Juu elikkä en saa yhteyttä koneeseen puhelimella vaikka ajurit on asennettu ja puhelin kyllä löytää tietokoneen.. Olen laitepareiksikin nuo asentanut mutta ei.. Tietokoneella voi lähettää ja kännykkä ottaa vastaan, mutta kännykällä ei voi lähettää tiedostoja. Tulee virheilmoitus 'Lähetys epäonnistui' Mikä siis neuvoksi?
Kannattaa vaan yksinkertaisesti käyttää Nokian PC Suitea ja käyt koneellasi hakemassa tiedostot puhelimesta. Niin minä ainakin teen... Ei ole järkeä lähettää tiedostoja puhelimella, koska on näppärämpää käyttää Windowsin resurssinhallintaa, jolloin puhelin näkyy massamuistina.
Olen siirtäny pc-suitella muutamia biisejä tohon 6600. pari ensimmäistä biisiä siirsin kaverin bluetooth vastaanottimella ja äänen laatu oli hyvä puhelimessa. ostin sitten oman vastaanottimen ja siirsin sillä biisejä. äänen laatu oli huono ja eikä biisistä saanut niin hyvin selvää kuin mitä kaverin bluetoothilla siirrettynä. voisko tämä johtua vastaanottimen laadusta?vastaanotin makso 29€ joka oli halvimmasta päästä mitä löysin.
biisien siirtoon käytettävällä bluetooth-palikalla ei todellakaan ole vaikutusta niiden äänenlaatuun. Siirtoon käytetty ohjelma on saattanut muuntaa biisin johonki toiseen muotoon.
No kyllä sen bluetooth-sovittimen laadulla on hieman merkitystä siinä suhteessa, että miten ehjänä pakettina data siirtyy laitteelta toiselle. Musiikissa ei ihan pienet datavirheet vaikuta, mutta tässä tilanteessa tuo yhteyden laatu vaikuttaisi olleen todella huono, koska vaikuttaa jo musiikin laatuunkin. Ympäristötekijöillä voi myös olla asiaan vaikutuksensa, eli jos jokin häiritsee signaalia siirron aikana, niin varmasti tulee muutoksia laatuun tai jopa yhteyden katkeamisia. Kannattaa vaan yrittää laittaa puhelin mahdollisimman lähelle sovitinta, koska tällöin saadaan paras teho / laatusuhde tiedonsiirrossa.
Kokeilin siirämistä,että puhelin on lähellä vastaanotinta ja eikä muutenkaan mitään häiriöitä,mutta ei auttanut. Pc-suite muuttaa automaattisesti koneella olevat mp3 tiedostot wma muotoon kun siirto alkaa,mutta en usko että tuosta wma muodosta johtuis huono äänenlaatu.Ehkä se sitten johtuu vain siitä kun tyydyin halvempaan sovittimeen. Niin ja kokeilin myös silleen,että siirsin ilman pc suitea puhelimeen mp3 muodossa olevan biisin ja soitin sitä mp3 soittimella.Siinä ei ollut äänenlaadussa mitään eroa verrattuna niihin aikaisempiin biiseihin jotka olin kaverin "paremmalla" sovittimella siirtänyt.
Mistähän johtuis, kun puhelimeen lähettää tavaraa näiden COM 15 ja 16 porttien kautta niin tietokone ja pc-suite valittaa että ei voida lähettää kun ne portit on jonkun muun sovelluksen käytössä. Joku kauniimpi päivä voi taas normaalisti lähettää eikä ne oo minkään muun sovelluksen käytössä. En oo oikeen löytäny mitään ohjelmaa mikä käyttäs näitä portteja?
no kyllähän se niin on että tuo bluetoothin laatu vaikuta äänenlaatuun, eli tavara menee sinne täydellisenä tai sitten ei ollenkaan. Siirtonopeuteen yhteyden laatu kyllä voi vaikuttaa