Acer TravelMate 5520G

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Evilness 13.08.2008.

1. Evilness

Evilness Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyselisin vain sellasta että kun tässä koneessa on toi hd2400xt näyttis niin tietääkö kukaan onko se vaihdettaviaa tehokkaampaan? Sitten ton muistin lisäyksestä että onko se kuinka vakaa jos sinne laittaa 4gb mikä on maksimi? Itsellä on kyseinen läppäri mutta en ole koskaan sisälle kurkannut. Jos jollain on tietoa noihin kysymyksiin niin olisin kiitollinen.

Kiitos etukäteen.

2.  
  3. Evilness

Evilness Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Unohdin tossa mainita myös ongelmasta joka ilmenee mun läppärissä. Eli kyseessä on hieman ärsyttävä ongelma. Eli kun hetken aikaa pelailee jotain peliä tai kone on hetken aikaa toimettomana (noin 1 tunti) niin koneen näyttö menee aivan epäselväksi. Tulee sellaisia erivärisiä pystyviivoja ruutu täyteen ja ne ei lähde pois muulla kuin boottauksella. Mulla on kuvakin ongelmasta mutta ei juuri nyt olen töissä ja kuva on kämpillä. Voin lisätä sen sitten kun saan sen kuvan käsiini, selkeyttämään ongelmaa. Kyseisessä läppärissä on WinXP, mutta muuten täysin sama mikä oli ostettaessa, eli ei mitään kellotuksia ole tehty eikä mitään. Kone on ollut pari kertaa tämän vian takia takuuhuollossa eikä sielä ilmennyt vikaa. Kaveri meinasi et se johtuu näytön kaapeleista ja neuvoi sulkemaan ja avaamaan kantta kun vika ilmenee, mutta tämäkään ei auttanut. Tämä vika ei siis ole mitenkään säännöllinen, se ilmestyy silloin ku sitä itteä huvittaa ja tietenkin aina pahimmassa kohtaa, silloin ku sitä ei tahdo. Joten jos jollakin on tietoa mikä voisi olla vikana niin ihmeessä kertokaa ja auttakaa idioottia ;D Olen niin vähä ollu läppärien kans tekemisis etten tiedä näistä. Ajureita en ole löytänyt mistään kyseiseen näyttikseen. Omega ajureita toki kokeilin mutta ne ei auttanu yhtää. Eli jos joku tietää ongelmaan ratkaisua olisin kiitollinen jälleen.

Kiitos jälleen etukäteen.

4. SkinGull

SkinGull Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä taida olla tuon läppärin näyttis vaihdettavissa parempaan - tuskin edes huonompaankaan. Kannettavan päivitys tulisi muutenkin sen verta kalliiksi, että parempi vaihtoehto on ostaa uusi kone.
    Muistin lisääminen ei periaatteessa vaikuta vakauteen mitenkään, jos homman saa toimimaan. Bios täytyy ehkä päivittää.
    Itsellä on koneessa 3GB muistia, ja on kyllä riittänyt enemmän kuin tarpeeksi. Enimmillään olen saanut hieman yli 2GB käyttöön, kun prosessori (1,9 GHz) ottaa itsestään kaiken irti. Loput voisi laittaa näyttiksen käyttöön, mutta en tiedä yhtään miten se onnistuisi.
    Tuohon näytön sekoilemiseen en tiedä vastausta, mutta jos koneessa on takuu kannattaa käyttää sitä.

5. JJortikka

JJortikka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pelailetkos sändyssä tms? Jolloin kannettava lämpiää liikaa, koska ei saa korvausilmaa alapuoleltaan.

Peleissä tuo voisi olla syynä, mutta ei oikein istu tuohon, että reippaan tunnin jälkeen teksi tuota samaa, jos ei ole kuormitusta (käyttöä) koneelle.

6. Evilness

Evilness Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kone on ollut tästä viasta takuuhuollossa jo 2 kertaa eikä kummallakaan kertaa löytäneet tätä vikaa. Aion viedä sen vielä sinne mutta ajattelin et jos jollain olisi tietoa mistä tämä johtuu niin olisi kertonut.

No en pelaile sängyllä eikä läppäri ole sylissä vaan se on tossa pöydällä aina eikä mikään voi estää korvausilman tuloa.

En löytänyt mistään sitä kuvaa minkä otin kun ongelma ilmeni, mutta yritn etsiä vielä jos vain jostain tulis esille se kuva. Olen varma että se on jossain mutta en muista missä. Joskus kun ongelma ilmenee niin kuva vain pysähtyy eikä mikään muu auta kuin uudelleenkäynnistys. Sitä se on tehnyt nyt viime päivinä.

Jaa tämä sivu