1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-linkin RR24AP kanssa ongelmia

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi kaivaris 04.01.2007.

  1. kaivaris

    kaivaris Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olis seuraavanlainen aloittelijan ongelma. Ostin ko. ADSL-modeemin joka on liitetty kaapelilla 1. koneeseen ja lisäksi minulla on 2. kone joka toimii langattomasti. Ongelmani onkin siinä että miten saan yhteyden pelittämään dc++ (aktiivina)niin ettei se vaikuta 2. koneen toimintaan.
    Dc++ versio on 0.401.
    Yritin tehdä tuonne modeemin asetuksiin muka dc++ portin mutta ensinnäkin kun yritin laittaa Rule Name kohtaan tuon dc++ niin ohjelma herjasi jotakin noista ++ merkeistä?? Jonnekin pitäisi kai modeemissa määrittää niitä ip osoitteita mutta en todellakaan tiedä minne. Dc++ olen laittanut tuon ulkoisen ip osoitteen. Olisiko parempi ladata uudempi versio tuosta dc++ vai millä saan tuon portin ohjauksen toimimaan niin että pystyn laittamaan nuokin ++ siihen nimeen (onko sillä mitään merkitystä). Auttakaa, please, viisaammat ihan yksityiskohtaisesti ja mielellään kuvien kera, ennenkuin laitan nää koneet ihan sekaisin.
     
  2.  
  3. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. kaivaris

    kaivaris Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Selvennyksenä vielä tuohon ekaan viestiin. Sille toiselle koneelle ei tule dc++ (toimii vain muuten nettikoneena) eli tarkoitin sitä että jos menen tekemään muutoksia (portteja) noihin asetuksiin tuolla modeemissa niin vaikuttaako nuo muutokset sitten tuon toisen koneen toimintaan (nettiin pääsyyn).
    Kokeilen tehdä sen portin antamallasi ohjeella. Palaan asiaan miten kävi.
     
  5. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Modeemiin tehdyt porttiohjaukset eivät vaikuta toisen koneen toimintaan, kunhan teet porttiohjauksen oikein eli laitat sen koneen sisäverkon IP-osoitteen mille haluat DC++:n tulevan liikenteen pääsevän.
     
  6. kaivaris

    kaivaris Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis niinkuin mihinkä kohtaan mä sen sisäisen ip osoitteeni laitan??
    Siis ja muutenkin voisitsä helpata mua ihan kädestä pitäen tuon portin tekemisen kanssa kun ei tuo enklanti oo mitenkään hirveen hyvää enää.
    Auta miestä mäessä älä mäen alla.
     
  7. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käynnistä - Suorita - cmd /k ipconfig
    IP-osoite . . . . . . . . . . . : Sisäverkon IP-osoite modeemin/reitittimen NAT-asetuksiin (porttiohjaukset).
    Aliverkon peite . . . . . . . . :
    Oletusyhdyskäytävä. . . . . : Tällä pääsee modeemin/reitittimen asetuksiin.


    A-Link RR24 ja RR24AP http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/A-Link/RR24/DC++.htm

    A-Link RR24 ja RR24AP asetuksiin pääsee http://192.168.1.1/

    Username: admin Password: password

    Advanced > Port Forwarding > Custom Port Forwarding

    - Application: DC++1
    - Protocol: TCP
    - Source IP Address: 0.0.0.0
    - Source Netmask: 0.0.0.0
    - Destination IP Address: sisäverkon IP-osoite, Käynnistä - Suorita - cmd /k ipconfig
    - Destination Netmask: 255.255.255.255
    - Destination Port Start: 1412
    - Destination Port End: 1412
    - Destination Port Map: 1412

    Teet toisen muuten samanlaisen mutta:
    - Application: DC++2
    - Protocol: UDP

    Etsi luomasi säännöt 'Available Rules'-listasta ja siirrä ne 'Add'-painikkeella 'Applied Rules'-listalle. Klikkaa 'Apply'.

    TOOLS > System Commands > Save All
    TOOLS > System Commands > Restart

    DC++ asetukset:
    - [X]Firewall with manual port forwarding - [X]Palomuurin käsinsäädetty portti
    - External/WAN IP = ulkoinen IP-osoite http://www.ipheaven.com/
    - [X]Don't allow hub/UPnP to override
    - TCP 1412 - UDP 1412 - TLS 1412

    Reitittimen NAT-asetuksiin ja DC++ ohjelman asetuksiin ei tule samaa IP-osoitetta!


