1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

A-Link 44B ja lähiverkko...

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi jjouman 06.01.2005.

  1. jjouman

    jjouman Member

    Liittynyt:
    20.03.2004
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osaako joku antaa tarkkoja ohjeita miten saan lähiverkon toimimaan tämä A-Link 44B avulla. Minulla olisi 2 konetta jotka pitäisi saada keskenään verkkoon ja sitten molemmilla pitäisi päästä myös nettiin. Modeemin mukana tuli käyttöohjeet mutta tämä asia ei siitä selviä.
    Ja miten se NAT palomuuri noin käytännössä toimii? Pitääkö valita NAT vai NAT dynamic...ja mitä eroa niillä on.

    Kiitän!
     
  2.  
  3. tatemus

    tatemus Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2004
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 06.01.2005
  4. Melonipuu

    Melonipuu Regular member

    Liittynyt:
    04.01.2004
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni täysin sama ongelma, mutta ei vaan luonnistu lähiverkon pistäminen. Joku sanoi, että vika on itse 44b-se ei kuulemma oikein tykkää lähiverkosta. Itselläni tiedostot vaihtuvat välillä, mutta pelit yms. eivät toimi...
     
  5. jjouman

    jjouman Member

    Liittynyt:
    20.03.2004
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ei löydä edes toista konetta...
     
  6. jjouman

    jjouman Member

    Liittynyt:
    20.03.2004
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö kukaan tosiaan tiedä et miten sen modeemin saa toimimaan...??? Olen kokeillut kaikilla asetuksilla mutta ei, kun laittaa tuon dhcp:een päälle niin netiin ei enää pääse.
     
  7. viwwe

    viwwe Member

    Liittynyt:
    06.01.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla oli myös pieniä ongelmia oman reitin modeemini kanssa, joten koitin seuraavaa laitoin koneitten palomuureihin toistensa ip. osoitteet sallitulle jonka jälkeen alkoi toimimaan. Sillä palomuurit estivät kaikki yhteys yritykset verkosta.
     
  8. jjouman

    jjouman Member

    Liittynyt:
    20.03.2004
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No entäs netti, saitko sen toimimaan? Ja mitä sieltä modeemin asetuksista piti laittaa päälle? Pitääkö NAT tai dhcp olla päällä?
     
  9. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Lähiverkko kyllä pitäisi toimi sillatussa ja reitittävässä(NAT+DHCP) tilassa. Ja netti toimii myös molemmmilla.
     
  10. jjouman

    jjouman Member

    Liittynyt:
    20.03.2004
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos laitan NAT:in ja DHCP:een päälle niin lähiverkko toimii, mutta nettiin ei pääse kirveelläkään. Pitääkö jotain muitaki asetuksia laittaa käsin vai pitäiskö tän modeemin hakea ne ite?
     
  11. jjouman

    jjouman Member

    Liittynyt:
    20.03.2004
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No nyt sain sen toimimaan...Kiitti vaan kaikille jotka auttoivat hädässä!
     
  12. Devo_

    Devo_ Member

    Liittynyt:
    27.01.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on ihan sama ongelma kun jjouman:illa oli, ja en ihan saanut tuosta keskustelusta selvää että miten sen oikein saisi laitettua että kaikki toimisi...olisi hyvä jos joku voisi selittää minulle aika tarkalleen että miten sen saa toimimaan....voi laittaa sähköpostina osoitteeseen *edit by Jannejt - lue säännöt*
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2006

Jaa tämä sivu