puolet halvempi kuin alk.peränen ja takuu 6-12kk.
    Kuluttajaneuvoja vain neuvoo kuluttajaa ja yrittää saada ratkaisun riitatilanteissa.(Kuluttaja asiamies taas on kuluttaja neuvojien esimies. "tai nainen")
    Kannettavassa ensimmäisellä käynnistys kerralla, asentuu windows, sekä laitteen valmistajan ajuri ohjelmat yms, jossain vaiheessa tulee käyttöehdot,esim: Hyväksyt noudattamaan xxxx valmistajan takuu edotoja jne.jne.jne.jne...Jolloin hyväksyt heidän ehdot.

    Monesti valmistaja ilmoittaa maahantuojalle että ei korvata, joka taas kauppiaalle ja se kuluttajalle. Moni hyväksyy tosiasian ja thats it. Kun asiakas uhkailee kuluttaja viranomaisilla niin liike suostuu OMA toimisesti kustantamaan/osaksi viallisen tuotteen. Nykyään kovan kilpailun vuoksi nekatiivinen palaute liikettä kohtaan on kalliimpaa kuin emo tai vastaava.
    Muussa elektroniikassa on toinen juttu jos et joudu hyväksymään valmistajan takuu ehtoja.
    En väitä että asia on 100% varma mutta jonkin verran asioden kanssa painineenani tiedän jotain.(Myyjänä).

    Mitä tulee takuu korjattuun tuotteeseen, on takuukorjatulla tuotteella takuu. Ostat 1.1.2006 tuotteen takuu 24kk se hajoaa 1.1.2007 se takuu vaihdetaan uuteen on tuotteella takuuta viellä 12kk, alkuperäisen takuun mukaan, takuu ei ala alusta jos tuote vaihdetaan, taikka jos tuote hajoaa 25.12.2007 ja vaihdetaan uuteen on uudella tuotteella vaihto päivästä eteenpäin 6kk takuuta alkuperäisestä takuusta poiketen.
     

Jaa tämä sivu