    A-Link Roadrunner 40 ja 44 http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/A-Link/roadrunner44b/Azureus.htm
    A-Link Roadrunner 64 http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/A-Link/Roadrunner64/Roadrunner64index.htm

    Roadrunner 40/44 ja 64 asetuksiin pääsee http://10.0.0.2/
     
    Viimeksi muokattu: 14.01.2007
  8. amalgaami

    amalgaami Member

    Liittynyt:
    06.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kertokaahan vielä, kun yritän tehdä uusia sääntöjä Custom Port Forwarding kautta niin ne eivät siirry Available Rules -kenttään.. missä vika?
    eli en saa niitä DC++1 ja DC++2:ta näkymään..
     
  9. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onnistuuko jos teet näin:
    Category-ikkunasta valitse User > Category-ikkunan alareunasta klikkaa Add > tehdään porttiohjaukset
     
    Viimeksi muokattu: 06.01.2007
  10. kaivaris

    kaivaris Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä sain kuin sainkin taas tuon dc++ aktiiviksi. Nat on päällä samoin palomuurit.
    Tein tuon rillixin ohjeen mukaan ja vaikka dc ++ ei tullutkaan siihen
    available rules kohtaan näkyviin niin silti tuo dc++ alkoi yhtäkkiä toimia. Modeemin asetuksissa on näkyvissä erilliset portit sekä TCP:lle että UPD:lle. Ne tulivat alekkain siihen mistä ne porttiohjaukset määriteltiin. Ainoa poikkeus oli että laitoin myös tuohon toiseen ip kohtaan oman sisäverkon osoitteeni siis sen minkä saa tuosta ip-configista. En tiedä oliko sillä jotakin vaikutusta vai ei. Sen huomioin myös että pitää muistaa valita tuo yhteys sen mukaan mikä liittymä on käytössä (mulla oli valmiina elisa, sonera ja saunalahti).
    DC++ asetuksissa minulla on vain tuo määritelty portti eli 111 ja ulkoinen ip-osoite. Lisäksi käytin tuossa yhteyden määrityksessä päällä tuota Lan1 (silloin sain aktiiviksi).Kokeilin yhteyttä myös DSL ja hyvin toimi haku myös sillä. Kiitos Rillixille neuvoista.
     
  11. amalgaami

    amalgaami Member

    Liittynyt:
    06.01.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kaikille vinkeistä!
    Nyt pelittää... :)
     
  12. sleppu

    sleppu Regular member

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaisko joku auttaa natin kanssa, kun teen ohjeiden mukaan nii se ei yhdistä sinne 10.0.0.2 sivulle.. mikä on vikana? modeemi on Alink 40b
     
  13. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://10.0.0.2/ Onko 10.0.0.2 osoite sama mikä näkyy oletusyhdyskäytävä rivillä?

    Käynnistä - Suorita - cmd /k ipconfig
    IP-osoite . . . . . . . . . . . :
    Aliverkon peite . . . . . . . . :
    Oletusyhdyskäytävä. . . . . : Tällä pääsee modeemin/reitittimen asetuksiin.
     
  14. sleppu

    sleppu Regular member

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oletusyhdyskäytävä on sama.. 10.0.0.2
     
  15. kaivaris

    kaivaris Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ootsä tarkastanut netin asetuksista ettei sulla ole välityspalvelimessa vaan ruksia. Mulla se oli vikana etten aluksi päässyt niihin modeemin asetuksiin kiinni. Sen ruksin kun poistin niin sitten onnistu.
     
  16. sleppu

    sleppu Regular member

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mistäs toi välityspalvelin löytyy?
     
  17. kaivaris

    kaivaris Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Työkalut-->Internet asetukset --> Yhteydet(välilehti) --> Lähiverkon asetukset --> nappaa auki lähiverkko --> poista ruksi välityspalvelimesta, jos sulla siellä sellainen on.
     
  18. sleppu

    sleppu Regular member

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei siellä ollut ruksia.. missä se vika nyt sit on.. kun ei pääse sinne 10.0.0.2
     
  19. damon

    damon Member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Mulla on toi sama ongelma mutta Category-ikkunassa ei ole Add nappulaa, mikä siis neuvoksi?
     
  20. sleppu

    sleppu Regular member

    Liittynyt:
    27.07.2006
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaisko joku auttaa, kun en pääse tohon modeemin säätöihin käsiksi. Kun oon laittanut ne ip:t ja yhdistän 10.0.0.2 osotteeseen niin se ei yhdistä. missä on vika
     
  21. mydash

    mydash Regular member

    Liittynyt:
    06.01.2007
    Viestejä:
    258
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Voisko joku auttaa tossa uTorrentissa mulla on toi A-Link(klikkaa)
    Utorrentin lataukset on siinä 40kb:ssä. Tein kyllä tälle omankin aiheen mutta se poistettiin. Joten voisitteko ystävällisesti auttaa minua tässä ongelmassa? Haluaisin nopeammat latausnopeudet -.-

    EDIT: Ei mitää ei sitä ollukkaa poistettu sitä aihetta elkä ävastatko tähän mun viestiin.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2007

Jaa tämä sivu