Abit KT7A -emolevy, rikkikö...??

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Moolokki 22.03.2004.

1. Moolokki

Moolokki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma on seuraavanlainen : sain kaverilta noin vuosi sitten koneesta ehjänä (ainakin kaverin mukaan) poistetun Abit KT7A -emolevyn. Testailin äskettäin levyä ja se ei antanut juurikaan elonmerkkejä.

Levylle on kiinnitetty AMD TB 750Mhz prossu, 128mb Spectec SD-RAM PC133 -muisti, prossucooleri, ASUS geforce2 MX400 näytönohjain sekä perus PS/2 -näppis. Koko paketti on laitettu ATX -koteloon, jossa 235W poweri. Näyttönä toimiva, perus 15" putki.

Johdot olen kytkennyt emolle oikein, manuaalin mukaan. Näyttis, näppäimistö ja power ovat ehjiä, on testattu toisessa koneessa. Ja prossun corekin selvisi ehjänä coolerin asennuksesta. Kaiken pitäisi siis olla kunnossa, mutta...

Kun painaltaa virran päälle, niin näyttöön ei tule virtaa kuvasta nyt puhumattakaan. Emo ei päästele minkaanlaisia piippauksia (piipperi toimii ja johto kiinni emossa). Prossucooleri pyörii normaalisti. Outona yksityiskohtana näppiksen kaikki valot palavat yhtäjaksoisesti (Num Lock, Caps Lock, Scroll Lock).

Missä vika voisi olla? Olen kokeillut ilman muistia ja muistin kanssa. Olen nollannut BIOS:sin. Onko emo rikki, BIOS:sin patteri lopussa vai mikä...? Jos joku osaisi auttaa, olisin neuvoista kiitollinen.

2.  
  3. jklockars

jklockars Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkista vielä emolevylle menevä johtonippu että kaikki johdot on kunnolla liittimes. Mulla samat oireet joskus niin oli vaan yks johto liittimes huonosti kiinni. Jos johdot kunnolla niin koita vielä ottaa kaikki laitteet pois ja yksitellen lisäillä. Kannattaa kans kattoo että emon joka ruuvinreiän alla on kannake. Jos mikää ei auta niin melko varmasti emo mäsä.

Jaa tämä sivu