Acer Aspire One ei suostu boottaamaan dvd-levyltä

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Kalkku26 02.12.2010.

1. Kalkku26

Kalkku26 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heips! Äitini oli ostanut Acerin Aspiren Onen Linpus Linux Lite version tajuattamatta edes ostaneensa Linuxin. Nyt jonkun ajan päästä se tuotiin minulle Windowsien kanssa ja käskettiin asentamaan se.

Minulla on ulkoinen dvd-asema jolla olen koittanu asennella Windowsia. Olen laittanut aseman boottijärjestyksessä keulille, mutta aceri ei tunnu haluavan boottaavaan asemalta. Se ei ruksuta edes, joten eise taida edes yrittää ladata levyltä ja skippaa koko jutun alle sekunnissa ja liikkuu tokana listalla olevalle. Olen myös koittanut F12 keinoa siinäkään onnistumatta, myös olen koittanut useempaa eri levyä (esim. Super F-Disciä). Kysymys kuuluukin olenko missannut jotain olennaista?

dvd-asemassakaan ei pitäisi olla mitään vikaan, kun asensin sillä päivä sitten HP Notebookiin Vistan uudelleen.

Kiitos jo etukäteen jos joku pystyy tarjomaan edes jotai vinkkejä!

2.  
  3. Kalkku26

Kalkku26 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin olisha se pitäny arvata heti kun tänne postaa ni alkaa hommat toimimaan. Suunnittelin tinyXP:n asentamista, koska kyseisessä acerissa vain 8gigan kovalevy, mutta olin ilmeisesti onnistunu ryssimään ensimmäisen polttamisen jotenkin. Sain toisella polttoyrityksellä levyn boottauskuntoo ja lähti heti asentumaan.

Jaa tämä sivu