A-link RR 24 port forwarding ja ssh

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi sambuca 23.02.2006.

1. sambuca

sambuca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma on se etten saa SSh yhteyttä toimimaan koneelleni netistä. komentoriviltä pääsen ssh:n kanssa kyllä eri käyttäjien tileille niin kuin pitää mut ei onnistu netistä keltään. Luulen että ongelma on nyt noissa Port Forwardin asetuksissa portiksi olen laittanut sen 22 mutta ei vaan toimi, salasana hommaan tyssää. Ei hyväksy niitä. Vaikka ne on varmasti oikein ja vaihdettu niitä ja tehty uusia tilejä niin ei. Linuxen oma palomuuri on pois päältä. Modeemi siis A-link roadrunner 24. Tuossa kuva vielä asetuksista joilla oon yrittänyt: http://pjotorland.kapsi.fi/gallery
    Linux on siis Kubuntu breeze.

Viimeksi muokattu: 23.02.2006
  2.  
  3. Ysf

Ysf Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    palveluntarjoajat yleensä pitävät portit 1-1024 kiinni sisäänpäin tulevalta liikenteeltä. Todennäköisesti se homma narahtaa kiinni palveluntarjoajan muuriin. Kokeiles vaikka porttia 2222.

Viimeksi muokattu: 24.02.2006
  4. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    siirsin linux-alueelta pois, koska kyseessähän on itse boxin konffaus eli miten saada rr24 ohjaamaan portti 22 oikealle koneelle.. täältä varmaan parempi apu siihen

omat kokemukset elisa ja sonera ainakin on että 22 portti toimii ihan täysin.. eli jos kerrot vielä palveluntarjoajasi niin tiedetään voisiko johtua siitä että isp blokkinut portteja.. ;)

5. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Source ip on väärin. Eli jos välttämättä haluat tuohon määrittää sen ip:n josta se yhteys otetaan, niin laitat siihen sen koneen josta otetaan yhteyttä, niin ulkoisen ip-osoitteen.

6. sambuca

sambuca Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vika oli että yritin tehdä asetukset tuolla custom port forwarding asetus sivulla. vaikka pitää mennä Advanced-> port forwarding->User (siitä category ikkunasta)->New. Sinne tekee ohjauksen
    Rule Name = SSH
    Protocol = TCP
    Port Start = 20
    Port End = 22
    Port map = 20

Sitten Apply
    Lisää Port Forwarding valikosta User categoryn alta uusi luotu SSH Add
    painikkeella haluamallesi LAN IP osoitteelle.
    Tuolla rupes toimimaan.
    Tuolla voi testata onko portti 22 sitten auki: http://www.auditmypc.com/freescan/securityscan.asp?S=T12051

7. Pyhimys

Pyhimys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä tein joskus ohjeet RR24AP-DC portin avaamiseen.
    http://users.evtek.fi/~k0301355/portit.html

Tohon boxiin ei mun mielestä tarvi laittaa oman koneen ip-osoitetta. Eli mulla toimii ainakin toi dc++ lähiverkosta eri iipeillä.

Tossa boxis on kyl joku tarkempikin asetus, mutta sillä en koskaan saanu toimimaan ja A-Linkin väkin käski käyttämään tota yksinkertaisempaa keinoa.

Jaa tämä sivu