ac'97 - ajureille parempi vaihtoehto?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi vaetti 10.06.2007.

1. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on ac'97 halpis äänikortti integroituna emossa ja sen ns. "ajurit" sisältää kokonaista 4 eri kaiutin vaihtoehtoa.
    mulla on 2x 2.1 + subbari eli etu+taka+subbari ja nää ajurit käsittää mun subbarin keskiääniseksi ja tästä tulee ongelmia pelien kanssa, joissa on surround-äänet, kun esim. puhe kuuluu subbarista.
    eli löytyykö noille ac'97:n ajureille parempaa vaihtoehtoa?
    varmasti moni muukin on kironnut näitä ajureita.
    tässä on vielä kuva:
    http://img186.imageshack.us/img186/8938/ajurirf3.png
    EDIT: ajuri ja softaongelmat olis varmaan ollut vähän järkevämpi paikka laittaa tää, mutta älysin sen vähän myöhässä

Viimeksi muokattu: 10.06.2007
  2.  
  3. Threat

Threat Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itsekin vaihdoin ajureita juuri noiden AC97:n vaisujen säätömahdollisuuksien takia. Jos emolevysi on nforce -sarjaa niin myös nvidia.com:sta haetut ääniajurit pitäisi toimia moitteetta ja paljon paremmat säädöt löytyy. Jos vistaa käytät niin xp/2000 ajurit toimii hyvin. Nvidia kun ei ole jaksanut vielä tehdä vista -nimikkeellä omia ajureita. ;-)

4. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    paljon paremmat kun vanhat, kiitos näistä. muttei nämäkään silti auttaneet tohon itse ongelmaan, eli keskikaiuttimen äänet kuuluu silti subbarista. pitää näköjään tyytyä normaaliin.

5. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Minkälainen johto tulee center/subwoofer ulostulosta? 3.5 stereo-> rca??

Toinen rca on keskikaijuttimelle ja toinen subbarille. Vaihda johtojen paikkaa.

6. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo, rca-3.5mm. eli siis millälailla vaihda niiden paikkaa? subbarin vahvistimessa on punanen ja valkonen liitin. eli eikö ne molemmat rcat pitäs olla niissä?
    tässä on (taas) kuva: http://img522.imageshack.us/img522/5053/dsw150th5.jpg
    punasella ympyröity ne liittimet

7. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Käsittääkseni subbarissa pitäis olla koaksiaali sisääntulo, eli vain toinen rca menee kiinni subiin ja toinen on keskikaijuttimelle. Koita laittaa vain toinen rca subiin kiinni ja koita kumpi on oikea johto.

Itsellä menee ainakin juuri tuo center/subi johto vahvistimeen, toinen center liitäntään toinen subi liitäntään ja vahvarista taas eri johdot kaijuttimille.

Jaa tämä sivu