elikkäs mulla on 6800gt 256 niin voiko siitä kellottaa 6800ultran ja mistä (tiedän että varmaan biossista) mutta mistä sieltä?
Voi jos muistit jaksavat käydä kovemmilla kelloilla, core kyllä yleensä pyörii nopeamminkin. Näytönohjainta et voi kellottaa biossista, sitä varten on kuitenkin omat windows sovelluksensa kuten rivatuner, coolbits, jne.
Tuolla on juttua GeForce 6800 modifioinnista: http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9095_a-246309,00.html
nyt on kyllä ihan eri "modifiointia" kuin yllä olevassa linkissä... tässä kortissahan on jo kaikki piiput auki. jotta saisit kortin tunnistumaan 6800ultrana niin sun pitäs nostaa samat kellot kun jossain 6800ultrassa, referenssi taajuudet on hyvät. sitten pitäs flashata siihen jostain hakemasi ultran bios jolloin kortti tunnistuisi ultrana... sitten sitä vois vielä kellottaa ultrana ja koska ultran vakio jännite on vähän korkeampi niin nyt kortin pitäisi myös kellottua hivenen paremmin. pari juttua on hyvä tietää, eli ihan pelkästään kellottamalla saisit melkein saman lopputuloksen mutta paljon pienemmällä vaivalla. ja toiseks toi biossin vaihto saattaa jopa tuhota koko kortin jos vaihto epäonnistuu, sen todennäköisyys ei kuitenkaan varmaan juuri prosentista nouse jos vaan ottaa selvää mitä on tekemässä. onnea!
rivatunerin uusimman version saat gurun kotisivuilta. eri asia onkin uskotko rivatunerin tai winfox 2 ohjelman antamiin tietoihin. ne kun ilmoittavat kumpikin eri lukemia. eli jos nostat kellotaajuudet rivatunerin mukaan huippuihin saattaa näytönohjaimes olla entinen. itse luotan enemmän winfox 2 ohjelmaan. sun olis viisainta mennä toms hardwaren sivuille ja kattoa miten ne on kellottanut just sun näytönohjainta. sielt nyt pitäis löytyä jokseenkin kaikki.http://www.guru3d.com/article/videocards/248 http://www17.tomshardware.com/cpu/20020821
Minkä valmistajan kortti? Mulla on Asuksessa sen oma Smart Doctor -ohjelma ja sillä on helppo kellottaa ku siirtää liukukytkimestä vaan lisää mhz:jä ja hyväksyy sitte. Rivalla kokeilin 439/1246 ja hyvin pyöri. Enempää en uskaltanu vielä laittaa ku tuli jo siinä se varoituskolmio vastaan...
ite oon ajatellu tehdä toisinpäin eli 6800 ultra...6800gt luulempa että 6800 gt:ssä on parempi bios pitää tässä joku päivä fläshätä. ps oma ultra ei mee kuin 430/1160,joten luulen että tässä ultran biosissa on tiukemmat latenssit muisteille,tai sitte vaan sattu huono säkä ja mun kortissa oli paskat muistit.
tai kokeilet Rauhis jonkun muun valmistajan ultra biossilla. näin ainakin itse tekisin, kokeilisin ainakin XFX:ää, Asusta, MSI:tä ja Leadtekkiä, noi on ainakin semmosia merkkejä joiden kortit yleensä kellottuu hyvin...
itsellä 6800 le (leadtek) mukana tuli toi winfox 2 ohjelma. vakiona 300mhz ja 700mhz nostin 380 mhz ja 820 ja varaa olisi vielä mutta, se näkyy jo peleissä häiriönä. ja 3-d mark 2005:ssa leadtekin a400 6800 le painaa liki 800 grammaa ja syy siihen on se että kuparia löytyy niin etu kuin takapuoleltakin.ja ei muuten lämmöt nouse! jos haluaa kellottaa näytönohjaimensa niin se kannattaa tehdä seuraavan kaavan mukaan. overclocking ja sen kirjoittaa googleen.
oma PNY 6800 GT menee 415/1160 (1,4v)läpi ei virheitä. 415/1250 virheitä paljon. (1,5v ei toimi) toinen Gainward 6800 Ultra menee 463/1250 (1,5v) läpi ei virheitä. 463/1360 läpi tulee virheitä jonkin verran.
nakkasin xfx 6800 ultran biosin sisään (oli uuempi versio kuin itellä oleva bios versio)muokkasin samalla kelloja hivenen:vakio 425/1100 nytte 430/1140. sitte jonku verran vertailin 6800gt ja 6800 ultran biosseja"club3d" muistien latenssit olivat identtiset.jännite ero 1.4V Ultra ja 1.3V GT näyttäis siltä jos GT kellottuu ultran kelloille 400/1100 tai 425/1100 (riippuu valmistajasta noi kellot) niin toden näköisesti Ultran bios toimii GT:ssä ...tai sitten ei.Ainakin backup vanhasta biosista kannattaa ottaa ennen fläshäystä.semmonen ero noissa kuitenki näyttäs olevan ,että GT:ssä ilmoitetaan vain 3D kellot,kun taas ultrassa 2D ja 3D kellot.Tosin ite en lähtis fläshään GT:tä Ultraksi,eikö se ole mukavampaa kepittää Ultra GT:llä =). sitten on myös se mahdollisuus,että ultran bios ei toimisikaan GT:ssä,jolloin toden näköisesti joutuisit fläshäämään pimeällä näytöllä sen backup biosin takasin heh ite jouduin kyseisen operaation tekemään radeon 9700 kortilla oli vähä otta märkänä ,koska kortti oli noin viikon vanha silloin ku kyseisen jutun eteen jouduin.kyllähän toi tilanne jälkikäteen naurattaa,mutta silloin oli kyllä tukalat oltavat,ku päässä pyöri et tähänkö toi 300€ hurahti.(syy oli se ,että siinä biosissa minkä nakkasin oli erivalmistajan muistit kuin omassa kortissa.)
eihän toi kulje core on kyllä hyvin pitkälti maximissa tolla 430mhz:llä440 vetää jo mustaksi,kuten teki edelliselläkin biosilla. muistit on saanu menemään 1170mhz enempää ei oikeen halua mennä,voishan noita latensseja tietysti mulkata vaan en jaksa.jostaki luin,että ultran biosseissa olis joku lukko joka estää niitä kulkemasta kunnolla... The core will not deliver much more then 450 as Gainward has an Nvidia BIOS that automatically de-clocks the card when it's pushed too hard.voishan tietysti kokeilla jotaki gainwardin biosia,vaan kyl tää mulle riittää.core ei kulje sen kummemmin oli voltit 1.4 tai 1.5 varmaan vaatis jonkun hard modin että kulkis ja vesijäähyn.ton verran ku jaksais tää kortti venyä niin olisin sika tyytyväine--- http://www.theinquirer.net/?article=19132 kokeilin eVGA:n 6800UE biossia 450/1200 pääsi sillä ainaki windowsiin van ku kone käynnisty ja eka kerran näkyy se windows logo niin siinä näky 2 pientä mustaa pistettä(grafiikka virheitä),joten empä sitte ees pannu ajureita vaan fläshäsin uudestaan luulen ,että mun muistit ei mee kuin 1170-1180 paitsi jos höllää latensseja.
Mistähän noita bios:a voi hakea(tarvittavat ohjelmat) ja onko noihin mitään oppaita kuinka esim. tommoinen biosin vaihto tehdään? Vai kannnatko vain kellotella. asustek 6800 gt pci-e