elikkäs meidän talon katolla on joskus 89-91 jonain noina vuosina laitettu laitanen (suhteellisen iso joku 2m halkasija) ja samaa ikäluokkaa se vastaanotin merkkiä en nyt muista joku finlux tai olla en oo varma! mutta kysymys on että saako noilla laitteilla millasia kanavia vielä näkymään? jos ei noilla jaa niin mitä pitäs uusia? tällä hetkellä ei laitteesta näy oikein mitään ehkä 1 kanava mutta sekin puoli lumisadetta! jos asentajan pyytäis paikalle lautasen uudelleen suuntaamassa riittäskö se ja näkiskö sillo nää yle 1 ja 2 kanavatki ku ei sil olla ikin nähty ku muutama hassu kanava (ainakaan moneen vuoteen.aikoinaa näky joku musiikkikanavaki mut ei enää) eli valaskaa vähä mitä noilla laitteilla voi siel tehä.. sen ainaki tiiän et maksu tv juttuja siin ei oo.. ainiin ja mulla on toinenki vastaanotin mutta en muista sen merkkkii ja sillä en saannu mitään näkymään!(se oli pikkase parempi oisko merkku ollu joku luxus tjsp?) voin yrittää selvitellä enemmän noista laitteista jos tarttette sanokaa vaan mitä! EDIT: vuosluvut vaihettu koska aluks oli aivan liian uudet.. -Jupsu
Aika omitusen kuuloista. Mutta nykyään sateliittipalveluiden tarjoajat (canal digital ja viasat yms.) antavat upouudet tarvikkeet kaupanpäälle. Jos pelkkiä peruskanavia himoat, saat ne canal digitalilta local paketissa, mutta ei tule mitään laitteita. Local sisältyy korttimaksuun. Lue itse: täältä!
Tuntuu että tämä on analogi aikaa.Kyllä analogisiakin lähetyksiä,löytyy vielä joitakin kanavia.Katso micropäästä jos lukee universal,käy myös digi-vastaanottoon. Täältä linkistä saat varmaan selville kanavat ja satelliitit. http://fi.kingofsat.net/ Kaiketi paras jos joku asentaja,kävis vilkaisemassa,ja mah- dollisesti suuntaisi lautasen.
siis tolla ei sais mitään suomalaisia kanavia näkymään? tai jotai mikä olis vaik enkkuu eikä dubattua.. onko kannattavaa pyytää sitä asentajaa kun on näin vanhat laitteet kyseessä? tiedättekö hintaa yhtään että paljon niiden käväisy maksaisi?
Suomalaisia kanavia ei taideta jellaan ollenkaan ilmaiseksi satelliitin kautta. Satelliitin suuntausta kannattaa kokeilla aluksi ihan itse. Lautasta käsissä pitäen olen onnistunut samaan canal+:san näkyviin hyvin, jote ei se voi olla kovinkaan vaikeata. http://oh8jep.kotinet.com/satlaskin.html tuolta katsot oikeat kallistuskulmat.
mistäs saisin noi koordinaatit tietää ja mihin noista lähettimistä se kannattas ohjata? mikä olis paras? ja yleesäkki mitä noi siis meinaa noi tulokset tossa.. olis joo kiva itte se saada ku eka vaa ymmärtäs mite tota laskinta tulkitaA..
tuo meidän laatikko on siinä mielessä aika outo että en ole koskaan vielä löytänyt siitä mitään menu valikkoa! pitääpä jostain kaivaa ohjekirja ja katsoa siitä miten niitä kanavia haetaan*!