1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

7600 GS ongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi kenenisa 05.11.2006.

  1. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Club 3d:n valmistama 7600 GS ja videot siis eivät toimi. Varsinainen ongelma on se, että suoritinkäyttö nousee 100 % kun yritän toistaa jotain videota tai esim. kun menen elisa.net -sivustolle, jossa on tuo ElisaTV-ikkuna. Google video searchista pystyn kyllä katsomaan ihan normaalisti videoita ja ne toimivat, mutta aina kun yritän katsoa videota jollain playerilla, niin tökkiminen alkaa. Sama juttu tapahtuu, kun menen Nvidia Control Panelissa video-ja televisioasetuksiin. Ajuri on tuo kaikkein uusin versio, 91.47, mutta kokeilin myös aiempaa versiota, jolla ei ollut kuitenkaan vaikutusta.
     
  2.  
  3. Irratium

    Irratium Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    1,458
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Poistitko varmasti vanhat ajurit ennen uuden kortin laittoa? Ja mikä mahtaa olla kodekkitilanne?
     
  4. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vanhat ajurit on aivan takuuvarmasti ja kunniasanalla poistettu. kodekkitilanne? tarkottaa mitä?
     
  5. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  6. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Latasin ton Nvidian uusimman ajurin, videoiden kattominen ei jumita enää konetta, vaan nyt videon kuvaa ei näy. Ääni kyllä kuuluu, mutta kuvaa ei näy, esim. kun Quicktimella koitan toistaa videota, niin vaan se Quicktimen alapalkki (jossa on play, review yms.) näkyy ja äänet kuuluu. Kun koitin Windows Media playerilla toistaa videon, niin siinä WMP:n alapalkissa luki ennen kuin video alko pyöriä nämä lauseet "Muodostetaan yhteyttä pakkauksenhallinta..." ja "Virhe ladattaessa pakkauksenhallinta". Ja äänet siis toimii WMP:ssäkin. Ja mitä tohon ffdshow:n tulee, se on ollut koko ajan tässä koneessa, kun oon yrittänyt saada noita videoita toimimaan.
     
  7. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei toimi tolla VLC:lläkään, sen kanssa ihan sama juttu kuin muilla playereillä eli ääni kuuluu ja video pyörii, mutta kuva ei näy.
     
  9. Irratium

    Irratium Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2006
    Viestejä:
    1,458
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  10. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei auttanut tuohonkaan ajuriin vaihto asiaa :( Tuliko teillä,kun asensitte noi ajurit ja käynnistitte koneen uudelleen, heti ensimmäisenä, kun kone avautuu, työpöydälle pomppaa ikkuna, joka ilmoittaa "Ohjattu laitteen asennus" "Video-ohjain (VGA)" Ja se ikkuna kysyy, että mistä etsitään ajuria, ja mä laitan että NVIDIAN 92.91-kansiosta. Tämä toimii, se löytää ton video-ohjaimen tuolta NVIDIAN kansiosta, mutta kesken ton video-ohjaimen asennusta pomppaa virheilmoitus-ikkuna, joka sanoo: "NVIDIA Driver 92.91 (ja jotain) ei ole läpäissyt Windowsin logo-testiä. Ja voi aiheuttaa järjestelmän virhe(jotain)" Mä painan aina kuitenkin tässä kohassa "Jatka asentamista" Voiko videoiden toimimattomuus johtua tosta, ettei ajuri läpäise logo-testiä? Itellä mulla tuli tollanen samanlainen ilmotus, kun aikoinaan asensin infrapuna-adapterin ajuria ajuri-cd:ltä koneelle, sillonkin se vaikutti laitteen toimivuuteen, nimittäin kännykästä pystyy kyllä lähettää koneeseen infrapunan avulla tiedostoja, mutta koneesta ei pysty lähettää mihinkään infrapunalaitteeseen mitään, vaikka senkin pitäs olla periaatteesa ton adapterin avulla mahdollista. Sitten ihmettelen, kun ajureista puhutaan aina monikossa. En tiedä, onko tää jokin kieleen jäänyt tapa vaan, mutta mulla on ainakin pelkästään yks ajuri kerrallaan koneessa, esim nyt versio 92.91. Vai tarvitseeko ton Forceware-ajurin lisäksi asentaa joku toinen ajuri, jota mä en oo kenties asentanu, ja sen takia mulla ei toimi videot?
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2006
  11. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Latasin ton Everest Home Edition niin siellä lukee tossa kohdassa "Agp-ohjain"->"Agp-laite: Nvidia GeForce 7600 GS [NoDB]" niin meinaako toi NoDb tos perässä jotain et ei toista videoita tms. jotain vikaa?
     
  12. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Oletko päivittänyt piirisarjan ajurit (AGP/GART ajurin päivitys pitäisi auttaa)?
     
  13. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En oo päivittänyt, enkä oo löytänyt mistään tän mun piirisarjaan ajuria. Oon löytänyt vaan Via Hyperion Pro:n ja joidenkin muiden Viojen ajureita, mutta tolle mun piirisarjalle en oo löytänyt mistään ajuria, joka on siis VIA VT8377 Apollo KT600 tarkalta nimeltään.
     
  14. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko kyseessä merkkikone (Fujitsu-Siemens, Dell, HP tai muu vastaava)? Jos on niin ajurit löytyvät koneen valmistajan kotisivuilta.

    Ja VIA:n sivuilla näyttäisi tuo "VIA Hyperion Pro Driver Package" -ajurit käyvän tuolle KT600 -piirisarjalle.
     
