5.1 Kaiutin (creativelabs) ongelma

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi DragonGod 13.10.2009.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. DragonGod

DragonGod Guest

Olen huomannut että monet ovat tapelleet ja saaneet harmaita hiuksia samaisen ongelman kanssa.

Elikkäs.

Ostin kolmepäivää sitten Creativen GigaWorks ProGamer G500 5.1 kaiutinjärjestelmän enkä ole saanut ääniä millään ilveellä toimimaan kaikista viidestä kaiuttimesta (asetukset ovat kunnossa sekä ohjelmassa että windowssin ääniasetuksista valittu 5.1 kajarit).

Olen testannut sekä creativen HD Audiohallintaohjelmalla ja laittanut sinne asetukseksi 5.1 stereo surround kaiuttimet että creative labsin omalla ääniohjelmalla (ostin äskettäin myös Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Champion äänikortin joka ei toimi kirveelläkään, vien sen huoltoon tänään taikka huomenna). Minulla on tällähetkellä käytössäni vanha Creativen Xtreme Gamer äänikortti mutta samat ongelmat jatkuvat, sekään ei toista kuin kahta etummaista kaiutinta (vihreä liitäntä).

Se mikä itseäni ihmetyttää on tässä se että kun yritän toistaa ja testata kaiuttimia creativen omalla sekä soundblasterin kaiutin testerillä (siinä missä säädetään kuinka monta kaiutinta itsellä on yms.) ainoastaan bassosta kuuluu hiljainen ääni, eli siis basso soittaa/sanoo muitten paitsi etummaisten kaiuttimien jutut.

Itselläni on kaikki uusimmat ajurit ja olen tätä ongelmaa testannut sekä windows seiskassa että xp;ssä, sama ongelma molemmissa (tällähetkellä käytössä taas XP koska petyin seiskaan kun sille ei ole vielä kunnon ajureita ja jokikinen ohjelmani kaatui parinminuutin käytön jälkeen).

En ole sokea ja osaan tottakai laittaa vihreän pistokkeen vihreään liitäntään ja niin edelleen.

Tässä emolevyn omassa äänikortissa Realtekin HD audiokortissa kun kytkee mustat ja valitsee sieltä takukaiuttimet siinä ei näy mitään ja hiirellä kun osoittaa valittaa että "No audio output" (tai muuta vastaavaa).

Luulin todellakin että kun kytken kajarit äänikorttiin homma olisi sillä selvä mutta ei.

Vanhat logitechin 6.1 x620 kaiutinsarja tosin toimi tässä äänikortissa (Creative Labs Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer).

Voiko olla että mulla on kajarit rikki ?

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu