Terve! Olen tässä etsiskellyt ratkaisua forumilta, mutta vastaan ei ole tullut minun tilanteeseeni auttanutta tai vastaavaa ongelman ratkaisua. Kun käytän headsettiä ja liitän kaiutinpiuhan etupaneeliin, kaikki toimii normaalisti. Kun liitän mikrofonipiuhan kiinni, alkaa alapalkissa vilkkua a-jakki kytkemättä/kytketty jonka jälkeen ääni pätkii ja kiertää välillä ulkoisiin kaiuttimiin ja välillä kuulokkeisiin. Mikrofoni ei toimi ollenkaan. Ongelma ilmeni vasta hetki sitten, ennen kuuloke on toiminut ihan normaalisti. Äänikorttina minulla on Realtek HD ja käyttiksenä Vista 64. Ongelma syntyy myös jos liitän pelkän mikrofonin etupaneeliin. Etupaneelin käyttäminen on välttämätöntä, koska piuha on liian lyhyt taakse kytkettäväksi.
Joo, eli testasin nyt tota omaa mikkiäni myös läppärillä. En tiedä miksei ole ennne tullut mieleen tehdä sitä, mutta ko. mikrofoni taitaa tosiaan olla rikki. Läppäri ei valittanut mitään kytkentähäiriöitä, mutta mikrofonilla ei myöskään voinut esim. nauhoittaa mitään. Joten taitaapi olla rikki tuo mikrofoniliitäntä..