5.1-ääni vain etukajareista

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Mimmi 14.08.2005.

1. Mimmi

Mimmi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kytketty ääni SBsta tietokoneen omaan 5.1 sarjaan. SBn diagnostiikan kautta kokeiltaessa kaikista kaiuttimista kuulu mutta kun Media Playerin kautta lähtee musiikki akuuntelemaan, niin vain etuparista kuuluu?

Edit: Siis kaikista pikkukaiuttimista kuuluu mutta keskikaiutin ja sub on pimeitä.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Ja kuuntelet 5.1 materiaalia?

4. jokisam

jokisam Guest

oot asettanut koneen siten eetä soi 5.1 kaikki..
    >voimakkuu > oikee nappi > säädä ääniominaisuuksia > kaijutin asetukset > valitse oikea kaijutin setti sieltä
    ja kannattaa kattoo että johdot on oikein niissä

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.08.2005
  5. Mimmi

Mimmi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Johdot on oikein, olen valinnut neuvomallasi tavalla 5.1-kaiuttimet, olen valinnut ohjauspaneelin sound Effect Managerista 5.1-kaiuttimet, olen valinnut Creativen asetuksista 5.1-kaiuttimet... Vaan kun kaiutintestissä kuuluu kaikista, meneekö esim. normi mp3-raita kanaville siten, että kaikki matalat taajuudet jäävät pois kun kesikaiutin ja subbari on mykkiä? Ei kuulosta oikealta... Saan varmaan keskilinjan pelaamaan jos kytken taas johdot "väärin" siten että esim etusignaali tulee ulos keskikaiuttimesta. Menee kyllä koko 5.1-ajatus silleen piloille eikä vieläkään pääse kattomaan elokuvia kunnon tehosteilla.

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    MP3:ssa kun ei ole kuin 2 kanavaa (taino on monikanava MP3 olemassa mutta sitä ei paljon käytetä).
    Winamp:ia kannattaa kokeilla ja iskeä Directsound output päälle ja Hardware acceleration (ääntä pitäisi ainakin teoriassa tulla kaikista kajareista).

7. Mimmi

Mimmi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tst, tulipa tyhmä olo... Enkä edes laittautunut sinne aloittelija-osastolle, vaikka ilmeisesti olisi kuulunut.

Jaa tämä sivu