  15. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koneeni on Fujitsu Siemenssi Scaleo P. Fujitsun kotisivuilta en ainakaan mitään ajureita tähän löytänyt. Ja tuli noita VIA Hyperion-ajureita kokeiltua - ei vaikutusta, noi ajurithan olivatkin jotain IDE-ajuri eli kiintolevyn ajuri (kai?) ja jokin toinen ajuri mutta ei tota tarvittavaa agp controlleria
     
  16. E3B0

    E3B0 Guest

    Minulla myös on ongelmia juuri Club 3D:n 7600GS AGP 256Mb kanssa. Paketin mukana tulleella CD:ltä ajureiden asennus ei onnistunut. Latasin sitten 91.33 Forceware ajurit ja laite toimi kuin unelma. Myöhemmin latasin sitten uusimmat 93.71-ajurit (poistin vanhat ennen uusien asentamista.) Seuraavana päivänä huomasin että pelit pyöri huonommin kuin eilen. Noita ajureita sitten renkkasin, mutta parannusta ei löytynyt. Trackmania Nationsissa FPS oli jopa 40 "High Quality" grafiikoilla, kun nykyään se on keskimäärin 12-20. En tiedä mikä neuvoksi, ATIToolilla FPS näyttää keskimäärin 107. Ja välillä jos ikkunaa siirtää se seuraa hitaasti perässä ja muuta tämän tapaista hitautta olen huomannut. Minulla tosin on 300W virtalähde, vaikka näyttis tahtoisi 350W tai enemmän.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 13.11.2006
  17. bOOa

    bOOa Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmia samaisen näytönohjaimen kanssa täälläkin.

    Videot (mpeg4,divx,xvid,yms..) eivät näy, ääni kylläkin kuuluu. Kaikki tarvittavat codecit löytyy ja ongelma ilmenikin vasta näytönohjaimen vaihdon jälkeen. Myöskään pelit eivät suostu toimimaan. Tehojen kumminkin pitäsi näytönohjaimelle riittää.

    Vanhat ajurit poistettu ja uusia oon kokeillu monia, aivan viimeisimmät mukaan lukien, mutta mikään ei tunnu auttavan. Tuo AGP ajurin päivitys ei onnistunut, koska päivityksiä en mistään löytänyt (en oo varma osasinko etsiä oikeanlaista). Asuksen sivuilta etsin, mutta siellä uusimmat päivitykset olivat vuodelta 2003 ja AGP ajureista ei puhuttu mitään.. jos joku osaisi neuvoa tarkemmin mistä kyseiset päivitykset saataisi löytää?

    ja vielä koneen tiedot:
    Operating System: Windows XP
    System Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.
    System Model: A7N8X-X
    BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
    Processor: AMD Athlon(tm) XP 2600+, ~1.9GHz
    Memory: 512MB RAM
    DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
    ja näytönohjain siis: nvidia geforce 7600gs 256mb ja virtalähde 350W
     
  18. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  19. kenenisa

    kenenisa Regular member

    Liittynyt:
    03.09.2006
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mieleeni pulpahti yksi ajatus tuosta omasta ongelmastani, joka näyttää siis nyt olevan booallakin. Kun olen yrittänyt toistaa videoita, näyttö on myös välkkynyt (Windowsista pimeeksi) välillä, kun olen vähän kauemmin antanut tämän yrittää toistaa videoita. Eikö tämäntapaisia ongelmia ole juuri silloin, kun poweri ei ole tarpeeksi tehokas? Powerini on 300 W, ja jossainhan tästä sanottiin, että 350 W on suositeltava. Toi powerin vaihto tulisi mulle muutenkin jonkun ajan päästä kysymykseen, kun ostan tähän tehokkaamman prosessorin + emon ja lisää keskusmuistia. Ajattelin 400-450 W poweria, kun en kuitenkaan kaksiytimistä prossua ostaisi, se olisi joku Athlon 3800 - 4200 + tai joku sen tasoinen, elleivät sitten tuplaytimisten prossujen hinnat laske aivan radikaalisti yhtäkkiä. Ja rammia ainakin aluksi se yks giga.
     
  20. bOOa

    bOOa Member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli nyt on nämä ajurit:
    näytönohjain ja tälläsen laiton kun en ollu varma tarkalleen mitä noilla
    piirisarjan ajureilla tarkoitetiin..

    Mutta eihän se pelitä, rupesin miettiin voisko johtua windowsista tai lähinnä SP2 puuttumisesta? Joskus aikoinaan kun service pack 2 koneessa oli ei se tykänny yhtään vaan SP2 jouduttiin poistamaan samantien. Ei oo tullu uudestaan sitä laitettua, mutta en keksi millään mistä toi videoiden näkymättömyys/pelien toimimattomuus vois johtua.
     
  21. Player_

    Player_ Regular member

    Liittynyt:
    04.10.2006
    Viestejä:
    1,323
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No eihän siinä mitä, emolevyssäsi ei vain ole kyseistä piirisarjaa, jonka ajurit olet siihen ajanut. Eli nuo ajurit kannattaa ladata ihan suosiolla valmistajan sivuilta niin tuleepahan oikeaa ajuria kehiin. Ja näytönohjaimien tapauksessa joko Ati:lta tai nVidialta saa aina uusimmat ja käypäset ajurit.
    Ja minähän laitoin suoraan linkin, mistä piirisarjan ajurit löytyvät, sieltä valitset Utilites -> Win XP -versio.
     

Jaa tämä sivu