Eli olen konetta nyt kasaamassa ja alunperin ajattelin siihen ostaa tuon ati radeon hd 4850 512mb ohjaimen joka maksaisi 156e http://www.jimmspc-store.fi/tuote/EAH4850/HTDI/512?t=false Nyt kuitenkin kaveri tarjoaisi tuota nvidian geforce 8800gt 640mb samalla hinnalla.. Kysymys siis kuuluu, että kumman kannattaisi ostaa? Ja tähän vielä vähän ohi aiheen niin olen samalla tietysti myös prosessoria ostamassa ja vaihtoehtoina on http://www.jimmspc-store.fi/tuote/HDZ940XCGIBOX?t=false ja http://www.jimmspc-store.fi/tuote/BX80570E8500?t=false että kumman kannattais ottaa? Pääosin kone tulee musantekoon ja käyttämäni ohjelma FLstudio ei vissiinkään tue kun vain kahta ydintä..
Radeon HD4850 näyttikseksi ja Phenom prossuksi. Olethan tietoinen että nuo prossut ei käy samoille emolevyille?
Mihin tarvitset näytönohjainta jos teet vain musiikkia? Näytönohjaimesta luulisin että hd 4850 on parempi. 8800gt on jo aika vanha siihen verrattuna (vaikka ei paha olekaan). Rossuista tuo jälkimmäinen, tehoa ei tartte olla välttämättä edes noin paljon jos vain musaa teet etkä pelaa. Hintakin tippuu sitten. Sitten vielä pitää olla sopiva emolevy.
olen tosiaan koneen muut osat valinnut E8500 prossua varten, eli emo on valittu siihen sopivaksi. Miten sitten kun tuo FLStudio osaa hyödyntää vain kahta ydintä niin onko tuo E8500 järkevämpi vaihtaa tuohon phenomiin? Hinta eroa on n. 40e.. Toisaalta tulevaisuudessa varmaan Flstudiokin monta ydintä osaa hyödyntää.. ja jos musanteon ohella haluaisi vielä pelailla niin olisi hyvä että mahdollisuus siihenkin olisi.. ja tämän takia näyttikseenkin jonkin verran haluan panostaa..
Jos vaihdat e8500 prossun phenomiin, joudut samalla vaihtamaan myös emolevyn. Phenom II vaatii am2+/am3 emolevyn ja e8500 intelin s775 emolevyn. Ennemmin phenom II x4-940be päivitys mahdollisuuksien vuoksi ja ei niistä kahdesta "ylimääräisestä" ytimestä haittaakaan ole . hd4850 on turhan hyvä kortti noihin sun tarpeisiin. Ennemmin hd4830 jos et pelaa...
Ei todellakaan ole turhan hyvä. Se on juuri oikea valinta. Hintakin on nykyään vähintäänkin kohtuullinen.
off topic mutta oli pakko kirjoittaa: Digeon!! mua rupes nyt kyllä naurattaa. nyt kannatta varmaankin pitää mölyt mahassa. Enää en taida tulla sulle samanlaista soppaa keittämään kuin aiemmin. Joten pahoitteluni koko palstan sekoittamista. Ei näköjään kärsi ruveta aukomaan päätä Ps. tämä viesti tarkoitettu vain digeonille!
Ota tuo Phenom 940- malli. Hyvä hintasekseen, ja kyllä niistä kahdesta ylimääräisestä ytimestä saa tehoja vielä tulevaisuudessa irti. AM2- kantaset emot myös halvempia kuin Intelin. Itsellä E8500 ja kadun syvästi etten ostanut Q6600-mallia, koska kaksiytimisillä ei tee enää mitään muuta kuin pelaa. Ota vaan tuo 4850 tai nVidian leiristä 9800GT
Jees, kiitoksia taas neuvoista.. Mitenkä kun tuo amd käy 3ghz kellotaajuudella ja tuo e8500 3,33ghz niin onko tuo ero kuinka iso loppujen lopuksi? Moni on minulle myös suositellut e8500 tilalle vissiin just q6600 prossua jossa on 2,4ghz.. Maalaisjärjellä ajatellen voisi luulla että amd 4X 3ghz löisi helposti tuon intelin 4X 2,4ghz..?
Tuon näyttiksen arvo on 70-80e joten äläh nyt 150e siitä ala makselemaan. Muutenkin tuo 4850 selkeästi parempi kuin tuo G80 8800GTS
Kyllä, AMD hakkaa ton q6600. Ja phenom 940 malli vie kyllä kaikkia kaksiytimisiä prossuja kaikkialla muualla paitsi peleissä, jotka tukevat kahta ydintä. Mutta lageja kahta ydintä tukevissa peleissä tuskin tulet näkemään tuollakaan prossulla.