acer aspire 5520 asennusongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi VilleVka 12.01.2008.

1. VilleVka

VilleVka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ELi tämä koneen mukana ei tullut asennus Cd:tä, vaan se alkoi itsestään asentamaan Vistaa ja ajureita kun käynnistin läppärin. Sitten kävinkin niin, että kesken asennusten kone meni vahingossa kiinni ja nytten kun käynnistän sen uudelleen, niin tulee vain musta ruutu Acer -logon jälkeen. Olen koittanut säätää BIOS -asetuksista Boot -järjestystä, mutta ei tuota tulosta. Olen menossa kyllä hakemaan apua tai asennus Cd:tä kaupasta mistä ostin tämän koneen, mutta jos joku osaa neuvoa, että mitä tehdä, niin pistäkään vaan tulemaan.

2.  
  3. logitech_

logitech_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itse ostin kans acer aspire 5520.Siinä asennus cd:tä ei tule mukana vaan se automaattisesti rupee käynnistyksen jälkeen sitä käyttöjärjestelmää asentamaan!Enempää en valitettavasti tiedä..

4. basisti

basisti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    entäs jos haluaa asentaa, tai korjaa käyttiksen... Miten sen saa aktivoitua??

5. logitech_

logitech_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se onkin hyvä kysymys?? :D

6. lallan7

lallan7 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Acer käyttää ghost imagea asennuksessa, jolle on oma piilotettu osio kiintolevyllä. Tuo image ei ole kadonnut mihinkään epäonnistuneen asennuksen takia, mutta C osioon pitäisi saada se imagen käynnistysfilut. Voi olla että C osion poisto/uudelleenluoti voi käynnistää uuden tehdasasennuksen.

Huom!asennuksen aikana kun tehdään/valitaan osiot, näkyy Acerin oma muutaman megan osio(nimeä en muista). Tämä ilmeisesti sisältää tehdasasennuksen tarvittamat tiedostot.

Itse laitoin Vistan tilalle XP:n tekemällä nlite:lla kustomoidun asennuslevyn, johon pitää laittaa SATA-ajurit mukaan. -> biossista bootti CD:lle ja asennus käyntiin.
    Ainakin tässä 9522 mallissa on tämä ihana Intel matrix- järjestelmä,
    Joka ei näytä käyttäjälle fyysisiä kovalevyjä, eikä salli osioiden poistamista/muuttamista.
    Muutaman tunnin sai tapella...

7. lallan7

lallan7 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Korjaus edelliseen.
    Asennusimage sisältyykin C osioon, joten vaihtoehdot varmaan vähissä. Joko tilaat acerilta recoveryt sikahintaan, tai asennat oman.

Jaa tämä sivu