Acer 3103

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Jone_91 14.09.2008.

1. Jone_91

Jone_91 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä tommonen olis hankinnassa, siis käytettynä. Koneessa on ilmeisesti virus mitä on yritetty poistaa F-securella, spy-botilla ym. ohjelmilla. Vaatii luultavasti Xp:n uudelleen asennuksen?, nyt kone toimii netissä ja mesessä normaalisti, mutta tiedostojen selaileminen on hidasta ja koneen käynnistyksessä menee ~3-5min, eli mikä vois olla vikana?

Jos tosiaan vaatii tuon Xp:n uudelleen asennuksen. Ja ei ole levykettä, koska toi oli valmiina koneen mukana, niin onnistuisiko aloittelialta poistaa vanha käyttis,formatoida kovalevy ja asentaa linux tilalle? Ja mitä linux:in mallia suosittelette. Itse olen ajatellut Ubuntu Linux 7.04.

E: Ja minkähän toi vaatis, että suostuis kovalevyltä pyörittämään leffoja, nyt tulee kuvaa pätkimällä jä säröillä. Uudesta asti ollut tommonen, dvd:n kautta suoraan ei ongelmaa.

Voisiko joku ystävällisesti vastata, joka tietää asiasta enempi

Viimeksi muokattu: 16.09.2008
  2.  
  3. Jone_91

Jone_91 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. Jone_91

Jone_91 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    vastauksia Kiitos

5. juuso1991

juuso1991 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä samaisen koneen vanhempi malli.(kai toi sun oli kannettava?) Mulla windows kesti reilun vuoden jonka jälkeen ohjelmia ei enää voinut poistaa/asentaa ja juuri mainitsemasi tiedostojen selailu kesti kanssa. En sieltä kyllä mitään viirusta löytänyt.

Ensimmäisellä käynnistyskerralla kone pyysi tekemään palautuslevyn, jolla koneen voisi palauttaa ostohetken aikaan. Yritin saada koneen sillä kuntoon, mutta se jämähti samassa kohdassa joka kerta ja sen seurauksena kone ei käynnistänyt windowsia enää ollenkaan.

Takuu oli minulla jo ummessa mutta vetosin acerin asiakaspalvelussa kuluttajansujalakiin ja sain koneen sinne korjattavaksi. Ilmoittivat että kone täysin ehjä ja asensivat vain windowsin uudelleen. Jos koneesi on enintään 1,5 vuotta vanha niin sinne voisi olla hyvä ottaa yhteyttä.

Tuosta linuxista. Asensin joskus toiselle koneelle Ubuntun winukan lakattua toimimasta. Asentu live-cd:ltä kiltisti. Koko asennus on hyvin yksinkertainen, mikäli kaikki koneen tiedostot saa kadota. Muuten saa olla vähän tarkempi käyttistä asentaessa. Siihen löytyy hyviä ohjeita esim tuolta: http://wiki.ubuntu-fi.org/Asentaminen

Parasta linux-distroa on paha sanoa kun en ole koittanut kuin ubuntua, mutta se ainakin on toiminut ihan kiitettävästi.

Ubuntua pystyy muuten koittamaan ennen asennusta tolta asennuslevyltä. asennus levyn image-tiedoston ja tarkemmat ohjeet löytyvät myös tuon äskeisen linkin takaa.

6. Jone_91

Jone_91 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Läppäri on, ja ei taida olla kun sen vajaa 1,5v vanha, joten pitääpä kysyä ostoliikkestä alkaisivatko asentamaan windowsin uudelleen.

7. juuso1991

juuso1991 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Homma ei ollut ihan niin yksinkertainen. Koneen myyjät eivät nimittäin ota niitä huoltoon.(Ainakaan Anttila ei ottanut) Sun pitää soittaa Acerin asiakaspalveluun josta saat pyydettyä sähköpostiin hakemuksen, jonka tulostat ja täytät ja lähetät tavallisen postin mukana takas acerille. Jos hakemus hyväksytään, sun pitää soittaa asiakaspalveluun taas ja antaa kaikki samat yhteystiedot mitä annoit jo paperilla sinne huosti suomea ymmärtävälle henkilölle (ainakin mulla. Juuso -> Juusso -> Jusso. Ei meinannu mennä oikein millään.) =) ja sieltä saat laput, jotka kiinnität koneesi päälle pakattuasi sen. Sitten sun pitää soittaa kuljetuspalveluun ja sopia aika milloin ne tulee hakemaan koneen. Se lähtee nimittäin Saksaan korjattavaks... Ja sieltä saat sen sitten parin viikon päästä takas. Sitten pitää taas soittaa kuljetuspalvelulta aika milloin ne tuovat sen takasin.
    Noin se toimi ainakin vajaa vuos aikaa.

Ton homman kanssa meinas mennä järki. Tuntu ettei kone pääse ikinä huoltoon asti. Asiakas palvelu on taattua laatua. Puol tuntia jonossa jonka jälkeen tulee ilmoitus että asiakaspalvelu on mennyt kiinni tältä päivältä. Sitten se koneen pakkaaminen niin ettei se pääse kolisemaan. No, mulla kone oli kääritty vanhaan pyyhkeeseen ja ymprillä vanhoja olkatoppauksia ja ties mitä pehmustetta. Varmaan oli Saksalaisilla hauskaa niitä availlessa. ;)

Jos hakupaperiin kirjotat ongelman johtuvan viruksesta niin tuskin tulee menemään läpi. Mulla ei kone lähtenyt enää käyntiin acerin levyn takia ja tuli jotain muistiin viittaavia virheilmotuksia. Koneen mukana huollosta kyllä tuli lappu jossa sanottiin koneen olleen täysin ehjä jo valmiiks... Laittivat vaan käyttiksen uusiks.

Melkein helpompaa vaan asentaa Ubuntu, jos ei ole tarvetta peleille tms, mitkä vaativat windowsin.

Huoltoon kuluu aikaa semmonen kuukaus, josta kone on saksassa/matkoilla 2vk.

Ubuntun asennus olis kunnossa parissa tunnissa + käyttiksen lataukseen netistä kuluva aika.

Viimeksi muokattu: 21.09.2008

Jaa tämä sivu