Tuli ostettu tälläinen Acerin 22" laajakuvanäyttö joka toimi koneellani nettikäytössä hyvin mutta kun rupesin pelaamaan mitä vain peliä niin peli pysähtyi ja sammutti koneen ja käynnisti sen uudestaan. Kone Hp AMD Athlon 2.08Ghz ja näytönohjain vaihdettu ati radeon x1300 entisen 9200 SE tilalle.(näyttö nyt perus 17" putki) Palautin näytön kauppaan jo mutta oisko ollu jotain kikkaa saada se toimiin.Taitaa olla vaan tää mun koneen tehot liian kovilla vai?
Mitäs peliä kokeilit? Melko todennäköisesti isomman näytön suurempi resoluutio oli liikaa koneelle, joka ei jaksanut.
Esim. batlefield 2142 jonka takia muuten vaihdoin aikanaan näytön ohjaimen. NHL 07 tai 05. Call of duty 2. siinä pari esim. Ja vaikka koitin laittaa resoluutiota heikommallakkin niin ei vaan toiminu. Ja nyt vanhalla näytölläkään pelit ei enää toimi??? netti ja leffat on pyöriny hyvin molemmissa mutta ne pelit..
Tuo X1300 ei ole 9200SE:tä kuin 1-5% tehokkaampi, eli se ei jaksa noin uusia pelejä pyörittää. Kai olet kuitenkin kokeillut asentaa uusimmat ajurit?
Olen ladannut uusimman ajurin ja sama ongelma on edelleen. Siis ennen tätä uuden näytön kokeilua noi pelit toimivat hyvin ja nyt mitkään pelit ei enää toimi ei edes vanhemmat pelit. Peli lähtee käyntiin mutta muutama sekunnin päästä kuva jää jumiin ja pimenee ja kone käynnistyy uudestaan. Ja kaikki siitä ku tuli kokeiltua sitä Acerin 22" laajakuvanäyttöä.. voi saamarin saamari...
Jos nyt laitoit vanhan näytön takaisin kiinni, niin ei voi mitenkään on olla sen uuden näytön "vika" että nyt pelit ei toimi. Sama kuin vaihtaisi autoon tuulilasin, jonka jälkeen se ei kulkisikaan yli 120km/h. Kai ennen uusien ajureiden asennusta poistit ensin vanhat?
En tainnu poistaa =( mulla oli 6.5versio ja saatavilla on 8.2versio Mitäs mun pitäis nyt tehdä?? Mä oon soittanu muutamaan tietokone liikkeeseen ja kysynyt et onko se voinut esim. hajottaa osittain näytönohjainta niin toisessa sanottiin että se on laaki ja vainaa ja toisessa et se on osittain rikki.. ketä sit uskoo..
Siis kysyit että: "Onko vanhojen näytönohjaimen ajureiden poistamatta jättäminen ennen uusien ajureiden asennusta tärkeää tai voiko se hajoittaa näyttiksen?" ? http://ati.amd.com/support/driver.html Tuolta latailet oikean version, poistat ensin ne vanhat ajurit ohjauspaneelin "lisää- tai poista sovellus" -kohdasta. Sitten asentelet nuo uusimmat.