Mulla on MSI GF 6600GT ja näyttää siltä että se käy aika kuumana koko ajan. Tyhjäkäynnillä n.60'C ja rasituksessa 78'C. Mitäs se varsinaisesti haittaa, hajooko tuo kortti noista lämmöistä? Siinä on jokin piirin hidastumiskynnys vasta 145'C.
nuo lämmöt ovat minun mielestä ihan liian korkeat, kun omasta mielestäni ne olisi hyvä pitää alle 70, vaikka tuossa aiemmin puhuttiin että tuo 6600 kestää vielä hyvin tuollaisia lämpöjä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/266352 (<--tuolla pieni pätkä noin puolessa välissä) Tietenkin tuo on ihan korttikohtaista, kun jokainen on aina erillainen. oletko kellottanut tai mitään? Miten koneen muut lämmöt? Ja millainen jäähytys löytyy?
siis tota korttia ei saa viileäksi edes nestemäisellä typellä! siis oikeasti on porukkaa joilla on tossa kiinni zalmani ja silti käy kuumana... siis kyllä kestää ihan hyvin, ainoa ongelma on että kuumentaa koko koppaa samalla, siksi en tota ostanutkaan!
En oo kellottanut. Suorittimen (pentium4) ja emon on lämmöt on n. 40'C, mut en oikeen tiedä millai pääsis tutkimaan niitä rasituksessa. Olisko joku ohjelma joka kirjaa lämpöjä ylös noista edellämainituista. Vaikka saman tyyppinen kuin tuo NV templogger jolla sain nuo näyttiksen lämmöt kirjattua ylös?
Aika kuumana tosiaan nuo 6600gt kortit käyvät. Itselläni club3D:n pci-e malli kävi rasituksessa yli 90 asteen lämpötiloissa vakio jäähyllä Vaihdoin kunnon passiiviseen jäähyyn ja nyt on lämmöt max.77astetta rasituksessa. Idlenä 54-56 astetta.
Ittellä MSI 6600gt pcie lämmöt idlenä n.43 ja rasituksessä pyörii 47-56 välillä ett aika kuumana toi sun kortti käy
Jos on paska vakiojäähy kortissa, niin voi se noin kuumana hyvinkin käydä. Itsellä kävi gainwardin 6800LE kanssa 78-asteisena rasituksessa, mutta who cares? Se oli muutenkin ihan paska kortti.
speedfan on ohjelma jolla saa noista lämmöistä tehtyä semmosta käyrää, jota voi sitten myöhemmin kattoa. ja rivatunerilla saa pelkän näyttiksen.
128MB muisteilla luultavasti? Ite oon saanu yli 4 000. Tämä on kans mielenkiintoista. Itellä on 2d käytössä hieman 50 c alla, rasituksesta en tiedä. Mutta ei korkea koska kotelo tuuletus kunnossa, niin helpolla saa viileäksi. Kun emo tulee takuusta viikolla niin selvitän rasitus lämmön ja kerron.
Itsellä myös 6600 gt ja lämmöt idle siinä 30-34 ja rasitus siinä 40-50 astetta eli ihan mukavan viileä kortti on tämä ja vakiojäähyllä. Teillä on vain joku sauna se tila, missä te käytätte konetta!!Täällä on joku 14-15 astetta huoneessa ja ei se suurempi saa yhtään ollakaan...eli lämmitys pois huoneesta,missä kone on tai sitten kone pakastinhuoneeseen tai parvekkeelle tms. Niin ja sitten vain ne vaatteet päälle; ei sitä konetta alastomana tarvitse käyttää!!
Tuo on kyllä ihme juttu, vaikka mulla olis koppa auki niin ne ei putoa alle 50'C asteeseen. Eipä oikeen viitti kun yksiössa asuu niin on aika epämukava ainakin nukkua noissa lämmöissä. Kokeilin vähä kellotella tota korttia (530/1070) ja pisteet nousu 3dmark05 melkein 300 et aika hyvä tulos mun mielestäin. Onko kellään kokemusta tosta pelistä nimeltä "GUN" pyörii ihan hyvin huippu graffoilla mut sit tulee ihme hyytymisiä valillä (vähä enemmän äksöniä), mahtaako joutua muusta kokoonpanosta vai onko näyttiksessä vika.
kellota nyt edes vähän... kun laitat muisteihin lisää kelloja niin saat tosta kortista ihmeitä esille! varmaan menee aika helposti 1100+, ja johan rupee tapahtumaan. noita muisteja voi siis kellottaa ilman että 'kortin' pitäis kuumentua, koska muistit sijaitsee ihan eri paikassa kun core, joten itse ydin ei lämpene yhtään ja kortin lämmöt pysyy samana.
jep mulla näyttis XFX GFORCE 6600 GT 256mb AGP normaali lämpö abaut 55 astetta ja parin tunnin pelailun jälkeen noin 65 astetta tuntuu korkeelta toi lämpötila? kone on amd sempron 3000 2g ddr 400 kotelo Antec Sonata II Piano Black -miditorni poweri 450w